Gå til innhold

bakterier eller virus?

Anbefalte innlegg

Gjest lei av sykdom nå.
Skrevet

Jeg er nå inne i fjerde uke med forkjølelse og hoste.

Var bedre et par dager før det kom tilbake igjen.

DETTE ER EKKEL LESING:

Snørra er brunaktig og jeg hoster opp grønn gugge.

har ikke feber er slapp og stiv i muskler/ledd.

kan man ha bronkitt eller lungebetennelse uten feber og oppkast?

Er det lurt å søke lege nå eller er det bedre å avvente å se om det blir værre? da mener jeg feber.

Synes det tar lang tid og kroppen er utmattet av all hostingen.

Skrevet

Kom deg avgårde til legen jo før jo heller.

Når forkjølelsen vender tilbake med ny frisk, og det du hoster opp er grønt, da er det blitt bakterielt.Går godt an å ha lungebetennelse uten feber, og med bronkitt er det ofte ikke feber etter de innledende to-tre forkjølelsesdagene.

Gjest Shira12
Skrevet

Har slimet en slags metallisk smak? Det kommer ofte ved bronkitt.

Gå til legen du, slik at du kan få noe som løser opp slimet, slik at du får alt opp.

Tror ikke du må ha feber ved bronkitt, men er ikke helt 100 % sikker.

Uansett så sier du alt dette til legeserkretæren, så vurder de om du trenger time. God bedring!

Skrevet

Jeg synes du bør ta en tur til legen. Når det har vart så lenge kan det være greit å få det sjekket opp.

Gjest ta en tur til legen
Skrevet

dette høres ut som en mycoplasma infeksjon. Jeg har hatt det selv tidligere og hostet til jeg ble helt tullete. Det var som en forkjølelse med kraftig hosting som aldri slutta. Og uten feber ja.

Dette får du en bredspektret penicillinkur mot. Det kan være litt seigt å ta knekken på, men det blir bedre etter hvert.

Kom deg til legen

Skrevet

Dette minner om lungebetennelsen jeg hadde ifjor på denne tida. Jeg hadde ikke vondt i brystet, men hosta så jeg trodde jeg skulle bli gal! Legen kalte det "stille lungebetennelse" fordi den typen ikke gav typiske smerter i brystet. Den første pencillinkuren jeg fikk var for svak, så først med dobbel dose ble det fart i sakene! Ring legen imorgen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...