Gjest pittpottnøtt Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 http://www.norskenavn.no/ 0 Siter
Gyda Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Gyda = Gudevakker, og det passer selvsagt helt på meg. (500 heter det i Norge i dag.) 0 Siter
KaVa Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Skuffende. Av mine tre barn med vanlige, norske navn, var det bare jentenavnet som var registrert... Guttenes navn var tydeligvis ikke lagt inn, ennå. 0 Siter
Goldy79 Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Skuffende. Av mine tre barn med vanlige, norske navn, var det bare jentenavnet som var registrert... Guttenes navn var tydeligvis ikke lagt inn, ennå. mitt navn var heller ikkje lagt inn - skuffande :-( 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Gyda = Gudevakker, og det passer selvsagt helt på meg. (500 heter det i Norge i dag.) Selvsagt passer det godt på deg, siden du er dobbeltgjengeren til Sandra Bullock. Det navnet som ligger nærmest mitt navn, er Ulva som selvsagt betyr Ulv... 0 Siter
Gyda Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Selvsagt passer det godt på deg, siden du er dobbeltgjengeren til Sandra Bullock. Det navnet som ligger nærmest mitt navn, er Ulva som selvsagt betyr Ulv... Ulver er smidige, raske, kloke og vakre dyr. Dette kan jo lett oppfattes som smisking, men det er like sant for det. ) 0 Siter
Lucretia Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 morsomt. jeg har alltid visst betydningen av mitt navn, men gøy å se hvor mange som heter hva og hva de forskjellige betyr, og lett å finne nye navn, f.eks. om man liker navn som slutter på "ine" får man opp en hel haug. Så at det jentenavnet jeg kunne tenke meg å gi til ei evt fremtidig datter, er det idag bare rundt 10 personer som heter... Det hadde forøvrig ingen betydning... Mitt navn deler jeg med rundt 15000 andre. 0 Siter
Lucretia Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 morsomt. jeg har alltid visst betydningen av mitt navn, men gøy å se hvor mange som heter hva og hva de forskjellige betyr, og lett å finne nye navn, f.eks. om man liker navn som slutter på "ine" får man opp en hel haug. Så at det jentenavnet jeg kunne tenke meg å gi til ei evt fremtidig datter, er det idag bare rundt 10 personer som heter... Det hadde forøvrig ingen betydning... Mitt navn deler jeg med rundt 15000 andre. kombinasjonen mitt fornavn og mitt etternavn er jeg alene om å ha! :-) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Heh. Jeg er tydeligvis den krigerske etterkommeren av min stamfar bjørnen ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Heh. Jeg er tydeligvis den krigerske etterkommeren av min stamfar bjørnen ;-) Mulig du heter det samme som mannen min :-) Artig side forresten! To av mine barn fikk gedigne lange navn på røverspråket :-) 0 Siter
Osiris Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 hihi, mitt navn betyr "edel skjønnhet" 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Ulver er smidige, raske, kloke og vakre dyr. Dette kan jo lett oppfattes som smisking, men det er like sant for det. ) Takk, jeg velger å ta det til meg, jeg :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 navnet mitt betyr den som tjenestegjør ved gudstjeneste 0 Siter
KaVa Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Dersom man ikke finner navnet på hovedinnleggets nettsted, kan man forsøke http://www.barnetmitt.com/felles/navneguiden (Her fant jeg navnene til guttene mine, som jeg ikke fant på det andre nettstedet) 0 Siter
Atene Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Dersom man ikke finner navnet på hovedinnleggets nettsted, kan man forsøke http://www.barnetmitt.com/felles/navneguiden (Her fant jeg navnene til guttene mine, som jeg ikke fant på det andre nettstedet) Nå trodde jeg et øyeblikk at navnet ditt betydde "alternativt nettsted". 0 Siter
KaVa Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Nå trodde jeg et øyeblikk at navnet ditt betydde "alternativt nettsted". *flirer* Hadde vært litt kult, det! Nei, mitt navn betyr "ren" eller "jomfruelig" :-) 0 Siter
Mistera Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Navnet mitt betyr Fred... Så jeg har gitt katten min et navn med samme betydning, nemlig det latinske navnet for fred:) 0 Siter
Carina82 Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Når man fikk opp flere betydninger, betyr det at man kan velge, ikke sant!? Syns "prinsesse" var litt koseligere enn "fyrstinne"... 0 Siter
Gjest gutten85 Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Todelt. Første del betyr "gud" mens siste del av navnet mitt betyr besytter/verner. Syns den siste delen passer bra, jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.