Gjest redd for å skade fosteret Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 hei. jeg er 25 år,har planer om å bli gravid. det som stopper meg er at jeg i flere år har overspist,og kvittet meg med maten etterpå. synes det er utrolig vanskelig å slutte!vil så gjerne ha ett normalt og sunt kosthold. jeg vet at den gang jeg blir gravid så kommer jeg til å slutte å kaste opp maten etterpå. men hvis jeg får ett tilbakefall med overspisingen,hvordan vil det påvirke fostere? er det farlig for barnet hvis jeg ikke alltid har ett stabilt blodsukker? jeg prøver så godt jeg kan nå,å spise normalt og sunt! men det er utrolig vanskelig noen ganger.. jeg har beg.å ta tran og vit. E og A ,hvilke andre vitaminer må jeg ta for fosteret? er selolje bedre enn tran? hilsen en som ønsker å ta godt vare på mitt fremtidige foster. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hva er det du overspiser på? Er det vanlig mat så vil ikke blodsukkeret svinge så veldig mye, men er det på sukkerholdig mat så vil det jo det. Om du ikke klarer å slutte med overspisingen, så kan du jo prøve å balansere det hele ut med litt protein sammen med den andre maten. Da vil ikke blodsukkeret svinge så mye. Ellers kan det hende du blir veldig overrasket. Kroppen har en tendens til å selv bestemme hva den skal/ikke skal når man er gravid. Jeg er ikke spesielt glad i melk, men under svangerskapene har jeg fått veldig melketørste. I tillegg har jeg fått skikkelig dilla på frukt. Og jeg som er veldig glad i godteri, mistet nesten helt lysten på det mens jeg var gravid. Jeg vet for lite om selolje til å komme med noen fornuftig kommentar. Men jeg ville i allefall valgt f.eks. Eskimo-3 fremfor vanlig tran. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caryyne Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Om du har planar om å bli gravid bør du ta tilskot av folat.. Det bør du også ta dei første månadane av svangerskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.