Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

NÅ kommer det mye spam, nå!

Skjønner ikke helt hvordan jeg skal sperre det, bruker Opera-mail og broadpark...

Vil helst slippe å skifte e-mailadresse, men nå blir jeg visst snart nødt.

Hjelp?

Skrevet

Jeg har lagt merke til at det er ekstra mye spam som går gjennom alle filtre for tiden. Mye av det ser ut til å være spam som ikke er ment til å selge noe, men rett og slett sendes kun for å bryte ned den statistiske filtreringen i spamfiltre, for å gjøre den mindre motstandsdyktige. Det er få måter å unngå dette på uten å samtidig risikere å sperre ute mail som ikke er spam. Å skifte epost-adresse holder en stund, men etterhvert vil den også garantert bli plukket opp av spammerne, og da er det like ille igjen.

Skrevet

Broadpark her også, og ja, jeg har merket økning den siste uka.

Men jeg slipper heldigvis å få alt ned på maskina, takket være mailwasher.

Skrevet

Det fins ingen måter å stoppe det på utenom å sørge for kryptering av adressen din på sider hvor den opptrer. Forsøk viser at adresser som opptrer ukryptert på sider vil få spam i løpet av et par uker, mens krypterte kan leve i årevis uten spam.

Skrevet

Broadpark her også, og ja, jeg har merket økning den siste uka.

Men jeg slipper heldigvis å få alt ned på maskina, takket være mailwasher.

Hva er mailwasher?

Skrevet

Jeg har lagt merke til at det er ekstra mye spam som går gjennom alle filtre for tiden. Mye av det ser ut til å være spam som ikke er ment til å selge noe, men rett og slett sendes kun for å bryte ned den statistiske filtreringen i spamfiltre, for å gjøre den mindre motstandsdyktige. Det er få måter å unngå dette på uten å samtidig risikere å sperre ute mail som ikke er spam. Å skifte epost-adresse holder en stund, men etterhvert vil den også garantert bli plukket opp av spammerne, og da er det like ille igjen.

http://www.secureworks.com/analysis/spamthru/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...