Gå til innhold

Er det flere bøker i dannede hjem, enn andre?

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs. Wallace

11

• hidi

5

• morsan

4

• Prozak

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Dannede"?

Hvis du mener om det er flere bøker i hjem hvor de som bor der er akademikere, enn i et "tradisjonellt" håndverkerhjem på Vålerenga, så tror jeg nok det ja. Det er imidlertid en generalisering, og det finnes opplagt en og annen rørlegger som leser mye også.

"......................................."

Skrevet

Da jeg vokste opp hadde vi ikke så veldig mange bøker hjemme, men vi hadde et kjempebibliotek nede i gaten.

I mitt hjem nå, er det flere bøker, enn det strengt tatt er plass til...

Tror ikke det så forskjellig fra hjem til hjem og idag, som det nok var for femti år siden.

Kommer litt an på interessen til folk også!

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Jeg har vokst opp med veldig vanlig foreldre og masse bøker og sjøl har jeg mange flere bøker enn de fleste jeg kjenner.

Jeg har vokst opp i et møblert hjem men særlig dannet var det vel ikke .o)

Skrevet

*Ser seg rundt* Jeg har mye bøker, men om jeg er spesielt dannet vet jeg ikke.

Hva mener du med dannet?

Skrevet

Jeg føler at vi er litt uintelligente siden vi ikke har mer enn 2 bøker i stua, og de to bøkene brukes til å ha under pcen for at fanget ikke skal bli for varmt...

Gjest Elextra
Skrevet

*Ser seg rundt* Jeg har mye bøker, men om jeg er spesielt dannet vet jeg ikke.

Hva mener du med dannet?

Men du er jo et dannet menneske, Lillemus :ø)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det er det nok, sånn i snitt. Men ikke nødvendigvis.

Tvetydig svar fra

Skrevet

Men du er jo et dannet menneske, Lillemus :ø)

Etter å ha sjekket i synonymordboken er jeg jaggu ikke så sikker på det.. ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Etter å ha sjekket i synonymordboken er jeg jaggu ikke så sikker på det.. ;o)

Nja, du synes da både høflig, kultivert og veloppdragen, selv om du av og til ynder å gi inntrykk av det motsatte.

Skrevet

Nja, du synes da både høflig, kultivert og veloppdragen, selv om du av og til ynder å gi inntrykk av det motsatte.

*Hehe* Egentlig er jeg veldig høflig og ganske så ordentlig, men av og til så går det en liten faen i meg og dannelsen forsvinner som dugg for sol... ;o)

Skrevet

Tja, hve er egentlig et dannet hjem??

Men jeg skulle tro at det finnes litt mer bøker i hjem i det som kanskje kan kalles "akademikere" eller "funksjonærer" og mindre hos dem som hører til de tradisjonelle "arbeiderne".

Uansett tror jeg at det er mye mindre forskjell på mengden bøker fra en type hjem til en annen enn det var før i tiden.

Skrevet

Av alle de parametre som har noe å si i fhd til hvor godt barn takler skole generelt og matematikk spesielt, er det to ting som skiller seg ut:

Mors utdannelsesnivå.

Antall bøker i bokhylla.

Det er ikke tull! Så kom dere ut på Fretex og kjøp inn hyllemetre med overskuddslitteratur!

Skrevet

Av alle de parametre som har noe å si i fhd til hvor godt barn takler skole generelt og matematikk spesielt, er det to ting som skiller seg ut:

Mors utdannelsesnivå.

Antall bøker i bokhylla.

Det er ikke tull! Så kom dere ut på Fretex og kjøp inn hyllemetre med overskuddslitteratur!

I visse møbelbutikker kan man være heldig å finne "juksebøker" som er som pappkasser! ;-) DET hadde vært noe å rappe det;-)

Såkalt kunstig intelligens....

Skrevet

I visse møbelbutikker kan man være heldig å finne "juksebøker" som er som pappkasser! ;-) DET hadde vært noe å rappe det;-)

*lol*

Skrevet

Helt klart. Her i huset er det fullt av bøker, og vi er en

- meget - dannet familie.

Skrevet

Jeg føler at vi er litt uintelligente siden vi ikke har mer enn 2 bøker i stua, og de to bøkene brukes til å ha under pcen for at fanget ikke skal bli for varmt...

Neandertalere altså? Dere må vel drive pcen med håndkraft også da. *rister på hodet*

Skrevet

he,he.

Pass deg, ved overdose kan det bli pappskaller av sånt!

Skrevet

Den likte jeg!

Såkalt kunstig intelligens...Bare glimrende!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...