Gå til innhold

Navnet ditt betyr:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Todelt.

Første del betyr "gud" mens siste del av navnet mitt betyr besytter/verner.

Syns den siste delen passer bra, jeg.

Da vet jeg hva du heter :-)

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• KaVa

7

• keinstein

5

• citygirl

4

• Gyda

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Når man fikk opp flere betydninger, betyr det at man kan velge, ikke sant!? ;)

Syns "prinsesse" var litt koseligere enn "fyrstinne"... :P

Mitt navn betyr i de fleste oversikter "ren" eller "jomfruelig" - men i denne oversikten kunne det også bety "tortur" !!!

Skrevet

He-he, jeg gjorde noen tilfeldige søk, og jammen lærer man noe nytt hver dag!

"bjørn kommer fra det norrøne ordet "bjorn", som betyr "det store brune dyret"."

:-)

Gjest personX
Skrevet

Dette svaret fikk jeg:

Navnet xxxxx er ikke lagt inn.

(Grunnen er at det er 3 eller færre som har dette som første fornavn i Norge, og disse er derfor ikke tatt med i navnelistene som er mottatt fra Statistisk sentralbyrå av personvernhensyn. Det betyr selvsagt ikke at vi mener at ingen har dette navnet, så send gjerne en e-post hvis du vet om noen som har dette som fornavn i Norge, og evt. hva det betyr.)

Jeg har tydeligvis et ursjeldent navn.

Gjest navnegavn
Skrevet

Dette svaret fikk jeg:

Navnet xxxxx er ikke lagt inn.

(Grunnen er at det er 3 eller færre som har dette som første fornavn i Norge, og disse er derfor ikke tatt med i navnelistene som er mottatt fra Statistisk sentralbyrå av personvernhensyn. Det betyr selvsagt ikke at vi mener at ingen har dette navnet, så send gjerne en e-post hvis du vet om noen som har dette som fornavn i Norge, og evt. hva det betyr.)

Jeg har tydeligvis et ursjeldent navn.

Du er sikkert utlending?

Gjest gutten85
Skrevet

Da vet jeg hva du heter :-)

Ikke sladre, da...;-)

Skrevet

He-he, jeg gjorde noen tilfeldige søk, og jammen lærer man noe nytt hver dag!

"bjørn kommer fra det norrøne ordet "bjorn", som betyr "det store brune dyret"."

:-)

WOW! For en bombe!!

Hvem skulle tro at det var slik det hang sammen? ;-)

Gjest personX
Skrevet

Du er sikkert utlending?

Nix, jeg er renraset heilnorsk.Visste fra før at navnet var sjeldent, men så sjeldent?...

Gjest Ikke jeg heller
Skrevet

Nix, jeg er renraset heilnorsk.Visste fra før at navnet var sjeldent, men så sjeldent?...

Jeg har ikke et såå sjeldent navn, men fant ikke mitt navn der heller.

Skrevet

Hm, jøss, Dorthe betyr gave fra Gud og det er omtrent samme betydning som det ordentlige navnet mitt.

Skrevet

He he he - samme linken jeg la ut tidligere ;-)

Hehe, jeg så det akkurat nå. Ikke alltid like lett når man prøver på multitasking og ikke har lest gjennom hele tråden... :-)

Skrevet

Mitt navn betyr i de fleste oversikter "ren" eller "jomfruelig" - men i denne oversikten kunne det også bety "tortur" !!!

Pøh, man tar jo bort de alternativene man ikke liker... ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Gyda = Gudevakker, og det passer selvsagt helt på meg.

(500 heter det i Norge i dag.)

En annen morsom ting er at de virkelige navnene våre har ganske lik betydning :-)

Skrevet

pekka betyr:

Betydning: Stein, klippe

Forklaring: Guttenavnet er en finsk variant av Peter, som er utledet av Petrus, som er en latinsk form av det greske ordet "petros" som betyr "stein" eller "klippe", som igjen er en oversettelse av det arameiske bynavnet "Chepas" som er utledet av ordet "kéfá" med samme betydning som "petros".

men:)

Mitt personlige navn betyr nåde.

Skrevet

pekka betyr:

Betydning: Stein, klippe

Forklaring: Guttenavnet er en finsk variant av Peter, som er utledet av Petrus, som er en latinsk form av det greske ordet "petros" som betyr "stein" eller "klippe", som igjen er en oversettelse av det arameiske bynavnet "Chepas" som er utledet av ordet "kéfá" med samme betydning som "petros".

men:)

Mitt personlige navn betyr nåde.

jeg er ikke gutt! :)

Gjest stjerneklart
Skrevet

jeg er ikke gutt! :)

;-)

Mange ganger har jeg tenkt at du var gutt, etter navnet å dømme..Så feil kan man ta..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...