Gå til innhold

Gir dere noe til innsamlinga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri hevdet de jobber helt gratis, det skulle jo bare mangle.

Har inntrykk av at de aller fleste jobber der en periode i livet de er single.

Uansett - en ferdigutdannet lege kunne fort tjene det tredobbelte, tviler derfor på at noen lege tar denne jobben for pengenes skyld.

Jeg sier ikke du har hvedet de jobbet gratis, men det gjorde Prozac.

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

18

• DarkPink

17

• Gemini

9

• Sofline

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Leser du linken, ser du også at de får dekket diverse utgifter i felten (lommepenger). "

Uhm...å få dekket utgifter er vel ikke akkurat "lommepenger"...

Uansett - en bruttolønn på 9000 gir vel omtrent 6000 i netto, hvilket ikke i noe tilfelle kan kalles annet enn symbolsk.

"........................................."

Det er uansett ikke å jobbe gratis.

Skrevet

Det er uansett ikke å jobbe gratis.

Tilnærmet. Det betyr at ingen av dem gjør det for pengene.

"...................................."

Skrevet

Tilnærmet. Det betyr at ingen av dem gjør det for pengene.

"...................................."

Har jeg sagt at noen gjør det for pengenes skyld? Jeg har bare sagt at de ikke gjør det gratis. Mange som ønsker å gjøre frivillig arbeid i den tredje verden må selv betale både reise, forsikringer, kost og losji. Det må de som er utsendt med Leger Uten Grenser tross alt ikke.

Gjest Elextra
Skrevet

Her i huset ble det diskusjon om vi skulle gi eller ei. Gemalen er helt i mot alle innsamlingsaksjoner, vi gir nok over skatten sier han.Det ble ikke noe bidrag til den som kom på døra vår i dag. Tror jeg skal gi pr.tlf. uten å si noe til gemalen.

Skjønner ikke at noen kan si man gir nok over skatten?

Nå kjenner ikke jeg deres økonomi, men de aller aller fleste av oss har langt mer enn vi absolutt trenger. Og en forsvinnende liten del av vår overflod går til fattige og trengende i verden.

Selv gir jeg et par tusen i året til ulike formål, men det blir jo forsvinnende lite, om jeg skal se min levestandard i forhold til mange andres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...