Gå til innhold

Smørkrem

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har fått i oppdrag og lage en kake i dag.

Og oppå den skal det være smørkrem med hvit sjokoalde i.

Og vel, jeg har aldri laget smørkrem før.

Er det noen som har en idiotsikker oppskrift?

Dere trenger i søke frem oppskrifter til meg, men om dere har en som dere har brukt med hell, vil jeg gjerne ha den :o)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Har du ikke laget myk krem til sjokoladekake? Det er sånn med melis, smør, kakao. HVIS det er det som menes, skifter du bare ut kakaoen med smeltet hvit sjokolade, som du smelter i vannbad. Sikkert ikke så nyttig svar, men...

Gjest Shira12
Skrevet

Har du ikke laget myk krem til sjokoladekake? Det er sånn med melis, smør, kakao. HVIS det er det som menes, skifter du bare ut kakaoen med smeltet hvit sjokolade, som du smelter i vannbad. Sikkert ikke så nyttig svar, men...

Det er nemlig det som er problemet, jeg har ikke laget det heller før.

Men jeg får bare prøve meg frem, har kjøpt masse smør, just in case :o)

Skrevet

Det er nemlig det som er problemet, jeg har ikke laget det heller før.

Men jeg får bare prøve meg frem, har kjøpt masse smør, just in case :o)

Jeg bruker margarin, tar bare margarin og sukker i mikseren til det blir en krem av det - margarinet må være litt mykt da -og så kakaoen i.....men hvit sjokolade hørtes nesten skummelt ut! hehe

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg bruker margarin, tar bare margarin og sukker i mikseren til det blir en krem av det - margarinet må være litt mykt da -og så kakaoen i.....men hvit sjokolade hørtes nesten skummelt ut! hehe

Jeg får prøve meg frem.

Akkurat den hvite sjokoladen er jeg ikke redd, den bare smelter jeg og har i smørkremmen. Det har jeg gjort før.

Men svigermor er ikke hjemme så jeg må lage smørdelen selv også i dag *småflau*

Skrevet

Men det er jo ikke med hvit sjokolade.

Men MÅ det være med hvit sjokolade da? Forstår det slik at det er lettere å få den kritthvit hvis man ikke bruker hvit sjokolade. Da blir den mer offwhite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...