Gå til innhold

Aldri hatt mobiltelefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

En tidligere kollega hadde den idiotiske vanen at han alltid hadde mobilen påslått på kontoret...men slo den av når han stakk ut...:-0

Å hoi, det var jaggu praktisk!

Skrevet

Kan ikke komme på noen i min familie eller omgamgskrets som ikke har mobil.

Til og med min spreke bestefar på 86 år har mobil! Og den ringer i ett sett.

Personlig er jeg drittlei mobiler, og bruker min egen veldig lite. Venter som oftest til jeg er hjemme og kan ringe fra fast-telefonen.

Men det er kjekt å ha da=0)

Gjest tidligere Telenorkunde
Skrevet

Min bestemor på 86 fikk sin første mobil for to uker siden. Det var ikke fordi hun ville ha, men hun måtte. En tulling gravde nemlig over telefonkabelen til alle i nabolaget, og det tok Telenor halvannen uke å finne det ut, til tross for at vi sa ifra om det allerede første dagen summetonen var borte!

Min bestemor var fortvilet over at hun ikke kunne ringe etter hjelp dersom noe skjedde, hun ble engstelig og sov ikke om natta. Så etter et par dager sørget vi for at hun fikk en mobil. Vi fikk Telenor til å viderekoble nummeret, slik at hun også fikk svart innkommende samtaler.

Men det er neimen ikke lett å få ei teknofobisk dame på 86 til å lære seg hvordan mobiltelefonen skal brukes! Og ettersom vi kranglet ganske heftig med Telenor om denne saken, valgte vi selvfølgelig en annen leverandør enn dem til mobilen hennes!

Selv var jeg også uten både telefon- og internettlinje i denne tiden sammen med bestemor og alle naboene rundt her, og var rimelig fortvilet da jeg også driver mitt eget firma hjemmefra. At Telenor lot det gå halvannen uke selv om vi sa i fra hvor linja var gravd over alt første dagen, er under enhver kritikk! Derfor har jeg nå sagt opp mitt abonnement på fasttelefon hos Telenor og fått IP-telefon fra min internettleverandør. Jeg har i tillegg kranglet med Telenor om abonnementet mitt siden juni, så nå er det over og ut med dem. Ikke pokker om jeg noensinne vil ha mer med Telenor å gjøre! Det er bare så synd at det er dem som eier kablene, så hvis noe feil skjer igjen, er vi nødt til å forholde oss til dem likevel. Men de skal i alle fall ikke tjene så mye på meg!

Skrevet

Jeg har et vennepar på 35år hvor begge ikke har mobil.

Skrevet

Minner meg på noe mormor sa til min mor:

"hvem er den damen som tar telefonen din og sier at du ikke er tilstede?"

Hehe... og min mormor undret seg over at jeg var så nøyaktig i mine tidsangivelser,- når damen i telefonen sa "Hun er til lunch og kommer tilbake 11:57"...

Skrevet

Min bestemor på 86 fikk sin første mobil for to uker siden. Det var ikke fordi hun ville ha, men hun måtte. En tulling gravde nemlig over telefonkabelen til alle i nabolaget, og det tok Telenor halvannen uke å finne det ut, til tross for at vi sa ifra om det allerede første dagen summetonen var borte!

Min bestemor var fortvilet over at hun ikke kunne ringe etter hjelp dersom noe skjedde, hun ble engstelig og sov ikke om natta. Så etter et par dager sørget vi for at hun fikk en mobil. Vi fikk Telenor til å viderekoble nummeret, slik at hun også fikk svart innkommende samtaler.

Men det er neimen ikke lett å få ei teknofobisk dame på 86 til å lære seg hvordan mobiltelefonen skal brukes! Og ettersom vi kranglet ganske heftig med Telenor om denne saken, valgte vi selvfølgelig en annen leverandør enn dem til mobilen hennes!

Selv var jeg også uten både telefon- og internettlinje i denne tiden sammen med bestemor og alle naboene rundt her, og var rimelig fortvilet da jeg også driver mitt eget firma hjemmefra. At Telenor lot det gå halvannen uke selv om vi sa i fra hvor linja var gravd over alt første dagen, er under enhver kritikk! Derfor har jeg nå sagt opp mitt abonnement på fasttelefon hos Telenor og fått IP-telefon fra min internettleverandør. Jeg har i tillegg kranglet med Telenor om abonnementet mitt siden juni, så nå er det over og ut med dem. Ikke pokker om jeg noensinne vil ha mer med Telenor å gjøre! Det er bare så synd at det er dem som eier kablene, så hvis noe feil skjer igjen, er vi nødt til å forholde oss til dem likevel. Men de skal i alle fall ikke tjene så mye på meg!

Dette er flukten TulleNor opplever kontinuerlig. De er for store med for mye folk som gjør akkerat som de vil, og ikke særlig profesjonelt ofte.

Jeg har fått oppleve et par hundre TeleNor teknikere, og det er ikke de mest profesjonelle. Spesielt liker jeg dårlig at de er fyllesjuke på mandag og torsdag.

Skrevet

Jeg har et vennepar på 35år hvor begge ikke har mobil.

Få dem undersøkt hos veterinær :-)

Skrevet

Få dem undersøkt hos veterinær :-)

De er nokså alternative av seg...det er greit nok men selv skjønner ikke helt vitsen med å lage stress til seg selv når man feks ikke rekker barnehagen og den andre kunne ha hentet!

Skrevet

Besteforeldrene mine har mobil, men bruker den nesten aldri. Jeg skal flytte snart, og da har jeg planer om å få fastnett. Jeg kan få ubegrenset bredbånd og ubegrenset fasttelefoni for 248 kr/mnd. Det er billigere enn det internettet jeg har nå pluss mobiltelefon.

Skrevet

Besteforeldrene mine har mobil, men bruker den nesten aldri. Jeg skal flytte snart, og da har jeg planer om å få fastnett. Jeg kan få ubegrenset bredbånd og ubegrenset fasttelefoni for 248 kr/mnd. Det er billigere enn det internettet jeg har nå pluss mobiltelefon.

Tilbudene blir fort bedre. Jeg får nå 25/2 mbit internet på fiber for kr 350/mnd. I samme boksen kan jeg koble telefon med sentral, digitalTV og masse greier via 8 port svitsj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...