Gå til innhold

for mye penger fra aetat

Anbefalte innlegg

Gjest lett å være anonym
Skrevet

i August måned mottok jeg arbeidsledighetstrygd fra aetat, så fikk jeg fast ansettelse som ble datert tilbake i tid og dermed etterbetaling, dvs at jeg fikk lønn for 2 uker som jeg også mottok atrygd for.

Fikk telefon fra aetat noen dager etter at jeg hadde begynt i jobb og da forklarte jeg situasjonen og at jeg hadde fått trygd for dager jeg også mottok lønn.

Han spurte om han skulle gi beskjed videre til de som styrer utbetalingene sånn at jeg slapp å ordne dette selv så kom jeg til å høre fra dem sa han.

Jeg har ikke hørt en lyd fra aetat etter dette så nå lurer jeg på om det er min plikt å ringe dem å undersøke saken eller skal jeg bare avvente?

Gjest 222anonym for anledningen222
Skrevet

Du har sagt fra, så du kan kanskje komme unna med å ike forfølge dette videre.

MEN - det er din plikt å sørge for at du ikke får for mye. Det som kan skje er at Aetat finner ut av dette om en tid og det blir en feilutbetalingssak. Kanskje litt ubehagelig? Men.. da kan du vise til at du har tatt kontakt og at du avventet at de skulle ta seg av det.

Litt sleipt, men..

Gjest lett å være anonym
Skrevet

Du har sagt fra, så du kan kanskje komme unna med å ike forfølge dette videre.

MEN - det er din plikt å sørge for at du ikke får for mye. Det som kan skje er at Aetat finner ut av dette om en tid og det blir en feilutbetalingssak. Kanskje litt ubehagelig? Men.. da kan du vise til at du har tatt kontakt og at du avventet at de skulle ta seg av det.

Litt sleipt, men..

Det er ikke feil utbetaling dette.

Jeg skulle jo ha disse pengene opprinnelig for ingen visste da at jeg skulle få jobb med kontrakt datert tilbake i tid.

Det er ikke skrevet feil på meldekort osv..

Gjest 222anonym for anledningen222
Skrevet

Det er ikke feil utbetaling dette.

Jeg skulle jo ha disse pengene opprinnelig for ingen visste da at jeg skulle få jobb med kontrakt datert tilbake i tid.

Det er ikke skrevet feil på meldekort osv..

Ta sjansen på å ikke si noe du. Høres ikke ut som du risikerer noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...