Gå til innhold

Vedr. arbeidsavtale.

Anbefalte innlegg

Gjest vanskelig klima
Skrevet

Begynte i jobb i juli. Skrev under på arbeidsavtale, om prøvetid på tre mnd. Tre dager før utløp kom sjefen min med beskjed om at han ville forlenge prøvetiden. Han har ikke snakka med meg om det før. Først foreslo han tre ekstra mnd, men under mine protester begrenset han seg til 1 1/2 mnd.

Jeg har gitt han beskjed om at dette ikke er lov ut fra gjeldende lover, og arbeidsavtale. Bare om jeg har hatt stort fravær, kan dette settes i verk. Jeg har ikke hatt fravær i prøvetiden min.

Jeg trives ikke spesielt godt i arbeidsmiljøet heller, men vil selvfølgelig ha lønn før jeg takker for meg. Opplæring fikk jeg kun den første uka, og videre har jeg vært overlatt til meg selv. Trakassering, mobbing og uformell ledelse, er helt vanlig på min arbeidsplass.

Jeg har snakka med sjefen min om det, men han gjør ingenting. Lederen prioriterer budsjett fremfor personalet sitt. I tillegg begynte jeg i en virksomhet som for tiden er i stor omstilling.

Er jeg fast ansatt når prøvetiden er utgått, eller må jeg vente på ytterligere beskjed før jeg blir fast ansatt?

Gjest Persille
Skrevet

De har lov å forlenge prøvetiden til inntil seks måneder totalt - og kun da kan de forlenge dersom du har hatt fravær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...