Gå til innhold

Vigrid.net

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg hvor jeg skal kjøpe bikini neste gang!!

http://www.vigrid.net/fordamer_god_sommer.htm

Herre jemini, jeg kan nesten ikke tro hva jeg leser! Skulle tro det var en parodi på et eller annet... Utrolig at noen kan være så fjerne :-))

*lattermild og målløs*

Den artikkelen forsto jeg svært lite av.

Tror det er et sunnhetstegn?!

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

24

• keinstein

17

• hidi

17

• Prozak

12

Mest aktive i denne tråden

Gjest rister på hodet
Skrevet

Utrolig så dårlig de skriver også. At det går an å være så dumme.......

ShitDiddelyDo
Skrevet

De mest ytterliggående jødene er nøyaktig like ekstreme som muslimske skyskrapersprengere. Men på samme måte som at ikke ethvert muslimsk land kan være ansvarlig for terrorisme, så kan jo ikke israel være ansvarlig for disse psykopatene. Og JEG, som nordmann, er overhodet ikke ansvarlig for tore tvedt.

"......................................"

Nja, altså: Her er det en aldri så liten forskjell.

Mens du sannsynligvis ikke finner mer enn et tresifret antall nordmenn som ikke rister på hue over Tore Tvedts galskap, er faktisk fyren i linken jeg la ut, altså en mann som mener at parlamentsmedlemmer som ikke feirer Israels nasjonaldag må drepes sammen med dem som snakker med Hamas eller Hizbollah, visestatsminister i et land med demokrati.

Tore Tvedt er en vits, og det finnes knapt noen som ser på ham som noe annet. Nazijøden i linken over er valgt av folket.

Det er relativt skremmende at en mann med makt har så til de grader ekstreme holdninger.

Skrevet

Den artikkelen forsto jeg svært lite av.

Tror det er et sunnhetstegn?!

Det har du nok rett i! Man skal være ganske så fjern for å skjønne dette her ;-)

Skrevet

...og så har de liksom et lite hjørne for oss damer....med kakeoppskrifter...:-D

http://www.vigrid.net/fordamer_sjokomus.htm

Men sjokolademoussekake med vaniljekrem? Det må jo bli en blanding enhver rasebevisst person burde ta avstand fra...:-)

*fnis*

Godt poeng :-)

Skrevet

Nja, altså: Her er det en aldri så liten forskjell.

Mens du sannsynligvis ikke finner mer enn et tresifret antall nordmenn som ikke rister på hue over Tore Tvedts galskap, er faktisk fyren i linken jeg la ut, altså en mann som mener at parlamentsmedlemmer som ikke feirer Israels nasjonaldag må drepes sammen med dem som snakker med Hamas eller Hizbollah, visestatsminister i et land med demokrati.

Tore Tvedt er en vits, og det finnes knapt noen som ser på ham som noe annet. Nazijøden i linken over er valgt av folket.

Det er relativt skremmende at en mann med makt har så til de grader ekstreme holdninger.

Joda, jeg mente vel egentlig å sammenlikne jødiske ekstremister med muslimske ekstremister.

Har du forresten sett Jesus Camp fra USA? Kristen ekstremisme som måler seg med både jødisk muslimsk.

"........................................."

Skrevet

Det er jo forståelig. Men de er jo mest til å le av, stort sett :-)

Jeg har en plan, som jeg av en eller annen grunn ikke har gjort noe med ennå: Tore Tvedt fra Vigrid skrev en gang en av sine sedvanlig velskrevne, velartikulerte og intelligente artikler, i det tilfellet en kritikk av blondinevitser. Fæle vitser, som harsellerte med de vakre, nordiske og "raserene" kvinnene. Jeg tenkte å lage et program som kjører på en server, 24 i døgnet, som plukker fra en stor database med blondinevitser, og som sender dem fra en lang, lang rekke forskjellige adresser en gang pr. dag. Dagens blondinevits til Tore :-)

"..........................................."

For en vidunderlig plan! Støttes helhjertet. :o)

Skrevet

Det er ikke helt det samme, keinstein. Problemet er når du og andre er så voldsomt generaliserende som dere er, og når dere hevder at alle muslimer som ikke er ekstremister _egentlig_ er det innerst inne.

(OG når dere faktisk presterer å påstå - stikk i strid med alle seriøse og annerkjente historikere - at Israel har noen som helst rett til å okkupere landområdene de tok i 1967, sånn apropos.)

Det er ikke mulig å ta opp og mene noe om noe som helst uten å "generalisere", så det ordet driter jeg en lang mars i. Et annet ord jeg driter i er "rasisme", siden det tydeligvis ikke går an å kritisere noen uten at det er rasisme.

Så da er det bare å akseptere å bli kalt rasist og at vi generaliserer, når det likevel ikke er mulig å unngå det.

Noen har brukt disse ordene så mye at de er blitt normalisert. De brukes for å såre og å ramme, men det er ikke mulig lenger. Og hvem er det sin skyld?

Jeg bruker dem ikke lenger. Rasisme-ordet gikk i søpla for 20 år siden, generalisering noe senere, men der ligger de.

Skrevet

Hvem snakker om IQ? IQ er _ikke_ intelligens.

Og Hitler var langtfra dum, det er hevet over enhver tvil. Men det han var best på, var utstråling og "visjoner".

Han var en glimrende demagog, som foførte folk med deres egne antipatier. Fikk dem til å tro at alt var jødenes feil....

Personlig tror jeg ikke vi ville funnet høy IQ hos han. At han klarte seg så lenge må vel tillegges dyktige generaler og hærførere. Og det tyske folk.

Skrevet

Han var en glimrende demagog, som foførte folk med deres egne antipatier. Fikk dem til å tro at alt var jødenes feil....

Personlig tror jeg ikke vi ville funnet høy IQ hos han. At han klarte seg så lenge må vel tillegges dyktige generaler og hærførere. Og det tyske folk.

Han greide å få 13 000 vanlige, normale helsearbeidere til å drepe sine pasienter. Mer enn 200 000 funksjonshemma, psykisk syke og andre "verdiløse" ble drept.

Selv i dag nekter helsearbeidere for at disse kunne være "normale", men 13 000 profesjonelle arbeidere blir ikke gale samtidig og sammen.

Skrevet

Han greide å få 13 000 vanlige, normale helsearbeidere til å drepe sine pasienter. Mer enn 200 000 funksjonshemma, psykisk syke og andre "verdiløse" ble drept.

Selv i dag nekter helsearbeidere for at disse kunne være "normale", men 13 000 profesjonelle arbeidere blir ikke gale samtidig og sammen.

Selvfølgelig tørnet ikke alle gale samtidig. Men sult, arbeidsledighet kan få vanlige folk til å miste sine normale sperrer.

Og hevde noe annet er forkastelig.

Skrevet

Selvfølgelig tørnet ikke alle gale samtidig. Men sult, arbeidsledighet kan få vanlige folk til å miste sine normale sperrer.

Og hevde noe annet er forkastelig.

Er det forkastelig å hevde at forakt for ulikheter ligger dypt i oss mennesker?

Vi ser hver dag over hele verden at hat mot gupper av mennesker utløser bl a drap. Rwanda. Hat som ikke grunner i noe logisk i det hele tatt.

Forakt for funksjonshemma er et viden kjent fenomen som funksjonshemma opplever hver eneste dag. Det motsatte av respekt er -forakt-. Oslo øst og sør, samt Akershus Nord er et eldorado for en oppblomstring av noe helt spesielt. En spesiell yrkesgruppe skiller seg ut som en verkefinger. De legger ikke skjul på det en gang. At det er en varm potet viser den skvetne unnvikelsetaktikken som føres. At det er mulig å lukke øyne, munn og ører så tett er ganske fantastisk, og uhyggelig.

Her i nærheten har de til og med startet egen organisert bedrift på siden av samfunnet, uten å betale skatt, forsikringer eller avgifter. De har også sitt eget "politi". Det legale politiet leter etter dem, men har ennå ikke funnet dem eller tilholdsstedet. Når det blir kjent, så blir det bråk. Og da skal jeg være med.

Skrevet

Er det forkastelig å hevde at forakt for ulikheter ligger dypt i oss mennesker?

Vi ser hver dag over hele verden at hat mot gupper av mennesker utløser bl a drap. Rwanda. Hat som ikke grunner i noe logisk i det hele tatt.

Forakt for funksjonshemma er et viden kjent fenomen som funksjonshemma opplever hver eneste dag. Det motsatte av respekt er -forakt-. Oslo øst og sør, samt Akershus Nord er et eldorado for en oppblomstring av noe helt spesielt. En spesiell yrkesgruppe skiller seg ut som en verkefinger. De legger ikke skjul på det en gang. At det er en varm potet viser den skvetne unnvikelsetaktikken som føres. At det er mulig å lukke øyne, munn og ører så tett er ganske fantastisk, og uhyggelig.

Her i nærheten har de til og med startet egen organisert bedrift på siden av samfunnet, uten å betale skatt, forsikringer eller avgifter. De har også sitt eget "politi". Det legale politiet leter etter dem, men har ennå ikke funnet dem eller tilholdsstedet. Når det blir kjent, så blir det bråk. Og da skal jeg være med.

Om vi er født med en form for redsel for ulikheter eller annerledeshet, tror jeg ikke. Men noe skjer ganske tidlig i oss.

Har selv lurt på hva det kan være uten å komme opp med noe fornuftig svar. Og skjemmes for å innrømme at jeg også har negative tanker som jeg helst ville være foruten...

På den annen side ville det vel være ufornuftig av oss som menneskerase å godta "alt".

Forferdelig vanskelig spørsmål...

Skrevet

Om vi er født med en form for redsel for ulikheter eller annerledeshet, tror jeg ikke. Men noe skjer ganske tidlig i oss.

Har selv lurt på hva det kan være uten å komme opp med noe fornuftig svar. Og skjemmes for å innrømme at jeg også har negative tanker som jeg helst ville være foruten...

På den annen side ville det vel være ufornuftig av oss som menneskerase å godta "alt".

Forferdelig vanskelig spørsmål...

Det er et urinstinkt som skal beskytte oss mot negative endringer i gruppens arvemasse. Et av naturens stygge pek, nådeløs som den er.

Skrevet

Det er ikke mulig å ta opp og mene noe om noe som helst uten å "generalisere", så det ordet driter jeg en lang mars i. Et annet ord jeg driter i er "rasisme", siden det tydeligvis ikke går an å kritisere noen uten at det er rasisme.

Så da er det bare å akseptere å bli kalt rasist og at vi generaliserer, når det likevel ikke er mulig å unngå det.

Noen har brukt disse ordene så mye at de er blitt normalisert. De brukes for å såre og å ramme, men det er ikke mulig lenger. Og hvem er det sin skyld?

Jeg bruker dem ikke lenger. Rasisme-ordet gikk i søpla for 20 år siden, generalisering noe senere, men der ligger de.

Jada, jeg er enig i det - "rasisme" er et utbrukt, ubrukelig ord for det meste.

"......................................."

Skrevet

"Personlig tror jeg ikke vi ville funnet høy IQ hos han"

Det mener altså du - i strid med historikerne?

Og jeg gjentar uansett: IQ er _ikke_ intelligens. IQ er et begrep som ikke har blitt brukt for å definere noen brukbar intelligens hos mennesker siden 60-70 tallet.

Skrevet

"Personlig tror jeg ikke vi ville funnet høy IQ hos han"

Det mener altså du - i strid med historikerne?

Og jeg gjentar uansett: IQ er _ikke_ intelligens. IQ er et begrep som ikke har blitt brukt for å definere noen brukbar intelligens hos mennesker siden 60-70 tallet.

Hva mener du er intelligente trekk hos denne despoten?

Skrevet

Jada, jeg er enig i det - "rasisme" er et utbrukt, ubrukelig ord for det meste.

Betydningen er blitt endret av tankepolitiet. De har visst ikke noen sans for orden og system, de liker heller urimeligheter, feil og kaos.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joda, jeg mente vel egentlig å sammenlikne jødiske ekstremister med muslimske ekstremister.

Har du forresten sett Jesus Camp fra USA? Kristen ekstremisme som måler seg med både jødisk muslimsk.

Nei, ikke sett ham, men det er kanskje like greit. Jeg blir så irritert når jeg ser sånne folk. :)

Skrevet

Heh heh heh.... ærre mulig!!!

- Og jeg siterer èn enkelt av godbitene: "Kitlers - katter som ligner Føreren"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...