Gå til innhold

Vintips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på polet i dag for å handle inn til hyttetur i helga. Vi skal ha voksentur på ei hytte på fjellet :-)

Fredag kveld skal vi ha reker - og jeg skal kjøpe hvitvin. Har vært fornøyd med den "vanlige" Touriqué? Grønn dunk, har fått mye skryt. Den er safe, men det hadde jo vært gøy å prøve noe annet. Liker tørr hvitvin. Lindemann hvit, er den god?

Lørdag skal vi ha lasagne. Rekner med at det da er noe igjen fra dagen før, men det er jo godt med litt rødvin også da... Noen tips? Liker kraftige viner.

Også en flaske Baileys hører med på tur :-)

Huff - dette blir dyrt!

Skrevet

Jeg ville ganske enkelt spurt på polet - de pleier å være kjempeflinke å finne fram viner som passer til det meste.

Personlig liker jeg godt mange av vinene fra Rioja-distriktet, og tror mange av dem ville passe godt til lasagne.

Etter en heller uheldig flytur over atlanteren med tilgang til mye gratis hvitvin, har jeg holdt meg unna all hvitvin siden jeg var 19 år, så der kan jeg ikke gi noen råd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...