Gå til innhold

vond nakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i lange tider vært plaget med utrolig vond nakke og jeg føler at jeg anstrenger meg voldsomt og på en måte"klemmer" nervene i nakken.har i den siste tiden også begynt å få mye hodepine pga dette og det er forferdelig tungt både på jobb og ellers.Kan dette være noe slitasje eller lignende,kan jeg gå til fastlegen min og event.bli henvendt til en kiropraktor?

Gjest et forslag
Skrevet

Hold nakken varm, legg på et teppe eller varmepute. Gjør enkle skulderøvelser. Gå i svømmehallen og svøm på rygg mens du slapper av.

lalala1365380457
Skrevet

Hold nakken varm, legg på et teppe eller varmepute. Gjør enkle skulderøvelser. Gå i svømmehallen og svøm på rygg mens du slapper av.

bare en liten komentar.. kiropraktorer anbefaler ikke svømming ved vond nakke, da det er veldig vanskelig å ikke anstrenge nakken mens man prøver å holde hodet over vannet..

Gjest et forslag
Skrevet

bare en liten komentar.. kiropraktorer anbefaler ikke svømming ved vond nakke, da det er veldig vanskelig å ikke anstrenge nakken mens man prøver å holde hodet over vannet..

Det tenkte jeg ikke på. Men det må være godt å ligge i varmt vann.

lalala1365380457
Skrevet

tror ikke du trenger noen henvisning til kiropraktor. jeg gikk til kiropraktor før jul da de nye reglene kom (som gjorde at man nå betaler ca 30kr mindre pr time). det virker som alle automatisk får spart disse få kronene på 10 behandlinger. uansett, bare ring et kiropraktorkontor så svarer de deg.

kiropraktoren min sa hun ikke hadde hørt om noe tilfelle der man får dekt behandling hos kiropraktor.

jeg betaler 250 kr gangen, men dette er absolutt verdt det. kjenner godt til nakkeplagene du nevner. blir så anspendt at nakkevirvlene forskyves så man ikke får nok blodstrøm til hode. dette fører i perioder til migrene hos meg, men med en gang kiropraktoren knekker påplass nakken så letter hodepinen.

anbefaler deg å ta kontakt med en kiropraktor raskest mulig :) (hos min får jeg time på samme dag jeg ringer)

lykke til og god bedring!

lalala1365380457
Skrevet

Det tenkte jeg ikke på. Men det må være godt å ligge i varmt vann.

kanskje bedre med en varm massasjedusj eventuellt varmepute.. er jo veldig godt med et varmt bad når man har vondt i muskler, men tror man lett anspenner nakkemusklene uten å ville det under bading

Skrevet

Jeg tror kalde omslag er bedre om du har vond/sår nakke.

Skrevet

Du trenger som lalala sier ikke henvisning for å gå til kiropraktor.

Jeg har vært kjempefornøyd med min, men det er nok endel kiropraktorer der ute som ikke er så flinke.... Pass i hvertfall på at de er medlem i Norsk kiropraktorforening, og vær litt kritisk på første besøk.

Tror egentlig en _god_ kiropraktor har vel så mye å bidra med som en lege, men en slett kiropraktor kan gjøre skade istedet for gavn... Kjenner endel som har hatt dårlige erfaringer også, derfor advarselen.

Lykke til :o)

Skrevet

Du trenger som lalala sier ikke henvisning for å gå til kiropraktor.

Jeg har vært kjempefornøyd med min, men det er nok endel kiropraktorer der ute som ikke er så flinke.... Pass i hvertfall på at de er medlem i Norsk kiropraktorforening, og vær litt kritisk på første besøk.

Tror egentlig en _god_ kiropraktor har vel så mye å bidra med som en lege, men en slett kiropraktor kan gjøre skade istedet for gavn... Kjenner endel som har hatt dårlige erfaringer også, derfor advarselen.

Lykke til :o)

PS, det _kan_ jo være prolaps, og da skal kiropraktoren være _svært_ forsiktig.

Kiropraktorer kan også be om henvisning til feks MR eller CT ved mistanke om prolaps. Og de tar ofte røntgen selv på kontoret.

Det kan være hundre andre ting enn prolaps også selvfølgelig :o)

Gjest velkommen i klubben
Skrevet

Jeg har også hatt myyye vondt i nakken.

Pass på å ikke bare behandle symptom, men også årsaken. Snakk med en lege. Få henvisning til fysioterapeut. Han/hun kan også fortelle deg hva slags trening du bør gjøre for å forebygge.

Etter jeg starta å trene har jeg hatt myye mindre problem med nakken. Det kan ikke sammenlignes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...