Gå til innhold

Navnet ditt betyr:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, jeg så det akkurat nå. Ikke alltid like lett når man prøver på multitasking og ikke har lest gjennom hele tråden... :-)

Fort gjort - har jeg også gjort - opptil flere ganger ;-)

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• KaVa

7

• keinstein

5

• citygirl

4

• Gyda

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

;-)

Mange ganger har jeg tenkt at du var gutt, etter navnet å dømme..Så feil kan man ta..

:) Kanskje jeg skulle pynte på navnet. Tok bare navnet uten å tenke over kjønnet :)

Gjest stjerneklart
Skrevet

;-)

Mange ganger har jeg tenkt at du var gutt, etter navnet å dømme..Så feil kan man ta..

Hva med pekkas bedre halvdel?

;-)

Gjest stjerneklart
Skrevet

:) Kanskje jeg skulle pynte på navnet. Tok bare navnet uten å tenke over kjønnet :)

Hva med: pekkas bedre halvdel, pekkas elskerinne,

;-)

Skrevet

Angelica

Betydning: Som en engel

Forklaring: Jentenavnet kommer fra det latinske adjektivet "angelicus" som betyr "engleaktig" eller "som en engel".

Det er jeg fornøyd med :D

Skrevet

Hva med: pekkas bedre halvdel, pekkas elskerinne,

;-)

hehe, gode forslag, Får tenke litt på det ja :)

Skrevet

Mitt navn betyr i de fleste oversikter "ren" eller "jomfruelig" - men i denne oversikten kunne det også bety "tortur" !!!

Haha, mitt også. Det var jo koselig, liksom. Skal klage til mamma;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1161270986' post='3348315]

Angelica

Betydning: Som en engel

Forklaring: Jentenavnet kommer fra det latinske adjektivet "angelicus" som betyr "engleaktig" eller "som en engel".

Det er jeg fornøyd med :D

Navnet mitt betyr tortur:D

Skrevet

Navnet Flisa er ikke lagt inn.

(Grunnen er at det er 3 eller færre som har dette som første fornavn i Norge, og disse er derfor ikke tatt med i navnelistene som er mottatt fra Statistisk sentralbyrå av personvernhensyn. Det betyr selvsagt ikke at vi mener at ingen har dette navnet, så send gjerne en e-post hvis du vet om noen som har dette som fornavn i Norge, og evt. hva det betyr.)

Gjest navnesøster
Skrevet

Betydning: Gud er nådig, nåde

da har vi sannsynligvis samme navn. er du fornøyd med navnet?

Skrevet

En annen morsom ting er at de virkelige navnene våre har ganske lik betydning :-)

Er det sant? Så gøy, da. Det må jeg nesten sjekke ut.

Skrevet

Mitt navn har ukjent betydning. Ganske mange som heter det. Var mest utbredt rundt 1880, på bunn i 1960-70, og er nå in igjen!

Skrevet

pekka betyr:

Betydning: Stein, klippe

Forklaring: Guttenavnet er en finsk variant av Peter, som er utledet av Petrus, som er en latinsk form av det greske ordet "petros" som betyr "stein" eller "klippe", som igjen er en oversettelse av det arameiske bynavnet "Chepas" som er utledet av ordet "kéfá" med samme betydning som "petros".

men:)

Mitt personlige navn betyr nåde.

Da vet jeg hva du heter :o)

Men min munn er lukket med syv segl!

Skrevet

Hehe, ja det er mange her faktisk ;) Et ganske vanlig navn i min alder ;)

Skrevet

Navnet Patsi er ikke lagt inn.

(Grunnen er at det er 3 eller færre som har dette som første fornavn i Norge, og disse er derfor ikke tatt med i navnelistene som er mottatt fra Statistisk sentralbyrå av personvernhensyn. Det betyr selvsagt ikke at vi mener at ingen har dette navnet, så send gjerne en e-post hvis du vet om noen som har dette som fornavn i Norge, og evt. hva det betyr.)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror nok det er flere enn et navn som betyr nåde.

Gjest sjokolett
Skrevet

Gud er fullkommen" (eller mer nøyaktig "min Gud er en ed" eller "min Gud er overflod".

Skrevet

Navnet mitt betyr tortur:D

Ha ha ha.. Da kan du torturere folk med god samvittighet.. ;)

Eller noe sånt :P

Skrevet

da har vi sannsynligvis samme navn. er du fornøyd med navnet?

Ja, men jeg har et dobbeltnavn, så heter ikke bare det ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...