Gå til innhold

DTS DVD- hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat investert i Istid II på DVD, bare for å finne ut at det engelske soundtracket er i DTS-format, og jeg får ikke frem en lyd på TVn. (Får det norske til å virke - men jeg vil jo ha den på engelsk)

Sukk - er det noe jeg kan stille inn på tvn eller på dvd-spilleren? Det står faktisk DTS på fronten av selve spilleren - uten at det gjør meg noe klokere. Har kødda rundt med tv-instillinger og dvd-hovedmeny til øyet ble stort og vått...

Har noen noe gode forslag? Må jeg kjøpe ny dvd-spiller?

Ny tv???

*sukker*

Skrevet

Ingen som vet?

*ber på mine knær om hjelp her*

Gjest stjerneklart
Skrevet

Ingen som vet?

Er videospilleren stilt inn på riktig sone?

Skrevet

Er videospilleren stilt inn på riktig sone?

Eh - hæh? *flau* Vet ikke hva sone er...

Skrevet

Ingen som vet?

Hei!

Jeg hadde virkelig ikke trodd at de har gitt ut den filmen med kun dts (digital-lyd) med engelsk språk. Søkte litt på nett, og du har jommen rett!

(Informasjon: Original tittel: Ice Age 2: The Meltdown Kategorier: Barnefilm/Anima. Aldersgrense: Tillatt for alle Antall disker 2 Region/sone: 2 Produsentland: USA Produksjonsår: 2005 Audio: Norwegian: Dolby Digital 5.1

English: DTS).

Du har ikke feil dvd-spiller (siden det står dts på den). Men for å høre den digitale lyden må du få deg en hjemmekinoforsterker med dts (alle som selges i dag). Man bruker her en optisk kabel for å overføre lyden.

Tror nesten det enkleste er å se filmen på engelsk på pc’en din. Dessverre!

Et alternativ er jo å kjøpe filmen på nett i ren engelsk utgave. (det lar seg gjøre å laste ned lydsporet fra nett, og brenne en ny dvd med det på, men det krever litt kunnskap og er ikke lov…)

Kjedelig det der!

Kan ikke si annet enn at filmen er fin på norsk også! :-)

Nå skal jeg gå og se 5thelement på dvd.

Mvh

Skrevet

Ingen som vet?

Jeg tror, eller er rimelig sikker på at du må ha en DTS-forsterker og bruke den digitale lydutgangen på Dvd-spilleren.

Skrevet

problemet ligger dessverre ikke der. (soner er til for at vi ikke skal kunne se filmer kjøpt i andre land "langt unna", men de fleste dvd-spillere idag er sonefrie=kan spille alt)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde virkelig ikke trodd at de har gitt ut den filmen med kun dts (digital-lyd) med engelsk språk. Søkte litt på nett, og du har jommen rett!

(Informasjon: Original tittel: Ice Age 2: The Meltdown Kategorier: Barnefilm/Anima. Aldersgrense: Tillatt for alle Antall disker 2 Region/sone: 2 Produsentland: USA Produksjonsår: 2005 Audio: Norwegian: Dolby Digital 5.1

English: DTS).

Du har ikke feil dvd-spiller (siden det står dts på den). Men for å høre den digitale lyden må du få deg en hjemmekinoforsterker med dts (alle som selges i dag). Man bruker her en optisk kabel for å overføre lyden.

Tror nesten det enkleste er å se filmen på engelsk på pc’en din. Dessverre!

Et alternativ er jo å kjøpe filmen på nett i ren engelsk utgave. (det lar seg gjøre å laste ned lydsporet fra nett, og brenne en ny dvd med det på, men det krever litt kunnskap og er ikke lov…)

Kjedelig det der!

Kan ikke si annet enn at filmen er fin på norsk også! :-)

Nå skal jeg gå og se 5thelement på dvd.

Mvh

Tusen takk - da er det ikke jeg som er helt sprø:-)

Synes det er rart de kan selge dts-dvder uten å "advare" at det er det.

Fint jeg kan spille den på pcn, hvertfall. Ungene liker den best på norsk, uansett.

Takk igjen for lettfattelig info:-D

*setter av penger til surroundanlegg*

Skrevet

problemet ligger dessverre ikke der. (soner er til for at vi ikke skal kunne se filmer kjøpt i andre land "langt unna", men de fleste dvd-spillere idag er sonefrie=kan spille alt)

Derfor jeg aldri har reflektert over sone, med andre ord. Jeg kjøper ofte filmer i utlandet:-) Det har alltid funka før.

Men - avsted med seg til www.hjemmekino.no og se hva jeg finner der:-)

*tenker: kanskje et par nye stresslesser også?*

Gjest stjerneklart
Skrevet

Bra at du fikk proff hjelp, av noen som hadde greie på det.

:-)

Skrevet

http://www.hjemmekino.no/guide/dvdregion.asp

Her står det om soner, men det er ikke sikkert at det er dette som er problemet ditt.

Har sonefri dvd, den fikser alle slags filmer.

Men for å spille dts-lyd trenger jeg altså surroundanlegg.

biovas har lært meg opp:-)

Skrevet

Bra at du fikk proff hjelp, av noen som hadde greie på det.

:-)

En pike i nøden fikk utmerket hjelp. Hva skulle vi gjort uten dol?

;-)

Skrevet

Jeg tror, eller er rimelig sikker på at du må ha en DTS-forsterker og bruke den digitale lydutgangen på Dvd-spilleren.

Tusen takk - jeg forstår nå at julegavebudsjettet sprekker, da mor må ha surroundanlegg og to nye stresslesser for å se sin nye Istid på originalspråket.

*hoho*

Skrevet

Derfor jeg aldri har reflektert over sone, med andre ord. Jeg kjøper ofte filmer i utlandet:-) Det har alltid funka før.

Men - avsted med seg til www.hjemmekino.no og se hva jeg finner der:-)

*tenker: kanskje et par nye stresslesser også?*

hørtes ikke dumt ut! Gode stoler er viktig.

:-) Jeg ble lurt da jeg kjøpte min forrige hjemmekino...12000 rett ut av vinduet for et avleggs system. Som heller ikke tok dts. Ja, ja.

og et lite ps- det har trolig fulgt med pc'en din hvis den er "ny", men ikke alle kommer med et program for å vise dvd-er... windows media player duger ikke (her i alle fall), så jeg har lastet ned et program for slikt. et kjøpt program, men det er garantert gratisprogrammer på nettet for slikt. Får du problemer kan jeg finne et til deg siden. (neppe før i morgen da...)

mvh

Skrevet

:-) Jeg ble lurt da jeg kjøpte min forrige hjemmekino...12000 rett ut av vinduet for et avleggs system. Som heller ikke tok dts. Ja, ja.

og et lite ps- det har trolig fulgt med pc'en din hvis den er "ny", men ikke alle kommer med et program for å vise dvd-er... windows media player duger ikke (her i alle fall), så jeg har lastet ned et program for slikt. et kjøpt program, men det er garantert gratisprogrammer på nettet for slikt. Får du problemer kan jeg finne et til deg siden. (neppe før i morgen da...)

mvh

Du er en knupp. Skal sjekke nå om jeg får spilt den av.

*klemmer til deg*

Skrevet

mvh

Pcn klarer heller ikke dts, men klarer fint å spille av dvden med norsk lyd.

*skuffa*... :-)

Skrevet

Prøv med Videolan avspiller:

http://www.videolan.org/

Tror den takler DTS.

Takk - skal sjekke det ut:-) Klart billigere enn surroundanlegget gubben nå ser seg ut.... "Kjøper ikke gromlyd der du kjøper brødristere, vettu jenta mi"

*følger pengesedlene som flakser forbi med øynene*

Skrevet

Takk - skal sjekke det ut:-) Klart billigere enn surroundanlegget gubben nå ser seg ut.... "Kjøper ikke gromlyd der du kjøper brødristere, vettu jenta mi"

*følger pengesedlene som flakser forbi med øynene*

He he..ja det er ikke billig å følge med i tiden..ihvertfall ikke på det teknologiske området..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...