Gå til innhold

Smakløs mat

Gjest Gi de mat som SMAKER GODT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hihi, jeg spurte om jeg kunne få mat gjennom kommunen de årene jeg ventet på kjøkken og jeg ble advart hos hjemmetjenesten. Det var for små porsjoner, vond mat og altfor dyrt. Kjøp Fjordland, var hjemmetjenestens forslag :o)

Gjest Gi de mat som SMAKER GODT
Skrevet

Hihi, jeg spurte om jeg kunne få mat gjennom kommunen de årene jeg ventet på kjøkken og jeg ble advart hos hjemmetjenesten. Det var for små porsjoner, vond mat og altfor dyrt. Kjøp Fjordland, var hjemmetjenestens forslag :o)

God ide!

Det blir kanskje ikke mye dyrere, heller? Dessuten, ettersom mange også _kaster_ maten de får, er de tjent med å gå for fjordland :-)

Skrevet

God ide!

Det blir kanskje ikke mye dyrere, heller? Dessuten, ettersom mange også _kaster_ maten de får, er de tjent med å gå for fjordland :-)

Det koster 45 kr her i bydelen i hvert fall så naboen kjøper Fjordland.

Jeg har heldigvis fått kjøkkenet mitt :o)

Skrevet

Jeg skal ikke si for sikket, men jeg tro en gammel dame jeg vet om som er slektning av noen venner får Fjordland fra hjemmetjenesten. I en liten kommune lønner det seg ihvertfall ikke å ha eget kjøkken osv for relativt få brukere.

Og så har Fjordland kommet med å mange varianter etterhvert at de sikkert får mer variasjon i kosten - og ikke minst individuell tilpasning - enn de ville gjort med "sentralisert tjeneste".

Skrevet

Jeg skal ikke si for sikket, men jeg tro en gammel dame jeg vet om som er slektning av noen venner får Fjordland fra hjemmetjenesten. I en liten kommune lønner det seg ihvertfall ikke å ha eget kjøkken osv for relativt få brukere.

Og så har Fjordland kommet med å mange varianter etterhvert at de sikkert får mer variasjon i kosten - og ikke minst individuell tilpasning - enn de ville gjort med "sentralisert tjeneste".

Fjordland er jo bare et _enda større_ storkjøkken, så det burde lønne seg _enda mer_ !

Skrevet

Det skjønner jeg men Grünerløkka bydel er en stor bydel med mange eldre. Og jeg har sett maten de får servert også, ser og smaker ikke alltid like godt. Det er samme maten til de eldre som det er på alle aldershjemmene også.

Skrevet

Dette her sprer seg over landet. Slik er det ikkje berre for dei heimebuande som får matombringing, men for dei som bur på institusjonane også her i vår kommune. Pleiepersonalet har reagert før vedtaka, men nei da, det er så kostnadseffektivt og kvaliteten er like god, serru... Eitt kjøkken for heile kommunen.

Det er ikkje tilfredsstillande, og for dei på institusjonane vert det heller ikkje tatt omsyn til behovet for ønskekost m.m. som ein kan ha behov for å få lagd der og da, som ein kunne den gongen det var kjøkken "på huset".

Send dei ein nutrilett-bar, like freistande...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...