Gå til innhold

Hvor i Oslo

Gjest KariKruskakli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bodd flere steder både øst og vest i byen og synes at de fleste steder blir hyggelige når man har bodd der en tid. På østkanten liker jeg godt Østensjø-området og Vålerenga/Kampen. Vestover frister Sagene/Bjølsen og området rundt Bislett, Bolteløkka etc. For dem med flere barn ville jeg nok trivdes bedre litt lenger unna sentrum.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• Prozak

3

• morsan

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Tja...her jeg bor nå, så er det lengre inn til sentrum enn fra Groruddalen.

"......................................."

Det tar 10 min med bil ned til sentrum og jeg jobber i sentrum.

Jeg kan greie lengre reisevei og jeg vil ha et annet miljø rundt meg. Har kjørt litt rundt i Lørenskogområdet i dag, men jeg vet ikke helt.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hvor ligger det?

Like ved Manglerud. Fra sentrum er det en stasjon med t-banen før Manglerud.

Stille og rolig sted, samtidig som det er kort vei til sentrum. Har bodd der i mange år tidligere. SKal jeg flytte tilbake til oslo blir det nok der.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hvor ligger det?

Ikke så langt fra Skøyenåsen og Østensjø.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Like ved Manglerud. Fra sentrum er det en stasjon med t-banen før Manglerud.

Stille og rolig sted, samtidig som det er kort vei til sentrum. Har bodd der i mange år tidligere. SKal jeg flytte tilbake til oslo blir det nok der.

Er det noen fine rekkehus der?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ikke så langt fra Skøyenåsen og Østensjø.

Vi kjørte ved østesjøvannet i dag og jo det var ganske fint der.

Men jeg så ingen rekkehus som kunne passe til oss.)

Gjest annlovinda
Skrevet

Er det noen fine rekkehus der?

Ja det er rekkehus både på høyenhall og manglerud. Også på skøyenåsen og østensjø også.

Ved østensjøvannet ved abildsø er det noen fint beliggende rekkehus like ved østensjøvannet. Der er det flott synes jeg. Det er en fin tursti rundt østensjøvannet, der er det koslig å gå en søndag, er vel ca. 5 km. rundt vannet.

Det er også noen rekkehus nederst i manglerudveien, tilhører Høyenhall. Der er det også rolig og fint område.

Skrevet

Jeg kan greie lengre reisevei og jeg vil ha et annet miljø rundt meg. Har kjørt litt rundt i Lørenskogområdet i dag, men jeg vet ikke helt.

nittedal, lillestrøm, skjetten...? litt utenfor oslo bare

Gjest tobarnsfamilie
Skrevet

For meg er Skedsmorkorset, Lillestrøm området også Oslo :), så hvis jeg skulle bodd i nærheten av "gryta" måtte det bli rundt de traktene der. Tenker med gru på de stakkarne som har bosatt seg midt i Oslo.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ja det er rekkehus både på høyenhall og manglerud. Også på skøyenåsen og østensjø også.

Ved østensjøvannet ved abildsø er det noen fint beliggende rekkehus like ved østensjøvannet. Der er det flott synes jeg. Det er en fin tursti rundt østensjøvannet, der er det koslig å gå en søndag, er vel ca. 5 km. rundt vannet.

Det er også noen rekkehus nederst i manglerudveien, tilhører Høyenhall. Der er det også rolig og fint område.

Vi får ta en ny tur. Jeg så ikke noen rekkehus jeg. Må være litt moderne rekkehus og såpass store at de kan huse en familie på 5.

Skrevet

Kalbakken! Det er der jeg bor. Men kan nok trives mange steder i Oslo...

Jeg har bodd på majorstua og bjølsen, og bor nå på kalbakken. Har i grunnen trivdes godt alle tre stedene. Har ikke lyst til å flytte noe sted med det første. Selv om det av og til kunne vært greit å bo litt nærmere sentrum og blindern.

Skrevet

Vi får ta en ny tur. Jeg så ikke noen rekkehus jeg. Må være litt moderne rekkehus og såpass store at de kan huse en familie på 5.

Hvis du også tar en kikk på http://www.finn.no/eiendom - og går inn på avansert søk, så kan du søke på Oslo (alle bydeler), boligtype rekkehus, og med minimum 4 soverom (hvis det passer behovet deres, evt. et annet antall). Med det søket (altså min. 4 soverom), så fikk jeg opp 16 treff. Kanskje du finner noe på den måte, som du kan dra ut og se nærmere på.

Skrevet

Hvis du med mann og barn har tenkt å flytte så hadde jeg gjort som de andre foreslo her, Nordstrand eller Grefsen. Det er dessverre blitt ganske snobbete på Grefsen da men du klarer vel å heve deg over det siden du allerede er vant til slikt :o)

Ulvøya er også fantastisk fint.

Uten mann hadde jeg ikke overveid noen av stedene, da hadde jeg holdt meg i Sentrum.

Grefsen er da ikke snobbete ! Det nekter jeg plent for! :-) Har flere barn på skole i området og har aldri merket noe snobberi, hverken i holdninger eller kles/utstyrsvalg. Det er et flott boområde med kort vei til byen og marka, og så har vi Akerselva rett ved også for de som like å bade i ferskvann. Men det er jo blitt ganske dyrt å kjøpe bolig der dessverre.

Skrevet

Jeg kjører ikke bil inn til sentrum så lenge det går kollektivt, da. Spør du meg, så burde hele sentrum vært stengt for privat biltrafikk.

"......................................."

Skrevet

Grefsen er da ikke snobbete ! Det nekter jeg plent for! :-) Har flere barn på skole i området og har aldri merket noe snobberi, hverken i holdninger eller kles/utstyrsvalg. Det er et flott boområde med kort vei til byen og marka, og så har vi Akerselva rett ved også for de som like å bade i ferskvann. Men det er jo blitt ganske dyrt å kjøpe bolig der dessverre.

Hihi, dattera mi hadde flere i klassen fra Grefsen og var helt oppgitt over dem.

Men jeg er enig i at det er fint der, men altfor langt opp for meg.

Skrevet

Hihi, dattera mi hadde flere i klassen fra Grefsen og var helt oppgitt over dem.

Men jeg er enig i at det er fint der, men altfor langt opp for meg.

Ja, ja, enkelte svarte får finnes vel overalt. Også her antar jeg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...