Gå til innhold

Idiot på kjøkkenet -

Gjest latterlig dumt spørsmål, selvsagt, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

så jeg må spørre om selv de enkleste ting. I dag sto jeg der med en pakke seibiff med løk og ikke tale om at jeg fikk alle stykkene som var i pakken på plass i steikepanna samtidig.

Hvordan løser dere andre det? Vi er så mange til middag at en pakke er i minste laget. Steker dere andre i flere omganger og holder det som er ferdigstekt varmt, eller bruker dere flere steikepanner eller hva i alle dager gjør dere?

Jeg synes stadig det er slike problemer med steikepanner - folk flest har da vel ikke industristeikepanner, heller. Jeg har kjøpt den største jeg fant, den passer akkurat til den største plata på komfyren - men den er ikke stor nok for oss. Panna, altså. Vurderer innkjøp av enda en steikepanne - men hva gjør andre? Det kan da umulig bare være jeg som ikke får plass nok.

Det er vel lett å skjønne jeg ikke er blant dem som trives best på kjøkkenet. Og å stå der i steikeosen lenger enn nødvendig ønsker jeg ikke. Men vil gjerne vite om det er jeg som er forferdelig klønet - eller om vanlig steikepanner ikke er store nok til middager for 4-5 personer.

Gjest ikke kjøkkenglad jeg heller
Skrevet

En så enkelt menduverden så fantastisk løsning på dette problemet fant jeg på Svinesund. (Vet at disse også selges i Oslo)

Det er en meget stor stekepanne eller hva du vil kalle det. Egentlig er det vel en pizzagrill eller noe men den duger til det det skal være. Det er en stekepanne som har egen ledning, altså elektrisk, så ulempen må da være plassen på benken, også i forhold til os og slikt.

Men vi har plass, jippi sier bare jeg, for i den går middagen til hele bunten i en jafs.

Ikke var den dyr, og den er sånn teflonbelagt eller slik sånn at det bare er å vaske av med en klut.

Ikke bruke metall i den da, for da skraper man jo riper i belegget.

Dette er noe av det mest snertne og hærlige hjelpemiddelet jeg har skaffet meg til kjøkkenet tror jeg. Det er så deilig å få all maten ferdig på en gang, ja, det som skal i panna iallefall ;)

Så løp og kjøp er mitt råd!

Gjest girl with no name
Skrevet

Mye av det vi steker på ovnen kan også stekes INNI ovnen i langpanne. På de fleste forpakninger er det angitt steketid i ovn også. Da får du plass til mat til mange. Noen sier at det blir mer saftig også inni ovnen. Og så slipper du passe på det og snu det.

Skrevet

Mye av det vi steker på ovnen kan også stekes INNI ovnen i langpanne. På de fleste forpakninger er det angitt steketid i ovn også. Da får du plass til mat til mange. Noen sier at det blir mer saftig også inni ovnen. Og så slipper du passe på det og snu det.

Slik gjør vi også det. Det meste går i oven! (eventuelt brunes lett på stekepannen, så i ovnen)

Skrevet

Som den eldste av fire søsken fikk jeg god trening i å lage mat til 6 personer når jeg var tenåring. Trikset er som du selv var inne på å bruke flere stekepanner. Men maten kan fint stekes i en stekepanne og så legges over i et serveringsfat eller bolle med lokk som holder på varmen. Legger du det fatet over kjelen med poteter eller grønnsaker så holder den seg varm lenge.

Skrevet

Jeg steker i flere omganger om det ikke er plass til alt, og bruker mikroen som oppvarming etterpå

Skrevet

Jeg pleier å steke i to omganger. De stykkene som ble stekt først og som derfor er de kaldeste, gir jeg til ungene. De er glad for å få mat som er passe varm.

Skrevet

En så enkelt menduverden så fantastisk løsning på dette problemet fant jeg på Svinesund. (Vet at disse også selges i Oslo)

Det er en meget stor stekepanne eller hva du vil kalle det. Egentlig er det vel en pizzagrill eller noe men den duger til det det skal være. Det er en stekepanne som har egen ledning, altså elektrisk, så ulempen må da være plassen på benken, også i forhold til os og slikt.

Men vi har plass, jippi sier bare jeg, for i den går middagen til hele bunten i en jafs.

Ikke var den dyr, og den er sånn teflonbelagt eller slik sånn at det bare er å vaske av med en klut.

Ikke bruke metall i den da, for da skraper man jo riper i belegget.

Dette er noe av det mest snertne og hærlige hjelpemiddelet jeg har skaffet meg til kjøkkenet tror jeg. Det er så deilig å få all maten ferdig på en gang, ja, det som skal i panna iallefall ;)

Så løp og kjøp er mitt råd!

Hei! Må visst ta meg en tur til Svinesund? Lurer på om det kan ha vært det samme som Rema solgte ut, fordi ingen ville ha det, til 100 kroner forrige januar - gikk og så på den - men fikk aldri market meg til å kjøpe den...det skal jeg gjøre nest gang! Takk for tips!

Skrevet

Som den eldste av fire søsken fikk jeg god trening i å lage mat til 6 personer når jeg var tenåring. Trikset er som du selv var inne på å bruke flere stekepanner. Men maten kan fint stekes i en stekepanne og så legges over i et serveringsfat eller bolle med lokk som holder på varmen. Legger du det fatet over kjelen med poteter eller grønnsaker så holder den seg varm lenge.

Takk for tipset om å holde maten varm - for det er jo også et problem. Har hittil stekt alt og så varmet det opp igjen, men synes det blir for tungvint. Så takk for tipset om å sette den oppå noe som koker!

Gjest ikke kjøkkenglad jeg heller
Skrevet

Hei! Må visst ta meg en tur til Svinesund? Lurer på om det kan ha vært det samme som Rema solgte ut, fordi ingen ville ha det, til 100 kroner forrige januar - gikk og så på den - men fikk aldri market meg til å kjøpe den...det skal jeg gjøre nest gang! Takk for tips!

Den var på tilbud på Svinesund i fjor. Gav jaggu ikke mange kronene.

Er så redd for å miste den at jeg har vært inne på å kjøpe meg en til i reserve.

Hvis du drar til Svinesund så kjøpte jeg den iallefall i den butikken som ligger lengst bort mot Norge igjen.

Altså, du tar til høyre hele vegen og følger vegen til du kommer til den baby/barneutstyrsbutikken som ligger synlig fra vegen.

Der er en matbutikk og der kjøpte jeg den.

Men de har den i Oslo også har ei venninde fortalt. Og sikkert mange andre steder også.

Jeg hadde heller ikke giddet å kjøpe en slik for steking av pizza alene, men da jeg så at den var brukendes som vanlig stekepanne var jeg solgt.

Den er som sakt helt super å bruke, og den tar ekstremt mye mat. Ulempen er jo plassen den tar og evnt. fettspruten som blir rundt hvis du har reservert plassen på ovnen til kjeler og diverse.

På neste kjøkken, om jeg får noe nytt, så har jeg faktisk planlagt å lage ovnplass/stekeplass større enn det ovnen tar, til slikt som bla. denne pannen, og andre retter som kan søle men som skal settes noe til side. Stor flott vifte over det hele :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...