Gå til innhold

Er dere flinke med å skrive budsjett over pengebruk?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen flere?
Skrevet

Regnet ut at jeg kommer til å bli blakk 1 uke før neste lønn..

Skrevet

De første 2-3-4 mnd etter at jeg flyttet fra eksen skrev jeg ned alt jeg brukte for å få en oversikt over økonomien min, men etterhvert gadd jeg ikke.

Har aldri vært totalt blakk, det er alltid noen kroner på lønnskontoen når neste lønn kommer.

Skrevet

Det hadde nok vært nyttig. Nå har vi nettopp flytta i hus og har ikke oversikt over hvilke regninger som kommer så det hadde jo vært greit å være forberedt...

Skrevet

Har en ca oversikt over hvilke regninger som kommer når, så vi vet hva vi har å bruke. Helt blakk har jeg aldri vært.

Gjest Aviaana
Skrevet

Har blitt det i det siste. har regnet ut jeg kan bruke 115 kroner om dagen til jeg får betaling den 25. Det gjør meg mere bevisst på hva jeg trenger og ikke trenger. Og ikke minst hva maten koster.

Skrevet

Ja, jeg er flink til å skrive det.

Men ikke flink til å følge det!

:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, skriver ikke budsjetter.

Har heldigvis ganske romslig økonomi, og det holder stort sett at jeg har en følelse av hva jeg kan bruke. Følger selvsagt med på saldoen og vet sånn ca. hva slags regninger som ligger til betaling.

Får meg dog en overraskelse av og til, og kunne sikkert vært tjent med bedre kontroll.

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men det er på tide at jeg slutter å kjøpe mat til to voksne og tre unger når det er bare minstemann og meg.

Så blir jeg blakk har jeg garantert mat i fryser'n

Skrevet

Jeg lager budsjettet etterpå. Mye enklere.

Det er forresten virus i banken og i lommeboka mi, alle pengene forsvinner uten at jeg vet hvor.

Jeg var nede i banken og klaget, emn ingen ville høre. De tar meg ikke på alvor.

Kontoen min er tom! Hører dere?

Gjest Noen flere
Skrevet

Det er forresten virus i banken og i lommeboka mi, alle pengene forsvinner uten at jeg vet hvor.

Jeg var nede i banken og klaget, emn ingen ville høre. De tar meg ikke på alvor.

Etterpå?

*LOL*

:-)

Skrevet

Det er jeg som har tatt dem.

*ler ondt*

:-D

Skrevet

Jeg har vel et budsjett jeg følger. Må ha det med 3 barn i hus.

Men for å følge budsjettet må jeg også være fullt bevisst hvor mye penger jeg bruker og har til en hver tid.

Ikke så slitsomt som det høres ut, for det går helt automatisk etter mange år med samme opplegg.

Hjelper å være litt kontroll-frik også=0)

Skrevet

Ikkje flink nok, dessverre, ei heller til å føre rekneskapet over faktisk forbruk etterpå.

Vi er alltid blakke kort tid etter at løn og trygd kjem inn, men det er fordi vi får så lite inn og overfører ganske så store delar av det til budsjettkontoen så vi veit at vi i det minste skal ha tak over hovudet sjølv om vi ikkje har til mat :-P

Skrevet

Ja, når trygden kommer legger jeg til side penger til alt unntatt daglig forbruk. Har en oversikt i exel over hvor mye jeg har til forskjellige ting.

Skrevet

Jeg lager budsjett i hodet. Dvs. jeg har oversikt over hvor mange penger jeg kan bruke hver uke, og regner ut hver gang jeg har vært i butikken hvor mye jeg har igjen. Har jeg brukt for mye, må jeg spare neste uke. Hva jeg bruker pengene på, spiller ingen rolle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...