Gå til innhold

Hvilket nummer ringer man til politiet ved festbråk?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelpaltså
Skrevet

Nå har jeg ligget i sengen i en og en halv time, og festen tar aldri slutt. De hopper og danser med sko i leiligheten over og spiller musikk på full guffe. Har vært og banket på, men ingen åpner.

Nå ser jeg ingen annen utvei enn å ringe politiet. Hvilket nummer kan jeg bruke da?

Håper noen kan hjelpe. Bor i Oslo.

Gjest lykke til
Skrevet

Ved ønske om umiddelbar assistanse i form av utrykning, ringer du 112. Men ta ikke for gitt at de rykker ut..

Skrevet

Ved ønske om umiddelbar assistanse i form av utrykning, ringer du 112. Men ta ikke for gitt at de rykker ut..

Man bruker da ikke nødnummeret for å få slutt på naboens festing, samme hvor mye man føler det bør rykkes ut. Da skal festen ha gått rimelig over styr og det være akutt fare for liv og helse.

Gjest lykke til
Skrevet

Man bruker da ikke nødnummeret for å få slutt på naboens festing, samme hvor mye man føler det bør rykkes ut. Da skal festen ha gått rimelig over styr og det være akutt fare for liv og helse.

Ring 02800, og om vedkommende som mottar den telefonen mener at det bør rykkes ut, setter hun deg over til 112..

Skrevet

Det er helt riktig. Man ringer ikke 112 i slike tilfeller. Det nummeret er forbeholdt nødsituasjoner.

Skrevet

Selvsagt skal man ikke ta det for gitt at de rykker ut, nettopp fordi en haug med tullinger misbruker nødnumrene til å klage på naboens fest og andre trivialiteter.

Gjest hjelpaltså
Skrevet

Jeg holdt på å bli gal av å ligge våken, men valgte å ikke ringe politiet. Hadde selvfølgelig ikke ringt 112-nummeret uansett ;)

Klokken halv fire gikk en annen nabo og snakket med dem, og de roet seg litt - iallfall nok til at øreproppene funket og at jeg omsider falt i søvn.

Litt trøtt i dag for å si det sånn :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...