Gå til innhold

Samoberskap

Gjest Blivende samboer

Anbefalte innlegg

Gjest Blivende samboer
Skrevet

Jeg er uføretrygdet (ung ufør) og har omsorg for to barn alene. Jeg får forsørgertillegg i trygden + barnetrygd for tre barn + barnebidrag + støtte til SFO da jeg har en liten jobb ved siden av.

Hvilke av disse stønadene vil jeg miste når jeg blir samboer om ca 5 mnd? Og når vil jeg miste stønaden(e). Skjer det umiddelbart?

Mannen jeg skal flytte sammen med er ikke barnas far.

Advokat Thomas Myran
Skrevet

Hei!

Dette er det best du spør trygdekontoret om, da det kan avhenge noe av hvilke stønader du har og deres økonomiske forhold ellers.

Stønadene vil i så fall opphøre fom. mnd. etter at vilkårene ikke lenger er oppfylte.

Bidrag og barnetrygd løper sannsynligvis uendret. Forsørgertillegg må beregnes på nytt regner jeg med. Støtte til SFO kan jeg ikke svare deg på.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Gjest Blivende samboer
Skrevet

Hei!

Dette er det best du spør trygdekontoret om, da det kan avhenge noe av hvilke stønader du har og deres økonomiske forhold ellers.

Stønadene vil i så fall opphøre fom. mnd. etter at vilkårene ikke lenger er oppfylte.

Bidrag og barnetrygd løper sannsynligvis uendret. Forsørgertillegg må beregnes på nytt regner jeg med. Støtte til SFO kan jeg ikke svare deg på.

Mvh.

Thomas Myran

Advokat

Håper ikke jeg må betale for dette svaret når du skriver "regner jeg med" "dette må du spørre trygdekontoret om" og "vet jeg ikke".

Jeg har forøvrig fått tak i saksbehandler på trygdekontoret som forteller at jeg vil miste stønad til SFO og kun vil få barnetrygd for to barn. Resten blir som før.

Gjest wispher
Skrevet

Håper ikke jeg må betale for dette svaret når du skriver "regner jeg med" "dette må du spørre trygdekontoret om" og "vet jeg ikke".

Jeg har forøvrig fått tak i saksbehandler på trygdekontoret som forteller at jeg vil miste stønad til SFO og kun vil få barnetrygd for to barn. Resten blir som før.

"Håper ikke jeg må betale for dette svaret når du skriver "regner jeg med" "dette må du spørre trygdekontoret om" og "vet jeg ikke"."

Dette har jeg også stusset over, hvor dårlige svar som alltid gis her på trygdeforumet. Bare les andre advokatsvar her, så skjønner du hva jeg mener. De kan da ikke ta seg betalt for slike svar, som egentlig ikke er noen svar i det hele tatt?

Kanskje du skulle sende dol en mail om dette trådstarter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...