Gå til innhold

Hvor i Oslo

Gjest KariKruskakli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville ikke bodd i Oslo, men hvis jeg måtte så skulle jeg funnet meg en liten koselig drabantby sånn passelig langt unna sentrum.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• Prozak

3

• morsan

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, ja, enkelte svarte får finnes vel overalt. Også her antar jeg....

Jeg er oppvokst ikke så langt unna og kan ikke huske at det var noe spesielt fint å bo der den gangen. Kjenner mange derfra jeg og de er helt vanlige.

Skrevet

Holtet. Tok trikken dit i sommer for å handle på Jakobs, og det var som å komme til en liten, koselig bygd, selv om man bare er fem-ti min. unna byen.

tzatziki1365380058
Skrevet

Hvis vi hadde hatt råd, skulle vi bodd på Korsvoll. Synes det er veldig fint der, også er det nært sentrum (jeg kaller det nært når det er ca 20 min med buss), Akerselva, Sognsvann, Maridalen og hele Marka.

Det er nok litt snobbete der, men tror jeg hadde båret over med det.

Skrevet

Kan du begrunne hvorfor du ville ha valgt Grefsen eller Norstrand?

Javisst. Jeg vokste opp der - bodde lengst på Nordstrand. Passe avstand til byen, kort vei til sjøen (vi hadde fantastisk utsikt), kort vei til Østmarka og Ekebergsletta. Trivdes godt! På Grefsen er du også i det perfekte skjæringspunktet mellom byen og marka. Flere vennepar har flyttet oppover der, og de skyter fælt av bomiljøet for barnefamilier. Selv holder jeg meg nok på Løkka noen år til :)

Skrevet

Dersom jeg ikke hadde barn: Småhus på Kampen/Vålerenga.

Med barn: Skøyenåsen/Østensjø/Bryn/Høyenhall/Godlia/Trasop

Skrevet

Veldig enig med flyfly!

Skrevet

I området Kringsjå/Nordberg/Korsvoll.

Fantastisk flott, kort vei til Nordmarka/Sognsvatn, kort reisetid til sentrum, koselige gangveier over jorder og gjennom skogen.

Hvordan var det på Kreta? Fortsatt varm og godt?

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt råd, ville jeg fortsatt å bo på st.Hanshaugen. Der er det så fint. En leilighet på Lindern f.eks, det hadde vært noe. De har visst utbyggbare loft, men det blir antagelig for trangt for dere fem uansett. Det er endel store hus der oppe da, sikkert mulig å finne noe romslig, men det koster..

Gjest Kjelsås
Skrevet

I bydel Nordre Aker, f.eks. på Korsvoll, Grefsen eller

Skrevet

Her vi bor nå!! :o)

Men dessverre må vi se oss om etter ny bolig pga knerten i magen, og vi ønsker oss noe utover mot Nordstrand med hage og fjordgløtt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

I området Kringsjå/Nordberg/Korsvoll.

Fantastisk flott, kort vei til Nordmarka/Sognsvatn, kort reisetid til sentrum, koselige gangveier over jorder og gjennom skogen.

Hvordan var det på Kreta? Fortsatt varm og godt?

På Kreta var det ikke varmt og godt nei. Vi hadde vel en dag hvor vi lå og hutra og frøys ved bassenget.

Ellers var det overskyet, storm, regn, torden og lyn og oversvømmelser.

En dag vi satt og spiste frokost, var vi plutselig innestengt. Veiene ble forvandlet til brune elver.

Men morro hadde vi det læll:)

Har det alltid morro med barndomsvenninna mi.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Dersom jeg ikke hadde barn: Småhus på Kampen/Vålerenga"

Å ja, det ville jeg også ha hatt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg kjører ikke bil inn til sentrum så lenge det går kollektivt, da. Spør du meg, så burde hele sentrum vært stengt for privat biltrafikk.

"......................................."

Men jeg kjører ikke bil til sentrum jeg heller da. Bare når jeg skal handle.

Men jeg kan ikke la bilen stå i sentrum hele arbeidsdagen. Det koster en formue.

Vel, det har hendt at jeg har gjort det når jeg har forsovet meg.

Skrevet

På Kreta var det ikke varmt og godt nei. Vi hadde vel en dag hvor vi lå og hutra og frøys ved bassenget.

Ellers var det overskyet, storm, regn, torden og lyn og oversvømmelser.

En dag vi satt og spiste frokost, var vi plutselig innestengt. Veiene ble forvandlet til brune elver.

Men morro hadde vi det læll:)

Har det alltid morro med barndomsvenninna mi.

Uffda. Ja, jeg har intrykk av at september er det seineste man bør dra hvis man skal være garantert sol. Men ofte går det jo bra i oktober også.

Så bikinien var ikke mye i bruk?

Får håpe dere hadde gardert dere med varme klær, ellers kan det bli en hustrig opplevelse. Dyner var det vel heller ikke?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

For meg er Skedsmorkorset, Lillestrøm området også Oslo :), så hvis jeg skulle bodd i nærheten av "gryta" måtte det bli rundt de traktene der. Tenker med gru på de stakkarne som har bosatt seg midt i Oslo.

Det er litt for langt dit.

Hverdagen skal være så enkel som mulig.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Uffda. Ja, jeg har intrykk av at september er det seineste man bør dra hvis man skal være garantert sol. Men ofte går det jo bra i oktober også.

Så bikinien var ikke mye i bruk?

Får håpe dere hadde gardert dere med varme klær, ellers kan det bli en hustrig opplevelse. Dyner var det vel heller ikke?

Det ble aldri kjøpt noen ny bikini. Jeg fikk det så travelt med andre ting og planen var at jeg heller fikk kjøpe bikini på Kreta, men det ble ikke nødvendig som du skjønner.

Men derimot ble det kjøpt noen varme plagg.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvis du med mann og barn har tenkt å flytte så hadde jeg gjort som de andre foreslo her, Nordstrand eller Grefsen. Det er dessverre blitt ganske snobbete på Grefsen da men du klarer vel å heve deg over det siden du allerede er vant til slikt :o)

Ulvøya er også fantastisk fint.

Uten mann hadde jeg ikke overveid noen av stedene, da hadde jeg holdt meg i Sentrum.

"Det er dessverre blitt ganske snobbete på Grefsen "

Jeg vil vekk fra snobbemiljø.

Jeg vil til et sted hvor man kan rope naboen inn til kaffe. Ikke bo på et sted hvor det som gjelder er å lage høye hekker og skjerme seg fra naboen.

Og så innbiller jeg meg at hvis vi flytter til østkanten, vil vi finne avslappa folk på min alder.

Men så er det ungene da. De store vil ikke flytte.

Men skal vi flytte må det bli nå før mistemor begynner på skolen til høsten, ellers kommer det aldri til å bli noe av.

De to eldste går på ungdomskolen og kan ta buss eller trikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...