Gå til innhold

Gir dere noe til innsamlinga?

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058
Skrevet

Vi har gitt mer enn vi pleier i år, fordi jeg har kjempesans for Leger Uten Grenser! Er vel omtrent nr. 1 av formål jeg kunne tenke meg å gi til.

Jeg tror de aller fleste i Norge har råd til å gi bittelitt, og at de aller fleste har det bedre enn de som Leger Uten Grenser skal hjelpe med pengene de får inn.

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• DarkPink

17

• Gemini

9

• Sofline

9

Mest aktive i denne tråden

ylvali1365381015
Skrevet

Selvfølgelig gir vi til slike formål.

Vi pleier å bidra, i år så svir det skikkelig på pungen-det føles godt å bidra.

(Og alle monner drar, om det så er en meget beskjeden sum du kan avse!)

Gjest kaffedama
Skrevet

Har ikke gitt så mye, men har gått istedenfor. Folk ga utrolig mye i år! :) Synes det er bra.

Gjest ja, vi gir
Skrevet

Vi har heller ikke så god råd, men vi ga femti kroner. Mange kronestykker også.

Skrevet

Du har ikke sett reportasjen det klippet er en del av skjønner jeg.

Nope. Hva skjer der?

Skrevet

Traff ikke på noen bøssebærere i dag, men hadde planlagt å gi en pen slump, så det blir å overføre på konto i løpet av morgendagen.

Skrevet

Du sier det er useriøst, og det kan godt hende. Men har du noe annet enn din egen påstand, og at du evt. kjenner/har kjent noen som jobber der, som grunnlag for det? Det er mange idioter som jobber i Amnesty, og det kommer en og annen helt feilslått uttalelse derfra innimellom, men jeg har ikke noe grunnlag til å mene at det er noe galt med organisasjonen i sin helhet.

"........................................."

Jeg jobbet for de i tre uker, og fikk se forskjellen mellom det vi blir bedt om å si til folk, og det som skjer. Som at vi overhodet ikke opplyser om at de må være faddere i hele to år før pengene begynner å gå til barna. Mens det legges veldig vekt på at de har den høyeste andel av penger som går rett til barna, osv.

Ikke fikk jeg et øre av de 3500 jeg jobba meg opp heller.

Skrevet

Var ingen som kom dit vi var i går, så vi har ikke gitt noe

Skrevet

Var ingen som kom dit vi var i går, så vi har ikke gitt noe

Du kan jo ringe det nummeret som ble oppgitt (og som står på legerutengrenser.no sine nettsider), så gir du 175 kr.

candyqueen_83
Skrevet

Du kan jo ringe det nummeret som ble oppgitt (og som står på legerutengrenser.no sine nettsider), så gir du 175 kr.

Syns det er litt drøyt å ha 175 kr på den linja jeg. Sikkert mange som kunne tenke seg å gi 50,men ikke har råd til å gi så mye som 175 kr. Så kunne heller andre ringt 3-4 ganger.

candyqueen_83
Skrevet

Det er forskjell på å mene noe annet, og på å fremsette påstander som er feilaktige.

Det var jo ingen påstand der,bare hennes personlige mening.

Skrevet

Syns det er litt drøyt å ha 175 kr på den linja jeg. Sikkert mange som kunne tenke seg å gi 50,men ikke har råd til å gi så mye som 175 kr. Så kunne heller andre ringt 3-4 ganger.

Man kan jo gi et hvilket som helst beløp om man overfører penger direkte til organisasjonens kontonr. da.

Men joda, beløpet på givertelefonen kunne vært litt lavere, 100 kr hadde vært passe synes jeg.

Skrevet

De som ikke kan gi kan jo melde seg som innsamlere når det er slike aksjoner, synes jeg.

Skrevet

"men jeg savner virkelig at de en og annen gang står ved døren med bøsser til psykriatrien, eldreomsorgen etc."

I all verden - dette blir som vedkommende som presterte å mene at slikt som dette skulle tas over skatten. Innsamlingen(e) går til en _frivillig_ organisasjon - altså, folk som jobber full tid uten vederlag, og som for det meste ikke tjener noe som helst på det. Å sammenlikne det med staten (psykiatrien og eldrevesenet _er_ staten) blir helt fullstendig meningsløst. Det er en helt annen diskusjon, og har ingenting med pengeinnsamling å gjøre.

"........................................."

Det er også en del frivillig arbeide blant eldre o.lign. i Norge, besøksvenner mv. Og får ikke de som reiser ut med Leger Uten Grenser lønn da?

Skrevet

Det er også en del frivillig arbeide blant eldre o.lign. i Norge, besøksvenner mv. Og får ikke de som reiser ut med Leger Uten Grenser lønn da?

De får en helt symbolsk lønn, kun en brøkdel av det de tjener i sine vanlige jobber. Husker ikke hva han sa, en nederlandsk lege som snakket noe om det i en reportasje jeg så nå i helga.

Skrevet

Hallo? Vet du i det hele tatt hva leger uten grenser er? Det er ikke en organisasjon som sender penger som havner i makthavernes hender. Det er frivillige leger som arbeider gratis, som leger, og i noen tilfeller med bygge sykehus. Det de mangler er hovedsaklig medisiner og ressurser.

"Stoler ikke på" leger uten grenser? Mamma mia.

"......................................"

Jeg sier ikke imot det andre du sier, men de som sendes ute med Leger uten Grenser jobber ikke gratis:

http://lisa.idium.no/lug.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=1525

Skrevet

De får en helt symbolsk lønn, kun en brøkdel av det de tjener i sine vanlige jobber. Husker ikke hva han sa, en nederlandsk lege som snakket noe om det i en reportasje jeg så nå i helga.

Jeg fant ut hva de får:

9000 kr brutto er ikke særlig mye, men med alt annet dekket, bør det være nok til å beholde bolig mv. hjemme mens man er utsendt.

Skrevet

Jeg fant ut hva de får:

9000 kr brutto er ikke særlig mye, men med alt annet dekket, bør det være nok til å beholde bolig mv. hjemme mens man er utsendt.

Ja, det er jo greit å kunne betale på bolig- og studielån mens man er ute da... :-)

Hvis en slik jobb skulle kreve at folk selger boligen sin, så ville det ikke være særlig aktuelt for de fleste.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg fant ut hva de får:

"men med alt annet dekket, bør det være nok til å beholde bolig mv. hjemme mens man er utsendt".

Jeg kjenner mange som har inntil 10.000 i renter og avdrag på lån. Og tross alt må de jo ha litt "lommepenger" uansett hvor de er.

Så 9000 er ikke akkuratt fett... Men bolig hjemme kan jo kanskje leies ut så lenge.

Skrevet

Ja, det er jo greit å kunne betale på bolig- og studielån mens man er ute da... :-)

Hvis en slik jobb skulle kreve at folk selger boligen sin, så ville det ikke være særlig aktuelt for de fleste.

Enig med deg i at de bør få noe. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...