Gå til innhold

Har dere opplevd å bli akutt dårlige etter inntak av koffein?

Anbefalte innlegg

Gjest ekkel opplevelse i dag
Skrevet

Jeg har kuttet ut alt som heter koffein de tre siste månedene. I dag drakk jeg noe kaffe da jeg var på jobb. Da jeg syklet hjem noen timer etter kaffedrikkingen ble jeg akutt dårlig. Vanskelig å beskrive men det føltes som om jeg holdt på å koke opp innvendig. jeg begynte å skjelve på hendene og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Dette kom veldig brått på meg. Var heldigvis ikke langt hjemmefra så jeg kom meg hjem til slutt og fikk lagt meg.

Er fortsatt litt skjelven men det har gitt seg nå.

Kan det å drikke koffein når man har kuttet ut få slike konsekvenser?

Skrevet

Man kan få symptomene du beskriver av koffein. Jeg har opplevd det samme som deg. To ganger brakk jeg meg, men det var fordi jeg hadde spist veldig lite og drukket for mye kaffe. Har opplevd hjertebank, skjelving ved koffeinintak, men da i store mengder (3-4 kopper på for kort tid)

Jeg har også opplevd å bli svært nervøs, nesten panisk med angstsymptomer ved for stort inntak av koffein. Brukte noen slankepiller med koffein\effendrin før, men de måtte jeg slutte med, for jeg gikk rundt opg var redd for alt og alle. Husker jeg skvatt noe jævlig bare telefonen ringte, og hvis jeg fikk en SMS ble jeg nervøs og lurte på hva i all verden som hadde skjedd osv.

For mye koffein er slett ikke bra for kroppen. Du burde drikke mer te.

Skrevet

Man kan få symptomene du beskriver av koffein. Jeg har opplevd det samme som deg. To ganger brakk jeg meg, men det var fordi jeg hadde spist veldig lite og drukket for mye kaffe. Har opplevd hjertebank, skjelving ved koffeinintak, men da i store mengder (3-4 kopper på for kort tid)

Jeg har også opplevd å bli svært nervøs, nesten panisk med angstsymptomer ved for stort inntak av koffein. Brukte noen slankepiller med koffein\effendrin før, men de måtte jeg slutte med, for jeg gikk rundt opg var redd for alt og alle. Husker jeg skvatt noe jævlig bare telefonen ringte, og hvis jeg fikk en SMS ble jeg nervøs og lurte på hva i all verden som hadde skjedd osv.

For mye koffein er slett ikke bra for kroppen. Du burde drikke mer te.

Det var ikke mye kaffe jeg drakk. Kanskje en halv kopp, drakk ikke alt for jeg begynte å føle meg hyper.

Har ikke spist så mye i dag, så det kan være kaffen+lite mat+ lang sykkeltur hjem= akutt uvel.

Skrevet

Det var ikke mye kaffe jeg drakk. Kanskje en halv kopp, drakk ikke alt for jeg begynte å føle meg hyper.

Har ikke spist så mye i dag, så det kan være kaffen+lite mat+ lang sykkeltur hjem= akutt uvel.

Ja, det har ofte en sammenheng mellom lite matinntak i forhold til koffeinen. Det kan hjelpe hvis du drikker en liter vann på rappen. Tisser endel etterpå, men det hjelper ganske raskt på koffeinsjokksymptomene.

Skrevet

Tja, jeg trodde jeg skulle dø av en vodka og batteri en kveld sammen med noen dolere :o)

Skrevet

Tja, jeg trodde jeg skulle dø av en vodka og batteri en kveld sammen med noen dolere :o)

Fordi du ble fort full eller på grunn av koffeinen i Battery?

Skrevet

Skrevet

Jeg ble skikkelig dårlig av koffeinen i drinken. Var gira halve natta.

Skrevet

Du fikk sikkert høyt blodtrykk og hjerteklapp kanskje, det kan skje hos enkelte disponerte mennesker og er helt normalt. Vanligvis er det ikke farlig, men forbigående. Hvis du får slike symptomer hver gang du drikker kaffe, bør du nok kutte ned på mengden. To kopper maks er det som er anbefalt, utover det er det usunt med kaffe.

Skrevet

Du fikk sikkert høyt blodtrykk og hjerteklapp kanskje, det kan skje hos enkelte disponerte mennesker og er helt normalt. Vanligvis er det ikke farlig, men forbigående. Hvis du får slike symptomer hver gang du drikker kaffe, bør du nok kutte ned på mengden. To kopper maks er det som er anbefalt, utover det er det usunt med kaffe.

min opplevelse var at jeg ble overopphetet. Merket ikke noe til hjertet. Bare at jeg følte meg utrolig uvel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...