Gå til innhold

Hvor i Oslo

Gjest KariKruskakli

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Det er dessverre blitt ganske snobbete på Grefsen "

Jeg vil vekk fra snobbemiljø.

Jeg vil til et sted hvor man kan rope naboen inn til kaffe. Ikke bo på et sted hvor det som gjelder er å lage høye hekker og skjerme seg fra naboen.

Og så innbiller jeg meg at hvis vi flytter til østkanten, vil vi finne avslappa folk på min alder.

Men så er det ungene da. De store vil ikke flytte.

Men skal vi flytte må det bli nå før mistemor begynner på skolen til høsten, ellers kommer det aldri til å bli noe av.

De to eldste går på ungdomskolen og kan ta buss eller trikk.

Jeg skjønner akkurat hva du mener.

Jeg tror jeg hadde tatt et søk på finn.no som Gemini foreslår og så hadde jeg sjekket skolene i nærheten. Det finnes bra skoler og dårlige skoler og jeg synes i hvert fall det er viktig.

Minstemann går på privatskole, det er både på godt og vondt. Godt fordi det er en bedre skole enn de offentlige i nærmiljøet. kjipt fordi ingen av klassekameratene bor i nærheten.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• Prozak

3

• morsan

2

• meg__123!

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Det er dessverre blitt ganske snobbete på Grefsen "

Jeg vil vekk fra snobbemiljø.

Jeg vil til et sted hvor man kan rope naboen inn til kaffe. Ikke bo på et sted hvor det som gjelder er å lage høye hekker og skjerme seg fra naboen.

Og så innbiller jeg meg at hvis vi flytter til østkanten, vil vi finne avslappa folk på min alder.

Men så er det ungene da. De store vil ikke flytte.

Men skal vi flytte må det bli nå før mistemor begynner på skolen til høsten, ellers kommer det aldri til å bli noe av.

De to eldste går på ungdomskolen og kan ta buss eller trikk.

Det går ikke an å påstå at det er slik eller sånn på Grefsen. Det kommer helt an på om du betrakter blokkene i f.eks. Betzy Kjeldsbergs vei (som er noen skritt fra Grefsen skole, i tilfelle noen påstår at det ikke ligger på Grefsen) eller villaene et bittelite stykke unna.

På Grefsen / Kjelsås er det masse forskjellig bebyggelse. Jeg bor i et sameie som består av 4-mannsboliger, lavblokker og rekkehus. Selv de minste leilighetene koster en del pga. beliggenheten (innenfor bomringen, kort vei til både marka og sentrum og brukbart kollektivtilbud), men befolkningen er variert både aldersmessig og på andre måter. Mange (ikke jeg) har selv vokst opp i denne delen av byen og klort seg fast.

Det bor sikkert noen snobber her også, men miljøet er ikke preget av penger og statussymboler. Noen av landets største skoler ligger like i nærheten, og når jeg sammenlikner med hva venninnene mine forteller, er det ikke spesielt mye styr der med merkeklær o.l.

Det er mange barnefamilier som flytter inn, og få som flytter ut. Det er omtrent en egen "visningsklubb" for familier som skal ha større bolig innenfor samme skolekrets - de som f.eks. skal ut av et lite rekkehus og ønsker seg eget hus i nærheten. De møtes på alle slike visninger og blir godt kjent med hverandre :-)

Skrevet

Nå er jeg ikke så veldig kjent i Oslo, men kanskje Skøyen? (rett ved vigelandsparken). Har kjentfolk som bor der, stille område og kort vei til alt egentlig.

Skrevet

Jeg har bodd på Bygdøy (neida, jeg er ikke rik, men leide hybel der), og der ville jeg bodd igjen hvis jeg skulle bodd i Oslo, men det tror jeg aldri jeg får råd til. Jeg er ikke så godt kjent, men andre steder med lett tilgang til natur ville også vært aktuelt.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har bodd på Bygdøy (neida, jeg er ikke rik, men leide hybel der), og der ville jeg bodd igjen hvis jeg skulle bodd i Oslo, men det tror jeg aldri jeg får råd til. Jeg er ikke så godt kjent, men andre steder med lett tilgang til natur ville også vært aktuelt.

Jada fint der, bevares:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...