Gå til innhold

Trafikksituasjon

Gjest ganske ny traffikant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjorde jeg rett eller galt her?:

Jeg skulle ut fra parkeringsplass og skulle til høyre. Jeg kjørte ut avkjørselen i rolig fart, blinket til høyre og stoppet opp. Mens jeg gjør dette kommer en bil fra venstre som skal inn denne avkjørselen, og selv om den er smal er det plass til to biler. Bilen tuter i det den kjører inn og jeg kjører mot veien-hvorfor? Jeg syntes bilen hadde litt stor fart, så føreren syntes kanskje jeg dukket opp litt uventet? Jeg hadde best sikt; han hadde da en bygning og fortau på sin høyre side. Jeg tror selv at jeg ikke gjorde noe feil, for jeg kjørte rolig, blinket og stoppet opp før jeg skulle til høyre. Jeg så også denne bilen som skulle inn samme avkjørsel, men jeg forstår ikke hvorfor han tutet.

Skrevet

Ikke godt å si, hvis det ikke var fordi du ikke lå langt nok til høyre da?

Det er mange som ikke husker at de skal ligge langt til høyre når de skal kjøre til høyre og det samme til venstre. Svært mange kjører langt til høyre når de skal svinge til venstre. Vannvittig irriterende, fordi man ikke får kjørt forbi på høyre side.

Skrevet

Høres ut som om du ikke gjorde noe galt, men folk kan tute på det merkeligste.

Jeg opplevde her i våres å kjøre rolig og pent på en parkeringsplass (skulle ut på veien). På parkeringsplassen står en varebil, som begynner å rygge - og var bare cm fra å rygge rett i min bil. Jeg svingte unna for å unngå kollisjon, og fortsatte - hvorpå føreren i den ryggende bilen fløytet og viste meg fingeren!!!!!

Skrevet

Ikke godt å si, hvis det ikke var fordi du ikke lå langt nok til høyre da?

Det er mange som ikke husker at de skal ligge langt til høyre når de skal kjøre til høyre og det samme til venstre. Svært mange kjører langt til høyre når de skal svinge til venstre. Vannvittig irriterende, fordi man ikke får kjørt forbi på høyre side.

Jeg er obs på det, og jeg lå til høyre også fordi veien er smal.

Skrevet

Høres ut som om du ikke gjorde noe galt, men folk kan tute på det merkeligste.

Jeg opplevde her i våres å kjøre rolig og pent på en parkeringsplass (skulle ut på veien). På parkeringsplassen står en varebil, som begynner å rygge - og var bare cm fra å rygge rett i min bil. Jeg svingte unna for å unngå kollisjon, og fortsatte - hvorpå føreren i den ryggende bilen fløytet og viste meg fingeren!!!!!

Utrolig!

Man må virkelig passe på for det finnes jammen mange idioter på veiene...

Skrevet

Jeg er obs på det, og jeg lå til høyre også fordi veien er smal.

Lå du så langt til høyre du kunne komme så vet jeg ikke hva han tutet for. Kan jo bare være fordi du hindret han litt også, noen "eier" jo vegen må vite.

Skrevet

Lå du så langt til høyre du kunne komme så vet jeg ikke hva han tutet for. Kan jo bare være fordi du hindret han litt også, noen "eier" jo vegen må vite.

Jeg tror kanskje han ikke tenkte at det kunne komme en bil der.... Og så tutet han fordi han ble overrasket.

Skrevet

Jeg tror kanskje han ikke tenkte at det kunne komme en bil der.... Og så tutet han fordi han ble overrasket.

Det er jo mulig det, men kjører man bil så er det ikke uvventet at det dukker opp biler histen og pisten:-)

Skrevet

Det er jo mulig det, men kjører man bil så er det ikke uvventet at det dukker opp biler histen og pisten:-)

Hehe, det har du rett i! :)

Skrevet

Kanskje han rett og slett kom nær hornet ved en feil når han rattet for å svinge?

Det har faktisk hendt meg noen ganger, hvis jeg har lent meg på rattet eller slurvet litt med rattgrepet og kommet borti på feil sted...

Har følt meg litt dum da, hvis folk tror jeg tuter på dem for ingenting...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...