Gå til innhold

Førstehjemslån, men har eid før, går det?

Anbefalte innlegg

Gjest husløs
Skrevet

Er det registrert noe sted at jeg har eid leilighet tidligere? Jeg eide for noen år siden, i en annen kommune og annet fylke enn jeg bor i nå. Solgte med tap i '94, tror jeg, og har ikke vært inne på boligmarkedet siden, og skjønner ikke helt hvordan jeg skal komme meg inn.

Skrevet

hva med og ringe husbanken og spørre, eller kommunen du bor i?? det finnes ordninger for huslån om du er gjeldfri når du søker:)

Skrevet

Tror jeg hadde gått til en bank jeg ikke ønsket å bruke og spurt dem. Spør da også hvordan de kan sjekke dette.

Du har jo ikke noe å tape på å spørre en bank du ikke har tenkt til å bruke alikevel.

Gjest husløs
Skrevet

hva med og ringe husbanken og spørre, eller kommunen du bor i?? det finnes ordninger for huslån om du er gjeldfri når du søker:)

Takk for svar! :)

Gjest husløs
Skrevet

Tror jeg hadde gått til en bank jeg ikke ønsket å bruke og spurt dem. Spør da også hvordan de kan sjekke dette.

Du har jo ikke noe å tape på å spørre en bank du ikke har tenkt til å bruke alikevel.

Takk for svar! :)

Skrevet

Ja, noen banker ser bort fra kravet om første bolig. Hadde også sjekket opp ang startlån fra kommunen/husbanken pga gunstig rente.

Skrevet

Tror den eneste måten de kan vite det er hvis du har hatt boliglån hos de før, eller andre opplysninger som røper det, eller hvis du bor i en eid bolig nå, for man må jo oppgi sånt, og levere selvangivelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...