Gjest kvitsymra Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvordan kombinerer man tran og Sanasol? Begge to inneholder A-vitamin, og det er sikkert ikke bra med dobbel dagsdose av dette vitaminet. Barna mine har hittil fått 1 barneskje daglig av hver.. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvis du får tak i en engangssprøyte på 5 ml på apoteket så ser du at en barneskje er halv dagsdose med tran og 1/4 med sanasol såvidt jeg husker. ) Mine skjeer er i alle fall ikke i nærheten av å være 5 ml, ikke spiseskjeene engang. På Sanasolflasken står det jo til og med at en barneskje er 10 ml! Den som skrev teksten der må ha hatt førerhund... 1 barneskje av hvert går nok helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinkebøtta Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Hvis du får tak i en engangssprøyte på 5 ml på apoteket så ser du at en barneskje er halv dagsdose med tran og 1/4 med sanasol såvidt jeg husker. ) Mine skjeer er i alle fall ikke i nærheten av å være 5 ml, ikke spiseskjeene engang. På Sanasolflasken står det jo til og med at en barneskje er 10 ml! Den som skrev teksten der må ha hatt førerhund... 1 barneskje av hvert går nok helt fint. Jeg tror faktisk det er slik at : en teskje tilsvarer 5 ml en barneskje 10 ml en spiseskje 15 ml Dette er altså de korrekte målene hvis man skal følge oppskrifter eller dosere medisin. men dette stemmer selvsagt ikke med dagens skjeer.... Gammeldagse skjeer var mye større.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 Jeg tror faktisk det er slik at : en teskje tilsvarer 5 ml en barneskje 10 ml en spiseskje 15 ml Dette er altså de korrekte målene hvis man skal følge oppskrifter eller dosere medisin. men dette stemmer selvsagt ikke med dagens skjeer.... Gammeldagse skjeer var mye større.... Folk må ha vært vanvittig storkjeftet i gamle dager - mine spiseskjeer tar 4,5 ml tror jeg. Så fabrikantene av Sanasol og slike ting burde kanskje oppdatere seg litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kvitsymra Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hvis du får tak i en engangssprøyte på 5 ml på apoteket så ser du at en barneskje er halv dagsdose med tran og 1/4 med sanasol såvidt jeg husker. ) Mine skjeer er i alle fall ikke i nærheten av å være 5 ml, ikke spiseskjeene engang. På Sanasolflasken står det jo til og med at en barneskje er 10 ml! Den som skrev teksten der må ha hatt førerhund... 1 barneskje av hvert går nok helt fint. Eg har forsket ut dette nå.. 5 ml = 1 IKEA barneskje. Så nå får ungene 1 bs tran og 1 bs sanasol hver morgen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.