Gå til innhold

Vektøkning?

Gjest Det lurer jeg på nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

På flere medisiner står vektøkning som en av bivirkningene. F.eks står det i pakningsvedlegget til Tolvon.

Men er det selve medisinen som gjør at man går opp i vekt, eller er det at man kan få mer apetitt og dermed spiser mer? Man går vel ikke opp i vekt om man spiser det samme som før og er i like mye aktivitet?

Gjest ...står det i Felleskatalogen
Skrevet

Vektøkningen skyldes vannansamliger i kroppen.

Skrevet

Dersom en medisin påvirker stoffskiftet, kan vektendringer skje selv om vedkommende spiser og trener som normalt.

Alle har vi en grunnforbrenning, som er de kaloriene kroppen forbrenner når man er i hvile og under normale temperaturforhold. Hvis denne grunnforbrenningen reduseres av en medisin vil man gå opp i vekt. Og vice versa. Gitt at det andre er konstant selvsagt.

Men husk nå på at vektøkning ikke er en veldig hyppig bivirkning ved bruk av Tolvon. Færre enn 1 av 100 opplever dette.

Skrevet

Dersom en medisin påvirker stoffskiftet, kan vektendringer skje selv om vedkommende spiser og trener som normalt.

Alle har vi en grunnforbrenning, som er de kaloriene kroppen forbrenner når man er i hvile og under normale temperaturforhold. Hvis denne grunnforbrenningen reduseres av en medisin vil man gå opp i vekt. Og vice versa. Gitt at det andre er konstant selvsagt.

Men husk nå på at vektøkning ikke er en veldig hyppig bivirkning ved bruk av Tolvon. Færre enn 1 av 100 opplever dette.

Takk for svar. :-)

Nå går jeg ikke på Tolvon (gjorde det tidligere), men Surmontil. Vet du om det samme gjelder der?

Skrevet

Takk for svar. :-)

Nå går jeg ikke på Tolvon (gjorde det tidligere), men Surmontil. Vet du om det samme gjelder der?

Ja, Surmontil kan dessuten gi appetittøkning og føre til at man spiser mer...

Håper allikevel at effekten er god hos deg, da kan man leve med noen bivirkninger vel ?

Skrevet

Vektøkningen skyldes vannansamliger i kroppen.

Hvor står det ? Kan ikke finne det nevnt der. Ser bare et ødem er en sjelden (

Skrevet

Ja, Surmontil kan dessuten gi appetittøkning og føre til at man spiser mer...

Håper allikevel at effekten er god hos deg, da kan man leve med noen bivirkninger vel ?

Jeg har ikke merket apetittøkning, men har bare gått på dem siden onsdag. Jeg har vært ufattelig plaget med magen, og skal derfor se om disse kan roe den litt ned. Hittil ser det lovende ut. Men det er altså bare 1 av 100 (ca.) som går opp i vekt ved bruk av Surmontil, samme som ved bruk av Tolvon?

Skrevet

Jeg har ikke merket apetittøkning, men har bare gått på dem siden onsdag. Jeg har vært ufattelig plaget med magen, og skal derfor se om disse kan roe den litt ned. Hittil ser det lovende ut. Men det er altså bare 1 av 100 (ca.) som går opp i vekt ved bruk av Surmontil, samme som ved bruk av Tolvon?

Nei, vektøkning er noe vanligere med Surmontil. P.s. www.felleskatalogen.no er tilgjengelig og nyttig for alle.

Skrevet

Bra 1 av 100? Hvor har du det fra? Tror nok at vektøkning av Tolvon er mye vanligere enn det.

Gjest fibrodama
Skrevet

Ved enkelte 'lykkepiller' er det iallefall slik at metthetsfølelsen blir forstyrret. Dvs en føler seg sulten hele tiden, og da er det jo fort gjort å spise for mye, hvis en ikke er klar over det.

Skrevet

Bra 1 av 100? Hvor har du det fra? Tror nok at vektøkning av Tolvon er mye vanligere enn det.

Felleskatalogen. Statistikk basert på rapporterte bivirkninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...