Gå til innhold

hvordan gå ned?

lille dui

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil gjerne slanke meg noen få kilo, men jeg får det ikke til. Jeg veier nå 69, 1,75 høy og er 29 år gammel kvinne. Jeg har litt kraftig benbygning, men føler likevel at 69 kg er litt for mye, jeg vil ned til 64.

Jeg trener 3 i uken, 2 spinningstimer som er harde ( da trener jeg styrke etterpå) og en fotballtrening. I helgene går jeg ofte turer på 4-6 timer.

Jeg passer på hva jeg spiser, spiser ca rundt 1700 kcal hver dag, sikkert noen ganger mindre, men sjelden over. Passer på å spise mest proteiner og jeg spiser masse grønsaker og noe frukt. Og melk.

Men likevel så går jeg ikke ned i vekt, jeg merker jeg er fastere enn jeg var før jeg begynte å trene igjen. Har trent mye før og da var jeg slankere, har hatt et opphold på et halvt år, lagt på meg ca 5 kilo. Har nå "slanket" meg i ca tre mnd.

Spiser jeg for mye, trener for lite? Er jeg blitt for gammel til å bli tynnere?

håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Man er aldri for gammel til å gå ned i vekt, men jeg innbiller meg at det blir vanskeligere med årene.

Du er dog fortsatt ung, og skulle ha få problemer med dette.

Om vekta holder seg konstant, er det likevekt mellom inntak og forbruk av energi.

Så da sier det vel seg selv hva du må gjøre.

Enten forbrenne mer, eller få i deg mindre energi gjennom maten.

Uten kjennskap til ditt kosthold er det vanskelig å si noe spesifikt her, men har selv alltid gått fortere ned i vekt når jeg kutter melken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...