Elisabeth1365380359 Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 En mann møter to andre menn rett foran to digre dører.Over dørene henger et skilt som forteller: "En dør leder til evig lykke, den andre til evig fortapelse. En av vaktmennene snakker alltid sant, den andre bare lyver." Du får lov å stille et spørsmål, og bare det. Hvilket spørsmål stiller du for å forvisse deg om at du velger døren til evig lykke? 0 Siter
Prozak Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Hvilken dør ville den andre ha sagt at jeg skulle ta? "......................................." 0 Siter
Atene Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Spør "hva vil den andre si", og gjør det motsatte. 0 Siter
tula Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Har ikke peiling, men spør du den ene "Er det 2 dører her?" må du nødvendigvis få det svaret du trenger. Han som lyver vil si nei, mens han som snakker sant vil si ja. 0 Siter
morsan Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Har ikke peiling, men spør du den ene "Er det 2 dører her?" må du nødvendigvis få det svaret du trenger. Han som lyver vil si nei, mens han som snakker sant vil si ja. Men da vet du bare hvem av dem som lyver! Du vet ikke om den riktige døren er bak lyveren eller bak sannsigeren! ;-) 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 årh, forbaska heller Nå har jeg fundert ei stund. Noe sier meg at det er noe med den første mannen som er viktig, "jeg" er ikke denne mannen. Kan jo spørre om de kan åpne dørene, så vurderer jeg da ? Kan også få vite hva denne mannen har spurt om, og så få svar? Eller bare, kan dere åpne den riktige døren som fører til evig lykke. Den som lyver vil vel åpne evig lykke døra? 0 Siter
filiokus81 Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Hvis du spør den ene hva den andre ville svart på spørsmålet om hvilken dør som leder til evig lykke, vil begge peke på døren til evig fortapelse (eller hva det var ). Og VOILA, man kan rusle inn riktig dør uten nerver ) 0 Siter
tula Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Men da vet du bare hvem av dem som lyver! Du vet ikke om den riktige døren er bak lyveren eller bak sannsigeren! ;-) Blæh! Selvfølgelig=0( Nå tenkte jeg bare automatisk at han som alltid snakket sant stod foran døra til evig lykke! Men det står det ikke noe om ser jeg. Gruble videre......... 0 Siter
morsan Skrevet 20. oktober 2006 Skrevet 20. oktober 2006 Blæh! Selvfølgelig=0( Nå tenkte jeg bare automatisk at han som alltid snakket sant stod foran døra til evig lykke! Men det står det ikke noe om ser jeg. Gruble videre......... Hvis du ikke gidder å gruble videre, kan du jo bare ta en titt på de andre svarene! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.