Gå til innhold

Ødelagt bokomslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde DU reagert dersom du hadde lånt bort noen bøker til en nabo, og du fikk dem tilbake med flere rifter i bokomslagene? Den ene boka hadde to-tre lange rifter + noen små, den andre noen små rifter og de to siste var hele. Alle rifter var tapet.

Ville du blitt sur? Ville du lånt bort bøker til dette mennesket flere ganger?

Hva med biblioteket? Hva skjer hvis en returnerer bøker med rifter i bokomslaget?

Gjest prøve å vise respekt
Skrevet

Jeg ville blitt sur og jeg hadde kanskje vært for feig til å si noe. Og jeg hadde ikke lånt personen flere bøker.

Skrevet

Jeg ville blitt sur og jeg hadde kanskje vært for feig til å si noe. Og jeg hadde ikke lånt personen flere bøker.

Skriver hundre prosent under på "prøve å vise respekt" sitt innlegg!

Skrevet

Er det smussomslaget du mener? Det er jo der nettopp for at selve boka ikke skal skades, det er på en måte _ment_ å bli litt slitt. Tror ikke jeg hadde tatt det spesielt tungt, egentlig.

Bøker på biblioteket er vel gjerne beskyttet med kontaktpapir, er de ikke?

Skrevet

Er det smussomslaget du mener? Det er jo der nettopp for at selve boka ikke skal skades, det er på en måte _ment_ å bli litt slitt. Tror ikke jeg hadde tatt det spesielt tungt, egentlig.

Bøker på biblioteket er vel gjerne beskyttet med kontaktpapir, er de ikke?

Heter det virkelig smussomslaget???? *LOL*

Artig uttrykk!

Kanksje jeg skal forsvare meg med det.... Det er nemlig JEG som er låneren og pøbelen her, skjønner du....

Skrevet

Artig uttrykk!

Kanksje jeg skal forsvare meg med det.... Det er nemlig JEG som er låneren og pøbelen her, skjønner du....

;)

Det heter smussomslag, ja - ganske beskrivende også. :)

Skrevet

Artig uttrykk!

Det er nok den offisielle (ikke helt nye) betegnelsen, ja.

Jeg er enig med birdie - det er derfor dette papiromslaget er der.

Vi har fjernet de fleste slike omslag etter to barn som elsket å sitte foran bokhyllene med voksenbøker og fingre med toppen av ryggene - antakelig en slags hevn fordi bøkene sto så trangt at de ikke kunne rives ut av hyllene. Alle omslagene fikk tynne "rivestrimler" i toppen...

Gjest Signatura
Skrevet

Hvis låneren beklaget det og det var bare omslaget ville jeg ikke brydd meg om det. Hvis selve permen var ødelagt, ville jeg satt pris på om låneren tilbød seg å kjøpe ny, men takket nei til det.

Skrevet

Jeg liker at bøkene mine ser brukte ut, så jeg ville ikke tatt det så tungt. Men jeg ville nok satt pris på at låneren nevnte det, og ikke lot som ingenting. :o)

Skrevet

Jeg liker at bøkene mine ser brukte ut, så jeg ville ikke tatt det så tungt. Men jeg ville nok satt pris på at låneren nevnte det, og ikke lot som ingenting. :o)

Fint. Det er det jeg har tenkt å gjøre. Si i fra og beklage det. Naboene leser mye, og jeg regner med at mange av bøkene deres ser leste ut.

Men merkelig nok - de fire jeg lånte, så helt nye ut, selv om jeg vet at i alle fall én av dem har lest dem....

Men den boka som ble mest revet, hadde jeg med i badekaret en kveld.....

Skrevet

Hvis låneren beklaget det og det var bare omslaget ville jeg ikke brydd meg om det. Hvis selve permen var ødelagt, ville jeg satt pris på om låneren tilbød seg å kjøpe ny, men takket nei til det.

Det er bare omslaget som er ødelagt. Så jeg skal beklage det og håpe de ikke blir sure...

Skrevet

Jeg hadde kanskje blitt mest overrasket hvis jeg hadde fått en bok i retur som var opprevet... Nå er det "bare" omslaget som er revnet noe, og det har jeg tapet. Håper vi beholder godt naboskap :-)

Skrevet

Skriver hundre prosent under på "prøve å vise respekt" sitt innlegg!

Huff da...

Uansett - jeg får kvinne meg opp og beklage revningen. Håper på fortsatt godt naboskap!

Gjest Shira12
Skrevet

Var det bare omslaget så hadde jeg ikke tenkt så mye på det.

Men er jo greitt og si i fra da, at man var uheldig.

Ting kan bli ødelagt, og låner man bort noe, må man nesten regne med at det av og til skjer.

Skrevet

Hadde ikke brydd meg om det, men hadde nok satt pris på om låneren hadde nevnt det når h*n leverte boka tilbake

Skrevet

Bøker er til for å deles og brukes, mener jeg :)

Jeg gir bort bøker hele tiden og ser de aldri igjen. Om jeg fikk de igjen, så hadde jeg i hvert fall ikke brydd meg om de var litt slitt :)

Skrevet

Bøker er til for å deles og brukes, mener jeg :)

Jeg gir bort bøker hele tiden og ser de aldri igjen. Om jeg fikk de igjen, så hadde jeg i hvert fall ikke brydd meg om de var litt slitt :)

Jeg har også opplevd å låne bort bøker jeg ikke ser igejn. Har også noen få bøker hjemme jeg ikke vet hvem tilhører. Derfor skriver jeg alltid navn i mine bøker, og sørger for at de jeg låner også er navnet :-)

Er enig i at bøker skal bli lest, og kan godt SE litt lest ut også !

Skrevet

Jeg har også opplevd å låne bort bøker jeg ikke ser igejn. Har også noen få bøker hjemme jeg ikke vet hvem tilhører. Derfor skriver jeg alltid navn i mine bøker, og sørger for at de jeg låner også er navnet :-)

Er enig i at bøker skal bli lest, og kan godt SE litt lest ut også !

Jeg bryr meg ikke om å få igjen bøker, jeg håper bare de gir den videre til noen andre om de likte den :)

Skrevet

Huff da...

Uansett - jeg får kvinne meg opp og beklage revningen. Håper på fortsatt godt naboskap!

Ikke sant? Men jeg er en fanatisk bokelsker, og du vet hva som sies om fanatisme...

Personlig mener jeg at det vitner om liten respekt for andre sine eiendeler.

Skrevet

Jeg hadde i hvertfall ikke blitt sur. Jeg pleier å kaste det løse omslaget så fort jeg kan, for jeg syns det er fryktelig irriterende med det løse omslaget som sklir rundt når jeg holder boka ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...