Gå til innhold

Hva bruker man til å desinfisere etter katteuhell?

Anbefalte innlegg

Agata1365381002
Skrevet

Pus har hatt et uhell på kjøkkengolvet - ææææsj! Jeg har vasket så godt jeg har kunnet med vann, men vil svært gjerne desinfisere også.

Hva skal jeg bruke? Klorin er det eneste jeg kommer på, men desinfiserer klorin?

Ååååå, det er så ekkelt!

Skrevet

Såpe og varmt vann holder for normale forhold.

Enig. Ellers burde man kanskje ikke ha dyr...

Skrevet

Klorin desinfiserer, men gulv skal ikke være sterilt. Dessuten vil den sterke lukte fra klorinen kunne oppfordre dyret til å gjøre det igjen. Vask skikkelig med såpe og vann, og bruk gjerne engangsklut som du kaster etterpå.

Agata1365381002
Skrevet

Javel? Jeg så det ikke som nødvendig å gå så mye i detaljer, men det var altså ikke et vanlig tisse- uhell.

It was number two - lots of it! Hun har nok spist et eller annet hun ikke har tålt, stakkar. Og da må jeg få lov til å si at det var ekkelt, vel?

Skrevet

Det er rent etter såpe og varmt vann. Rent nok.

Piss inneholder normalt ingen bakterier. Rent som den fineste vin. Men ikke etter 5 timer i romstemperatur i friluft :-)

Skrevet

Javel? Jeg så det ikke som nødvendig å gå så mye i detaljer, men det var altså ikke et vanlig tisse- uhell.

It was number two - lots of it! Hun har nok spist et eller annet hun ikke har tålt, stakkar. Og da må jeg få lov til å si at det var ekkelt, vel?

Fremdeles er det godt nok med såpe og varmt vann.

Skrevet

Så lenge det ikke er på teppe holder det fremdeles med såpe og vann. Men du kan jo bruke litt klorin på papir og tørke over, om du føler det nødvendig!

Bare husk at klorin bleker!!!

Skrevet

Desinfisere? Etter at katta har bæsja på gulvet???? Desinfisere????

Ikke for å være ekkel altså, men varmt vann og såpe holder i bøtter og spann! Regner med du ikke skal operere noen på det gulvet så..

ikke fast nick
Skrevet

Bare du ikke finner på å bruke noe som inneholder salmiakk. Det får nemlig katta til å fortsette å markere der fordi salmiakk minner katten om urinmarkering fra en annen katt, og så markerer katten din oppå, og da har du det gående. Såpe som du vanligvis bruker til å vaske gulvet med, holder helt fint.

Skrevet

Tørk opp bæsjen med papir som kastes (i ovnen om du har det), sprut på Jif kjøkken og tørk med papir med varmt vann, evt. en klut som kastes eller kokvaskes etterpå. Holder i lange baner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...