Gå til innhold

Hva skjer med familielivet hvis hvert familemedlem får eget bad , tv og etasje?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

Bor man da på et hotell eller institusjon?.

Ser på ekstrem oppussing hvor teamet har vært hos en familie med syv barn. Gitt alle et eget rom, doer på nesten hvert rom. fjernsyn på alle rom. 7 oppvasksinker på kjøkkenet eget kjøleskap etc.

Slik jeg ser det så får det mer form av en institusjon enn et hjem. Eller kanskje et pensjonat. Når man har tv på rommet og eget bad så har man ikke så stort behov for å være noen andre steder.

Handler ikke familieliv også om å dele på ting?. Å måtte vente på tur på badet, å måtte forhandle seg om hvilket tv-program man vil se?. Å vente på tur på badet.Er det ikke disse irritasjonsmomentene som gjør at en føler seg som del av en familie?.

Hva tenker dere om dette?. Har man et vanlig familieliv når alle har eget bad og fjernsyn og kanskje et eget kjøleskap også?.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror ikke familielivet er knyttet til antall bad, TV'er eller bostandard. Om det er sunt rent oppdragelsesmessig å vokse opp uten å måtte dele slikt, er en annen sak.

Skrevet

De drar det kanskje litt langt med 7 kjøleskap. Men jeg antar at dette er ganske store barn, og da er det nok veldig kjekt å ha egne rom, egne bad og egne fjernsyn.

Men, hadde dette vært min familie så hadde jeg insistert på noe fellestid. F.eks frokost og/eller middag.

I mange hjem nå så har barna egne soverom, og veldig mange har egne TV'er.

Og akkurat de baderomskøene - det er ikke det som gjør at jeg føler meg i familie med min familie...

Skrevet

Da har du ikke bodd i et hus med en tv, en do -en mann og 4 damer.....

Skrevet

Et bad til hvert familiemedlem hørtes deilig ut, men antagelig mye pes med så mange rom når det skal gjøres rent?

7 oppvaskkummer på kjøkkenet kan jeg ikke fatte hensikten med. Skal alle stå på rad og rekke og vaske opp samtidig?

Gjest Aviaana
Skrevet

Et bad til hvert familiemedlem hørtes deilig ut, men antagelig mye pes med så mange rom når det skal gjøres rent?

7 oppvaskkummer på kjøkkenet kan jeg ikke fatte hensikten med. Skal alle stå på rad og rekke og vaske opp samtidig?

Selvfølgelig høres det deilig ut, og det er det sikkert. Det jeg lurte på var om man da bodde på et hotell eller pensjonat?.

Syv oppvaskkummer minner meg veldig mye om en institusjon.

Gjest Kan det også minne om
Skrevet

Selvfølgelig høres det deilig ut, og det er det sikkert. Det jeg lurte på var om man da bodde på et hotell eller pensjonat?.

Eller campingplass? (felleskjøkken m stort antall kummer og komfyrer)

Gjest Aviaana
Skrevet

Eller campingplass? (felleskjøkken m stort antall kummer og komfyrer)

Jeg fikk iallefall følelsen av at hjemmet var blitt en slags institusjon. Når alle har eget bad, egen etasje. En hadde eget bad og egen inngang. Alle hadde hver sin kjøkkensink og hvert sitt matskap. De var syv unger. Tviler ikke på at de har det hyggelig, men samme hvordan jeg tenker på det, så tenker jeg bare institusjon når jeg ser på den episoden.

Skrevet

Det gir unektelig assosiasjoner til hotell, ja. Snodig, men det er jo mer vanlig med digre bløtkakehus med svære soverom og mange bad i USA enn her. Syns det kjøkkenet hørtes ut som det merkeligste av alt, jeg.

Gjest Aviaana
Skrevet

Det gir unektelig assosiasjoner til hotell, ja. Snodig, men det er jo mer vanlig med digre bløtkakehus med svære soverom og mange bad i USA enn her. Syns det kjøkkenet hørtes ut som det merkeligste av alt, jeg.

tilbrakte noen uker i USA for noen år siden. da bodde jeg sammen med to søstre i deres leilighet. De hadde to bad i leiligheten. Ellers ville det blitt krangel om morningen sa de...Har aldri sett en leilighet på 35 kvadrat som har to bad her i Norge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...