Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har oppskrift på en good eplekake? Klarer fint å lete frem oppskrifter selv på nettet, men vil gjerne ha en oppskrift som noen har bra erfaring med.

Skrevet

Flisas!

3 egg og 3 dl sukker - vispes til eggedosis

sikt i 4 dl hvetemel og 3 ts bakepulver. Rør inn med en slikkepott - men ikke "drep" lufat og til slutt rører du inn 75 gr smeltet margarin og 1 dl melk - og 2 epler i litt store terninger med skallet på.

Ha oppi rund smurt form (Ø 28 cm)strø godt med kanel og sukker på - eller perlsukker.

Stekes i 180 grader i ca 40 minutter.

- flisa

Ufattelig god. Har laget den tre-fire ganger på en måned eller noe. Nam!

Gjest goood kake!
Skrevet

Flisas!

sikt i 4 dl hvetemel og 3 ts bakepulver. Rør inn med en slikkepott - men ikke "drep" lufat og til slutt rører du inn 75 gr smeltet margarin og 1 dl melk - og 2 epler i litt store terninger med skallet på.

Ha oppi rund smurt form (Ø 28 cm)strø godt med kanel og sukker på - eller perlsukker.

- flisa

lol

Der var den ja.

Skrevet

Flisas!

- flisa

ser i alle andre eplekaker at det er 3-5 epler. 2 hørtes litt lite ut. Men man kan vel tilsette mer? Og jeg liker ikke å tilsette eplene rett i røra, men å dandere de pent i formen.

Skrevet

Denne er supergod, og den eneste eplekaken jeg vet om som faktisk er bedre dagen etter:

Lag mørdeig (du finner sikkert en oppskrift på nettet et sted). Kle bunn og kanter i en kakeform, fyll med eplebiter og vaniljekrem.

Stekes i 45 minutter sånn cirka.

Skrevet

ser i alle andre eplekaker at det er 3-5 epler. 2 hørtes litt lite ut. Men man kan vel tilsette mer? Og jeg liker ikke å tilsette eplene rett i røra, men å dandere de pent i formen.

For meg holdt det med to epler. Du kan selvsagt dandere dem, men de vil synke ned i røra uansett.

Jeg har både skjært eplene i terninger og blandet i røra, og skjært det i skiver og lagt oppå. Når jeg skjærte dem i skiver, seg de bare ned mot midten under steking, slik at det ikke ble noe epler langs kanten. Når jeg skar i terningen og blandet i røren først, ble eplene mye bedre fordelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...