Gå til innhold

har du funnet....

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

10

• Moraki

8

• amber sun

1

• Hatsumomo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja. :-)

Det er å elske og å bli elsket.

Det er å se de små gleder i hverdagen.

Det er å finne en positiv vei ut av alt.

Det er å se muligheter og ikke begrensninger.

Det er å leve i nuet, for en vet aldri hva som skjer rundt neste sving.

Det er å ta vare på hverandre, bry seg om hverandre.

:-)

Gjest leter fortsatt
Skrevet

Ja. :-)

Det er å elske og å bli elsket.

Det er å se de små gleder i hverdagen.

Det er å finne en positiv vei ut av alt.

Det er å se muligheter og ikke begrensninger.

Det er å leve i nuet, for en vet aldri hva som skjer rundt neste sving.

Det er å ta vare på hverandre, bry seg om hverandre.

:-)

vil man bli lykkelig når man har funnet meningen med livet?

Gjest leter fortsatt
Skrevet

Jeg spør: Har du funnet meningen med _ditt_ liv. Det er fordi jeg mener hver enkelt må finne sin måte å leve.

Jeg finner ikke meningen med livet ved å bli plassert inn i en mal. Jeg er et enkelt individ med egne mål og drømmer. Men jeg vil gjerne høre deres mening med livet, som en slags inspirasjon :o)

Skrevet

vil man bli lykkelig når man har funnet meningen med livet?

Nei. Lykke er ikke noe som er statisk. Man føler lykke for så å føle ulykke (for å si det sånn). Hvis man ikke er ulykkelig av og til, vil man heller ikke kunne føle lykke.

Skrevet

Jeg vet ikke om det går an å finne meningen med livet, annet enn at jeg tror Gud vil vise oss det når vår tid kommer.

Synes det er ganske vanskelig egentlig, så det blir vel som andre her sier; å leve det.

Skrevet

Jeg spør: Har du funnet meningen med _ditt_ liv. Det er fordi jeg mener hver enkelt må finne sin måte å leve.

Jeg finner ikke meningen med livet ved å bli plassert inn i en mal. Jeg er et enkelt individ med egne mål og drømmer. Men jeg vil gjerne høre deres mening med livet, som en slags inspirasjon :o)

Jeg tror meningen med _mitt_ liv er å være så god mor som mulig for de 3 fantastiske barna mine. Men det finnes helt sikkert mange flere meninger med livet mitt...

Gjest leter fortsatt
Skrevet

Ja. Meningen med livet er å leve det.

så meningen med ditt liv er bare å overleve? Høres litt trist ut.

Gjest leter fortsatt
Skrevet

Nei. Lykke er ikke noe som er statisk. Man føler lykke for så å føle ulykke (for å si det sånn). Hvis man ikke er ulykkelig av og til, vil man heller ikke kunne føle lykke.

det er sant. Finnes ikke værre enn likegyldighet. Du kjenner at du lever når livet går opp og ned. Men man lever vel helst for de gode dagene ellerhva?

Skrevet

så meningen med ditt liv er bare å overleve? Høres litt trist ut.

Nei, ikke bare å overleve, men å _leve_. Det vil si å føle på livet, le, gråte, elske - og føle at man lever.

Skrevet

det er sant. Finnes ikke værre enn likegyldighet. Du kjenner at du lever når livet går opp og ned. Men man lever vel helst for de gode dagene ellerhva?

Tja, i så fall blir jo livet en higen etter konstant lykke. Da blir livet plutselig tungt og vanskelig fordi man gjerne er mye ulykkelig i et vanlig liv også.

Men det handler jo også om å se gleder i det daglige. Kunne glede seg over en soloppgang i stedet for å være sint fordi man ikke fikk sove så lenge man hadde lyst.

Glede seg over et barns frydefulle første møte med snøen i stedet for å forbanne snømåkingen. Osv.

Skrevet

Ja, når du sier det på den måten så.. Familien min og mine nærmeste venner gir livet mitt mening.

Skrevet

Tja, i så fall blir jo livet en higen etter konstant lykke. Da blir livet plutselig tungt og vanskelig fordi man gjerne er mye ulykkelig i et vanlig liv også.

Men det handler jo også om å se gleder i det daglige. Kunne glede seg over en soloppgang i stedet for å være sint fordi man ikke fikk sove så lenge man hadde lyst.

Glede seg over et barns frydefulle første møte med snøen i stedet for å forbanne snømåkingen. Osv.

Når jeg står sint som ei fele og måker snø, er det ikke så lett å glede seg over et lite barns første møte med snøen :-)

Skrevet

Nei, ikke bare å overleve, men å _leve_. Det vil si å føle på livet, le, gråte, elske - og føle at man lever.

Men hvordan _vet_ man det da? Det hele blir vel ren synsing og antagelser?

Gjest leter fortsatt
Skrevet

Jeg gleder meg over små gleder i livet. Men jeg har problemer med å kose meg i selsskap/fester etc. Slike sammenkomster som andre gleder seg til, gruer jeg meg til.

Gjest leter fortsatt
Skrevet

Ja, når du sier det på den måten så.. Familien min og mine nærmeste venner gir livet mitt mening.

kan man leve et meningsfullt liv uten noe særlig venner og familie tror du?

Skrevet

Vokse opp, være gal i ungdomstiden, få mann, hus, barn, jobb ... Kave seg gjennom småbarnstiden... Så har man bekymringer resten av livet...

Det er vel meningen med livet? :)

Gjest leter fortsatt
Skrevet

Vokse opp, være gal i ungdomstiden, få mann, hus, barn, jobb ... Kave seg gjennom småbarnstiden... Så har man bekymringer resten av livet...

Det er vel meningen med livet? :)

Å bringe genene videre er livets mening? De som er barnløse har også en mening med sitt liv, de har funnet en annen mening de da

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...