Gå til innhold

Muslimsk helligdag på linje med 1. juledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mullah Høybråten er noen ganger like uhyggelig som mullah Krekar. Iskald i blikket og uforsonlig.

Helt enig!!! Ler meg ihjel.

Jeg røyker og falt ut med Høybråten tvert. Til og med min datter synes mannen er ekkel... (kan det være pga visse ord jeg uttalte om den godeste mr. Høybråten vites ikke).

Håper du legger merke til hvor ekste hardt jeg trykker på tastaturet, når Hans navn nevnes. Hver gang han er på TV må jeg bare røyke, og gjør det med stor lyst og glede. Han var den som gjorde meg til en innbitt røyker!

Han er en som sier; vi vet at Jesus gjorde vann om til vin, men vi liker det ikke! Jeg liker det, og tror neppe Jesus hadde gjort det om ikke meningen var at vi skulle drikke det!

Han alene ligner på en eller annen hizbollah eller hva det heter....

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

43

• hidi

37

• Prozak

36

• Goliath

21

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Skulle ønske du droppet superlativer osm idiot, tullprat osv.

Imens har jeg meldt deg på her:

http://www.trooglivssyn.no/index.cfm?id=73555

Har jeg kalt deg eller noen andre idiot? "Tullprat" benytter du også flittig selv. Og tullprat er tullprat, enkelt og greit.

"..........................................."

Skrevet

Jeg feirer alltid solsnu på solsnudagen. Men solsnu og jul ble feiret over flere dager så det er faktisk ikke feil for oss som ikke er kristne å samles med god mat og drikke den 24. heller. :) Jula skulle visst feires til minst 13.dag jul den. Jul kommer fra Jol, og har absolutt ingenting med kristendommen å gjøre. De kristne flytta jo kristmesse til den hedenske høytid for de så at den lot seg ikke avskaffe. Juleølet ble brukt til å drikke Odins skål, og det brygges juleøl enda. Nånei, du får meg ALDRI til å si at jeg feirer en kristen høytid. Det er mulig du legger det kristne budskapet til grunn, men det gjør ikke jeg.

Jeg vet alt om det der. Men veldig få andre gjør. Derfor tror de at du feirer kristen jul. Veldig mange ikke-kristne vet det ikke heller, bare så du vet det!

Håper bare ikke at du er vigridfan på toppen av det hele...

For meg må du feire jul slik som er best for deg og dine. Er troende selv og legger litt annet i høytiden, men minst mulig på den kommersielle siden.

Skrevet

Enig i at kunnskap er kjempeviktig! Men er ikke nødvendigvis enig i at all kunnskap er nødvendig eller av det gode...

Bare i forbindelse med legevitenskapen har utviklingen gått fortere enn menneskehjernen. Alt vi skal ta stilling til er ikke absolutt et gode for oss.

Jeg er lykkelig over at jeg aldri ble tilbudt fostervannsprøve, for å se om barnet jeg bar hadde sykdommer eller Downs Syndrom, jeg slapp å ta noen valg... For meg personlig er noen valg uetiske.

Men jeg ønsker å spre kunnskap til alle de som ikke har tilgang på den!

"Bare i forbindelse med legevitenskapen har utviklingen gått fortere enn menneskehjernen. Alt vi skal ta stilling til er ikke absolutt et gode for oss."

Det blir en fullstendig absurd uttalelse. Menneskehjernen er det som står for utviklingen, så å si at utviklingen av legevitenskapen går fortere enn "utviklingen av menneskehjernen" er direkte komisk.

Det som er "problemet", er at utviklingen fører til at man må ta stilling til stadig nye moralske apspekter, ofte før man har gjort opp en mening om de som allerede eksisterer.

"......................................"

Skrevet

Og så sammeligner Prozak kristendommen med islam....

Men at det er muslimers ønske at Norge skal bli kristendomsfritt, er helt sikkert. Å skille stat og kirke i Norge ville være drømmen for dem...

"Men at det er muslimers ønske at Norge skal bli kristendomsfritt, er helt sikkert"

Og den påstanden baserer du på hva? Er du klar over hvordan du generaliserer her? Jeg tror ikke du skjønner hva du selv sier.

Skrevet

Islam er så rotete og uforståelig at du kan gjøre den til nesten hva som helst, og den finnes også i et utall varianter.

Indonesia har flest.

I USA er det også mange, men de er forunderlig rolige. Det mange ikke forstår, er at USAs muslimer ble ganske skremt av 11.9, de trodde de kristne skulle gå løs på dem. Mange pakka sekken og stakk. Men det skjedde ikke noe særlig.

"Islam er så rotete og uforståelig at du kan gjøre den til nesten hva som helst, og den finnes også i et utall varianter."

*Ler* Ja, for det er jo _slettes ikke_ tilfellet med kristendommen...heh-heh :-)

"........................................."

Skrevet

Jeg vet alt om det der. Men veldig få andre gjør. Derfor tror de at du feirer kristen jul. Veldig mange ikke-kristne vet det ikke heller, bare så du vet det!

For meg må du feire jul slik som er best for deg og dine. Er troende selv og legger litt annet i høytiden, men minst mulig på den kommersielle siden.

Det der med vigridfan kunne du spart deg. Det vitner om lite kunnskap å mistenke alle som ikke er kristne for å være nazister.

For øvrig så vet mine venner og kjente og familie hva jeg feirer og legger i begrepet jul. De blir faktisk også ofte invitert på Solsnufeiring.

Skrevet

"Bare i forbindelse med legevitenskapen har utviklingen gått fortere enn menneskehjernen. Alt vi skal ta stilling til er ikke absolutt et gode for oss."

Det blir en fullstendig absurd uttalelse. Menneskehjernen er det som står for utviklingen, så å si at utviklingen av legevitenskapen går fortere enn "utviklingen av menneskehjernen" er direkte komisk.

Det som er "problemet", er at utviklingen fører til at man må ta stilling til stadig nye moralske apspekter, ofte før man har gjort opp en mening om de som allerede eksisterer.

"......................................"

Genier og vitenskap går ofte over hodet på oss dødelige mennesker.

Derfor kommer kunnskapen for fort på vår vanlige hjerne. Er det så forbaska vanskelig å forstå?

Å ta stilling til om du vil gi din søster en nyre eller vente i tilfelle ditt eget barn skulle trenge samme nyre! Hvor vanskelig er det å tenke på!

Trodde ikke du snakket til meg, heller.

Skrevet

Godt at ikke kristne oppfører seg som barbarere i dag. Det må faktisk ha forundret en og annen muslim...

Jeg vet at ikke alle muslimer er like. Det har de til felles med kristendommen...

"Godt at ikke kristne oppfører seg som barbarere i dag. Det må faktisk ha forundret en og annen muslim...

Jeg vet at ikke alle muslimer er like. Det har de til felles med kristendommen..."

Jeg tror jaggu du er i ferd med å sette rekort i å motsi deg selv flest mulig ganger på kort mulig tid, jeg :-)

"Alle muslimer er slik". "Ikke alle muslimer er like". "Ingen kristne gjør sånn." "Kristne er også forskjellige, og aller er ikke like."

*Ler*

Hvis du på alvor tror at det ikke finnes ekstreme kristne, så synes jeg du vet så lite om utbredelsen av religionen din at det er direkte synd. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men du skal ikke lenger enn til sørlandet før du finner kristne miljøer som på det verste er helt ekstreme. Og det er fortsatt en relativ moderat kristendom. I USA har du kristne bevegelser som er så krakilske og ekstremistiske at de fint kan måle seg med Al Quida

"........................................"

Skrevet

"Men at det er muslimers ønske at Norge skal bli kristendomsfritt, er helt sikkert"

Og den påstanden baserer du på hva? Er du klar over hvordan du generaliserer her? Jeg tror ikke du skjønner hva du selv sier.

Og jeg er hellig overbevist om at du ikke vet hva du prater om.

Du er rundere enn en ball og det har heller aldri vært sunt i et samfunn.

Skrevet

Genier og vitenskap går ofte over hodet på oss dødelige mennesker.

Derfor kommer kunnskapen for fort på vår vanlige hjerne. Er det så forbaska vanskelig å forstå?

Å ta stilling til om du vil gi din søster en nyre eller vente i tilfelle ditt eget barn skulle trenge samme nyre! Hvor vanskelig er det å tenke på!

Trodde ikke du snakket til meg, heller.

Hallo? Du kommer med en fullstendig idiotisk og absurd uttalelse, som nærmest blir en parodi. Og JEG må nesten forklare deg hva du egentlig mener å si. Og så presterer du å være aggressiv? Tåler du ikke å høre at du uttrykker deg amatørmessig, og at du bør tenke litt før du skriver? Synd.

Skrevet

Og jeg er hellig overbevist om at du ikke vet hva du prater om.

Du er rundere enn en ball og det har heller aldri vært sunt i et samfunn.

Er JEG rund? Heh-heh...igjen snakker du om ting du ikke har begrep om.

Dette blir for dumt. Du uttaler deg så klønete, kunnskapsløst og selvmotsigende at det er rent underholdende :-)

Du kan forøvrig spare deg for å beskylde meg for å være "rund" overfor religion - kristendom eller islam - og for å forsvare noe som helst negativt.

".........................................."

Skrevet

Poenget er vel presedensen: da skal "alle" ha fri. Noen religioner har et utall helligdager. Egentlig er det uinteressant hvor mange som er religiøse av en bestemt type, de må jo få samme rett?

Jeg f eks lager en ny religion hvor alle dager er hellige UNNTATT de dagene som DNK holder hellige.

"Jeg f eks lager en ny religion hvor alle dager er hellige UNNTATT de dagene som DNK holder hellige."

Nuvel...dette hadde ikke blitt et spørsmål hvis ikke islam hadde vært norges nest største religion.

"........................................."

Skrevet

Ja, du har dine prioriteringer riktig...

Det var en hedensk skikk (grunnen til at Jehovas vitner ikke feirer jul), men er blitt en kristen skikk... Jesus ble antagelig født på tidlig høst. Så lenge du idag feirer jul feirer du en kristen skikk...

Og hver jul spres budskapet om Jesus fødsel!

Mener du at Osiris ikke "prioriterer riktig"? Den kristne julen er faktisk ingenting annet enn en falsk høytid, noe vatikanet innførte fordi de ikke hadde sjangs til å få folk til å slutte å feire Jól (eller tilsvarende) - uansett hvor mange "hedninger" de brente og slo ihjel.

Jeg er ikke kristen. Jeg feirer Jól.

Skrevet

"Godt at ikke kristne oppfører seg som barbarere i dag. Det må faktisk ha forundret en og annen muslim...

Jeg vet at ikke alle muslimer er like. Det har de til felles med kristendommen..."

Jeg tror jaggu du er i ferd med å sette rekort i å motsi deg selv flest mulig ganger på kort mulig tid, jeg :-)

"Alle muslimer er slik". "Ikke alle muslimer er like". "Ingen kristne gjør sånn." "Kristne er også forskjellige, og aller er ikke like."

*Ler*

Hvis du på alvor tror at det ikke finnes ekstreme kristne, så synes jeg du vet så lite om utbredelsen av religionen din at det er direkte synd. Jeg vet ikke hvor i landet du bor, men du skal ikke lenger enn til sørlandet før du finner kristne miljøer som på det verste er helt ekstreme. Og det er fortsatt en relativ moderat kristendom. I USA har du kristne bevegelser som er så krakilske og ekstremistiske at de fint kan måle seg med Al Quida

Jeg vet at det finnes ekstreme kristne, men jeg hadde ikke hørt om Jesus camp.

Og i motsetning til deg innrømmer jeg glattt at mine skrivekunstner ikke er stort å skryte av. Heller ikke min hukommelse, når det gjelder å huske sitater etc.

Jeg respekterer muslimer og deres tro, men jeg respekterer ikke regelen som gjør at de kan lyve til alle ikke-troende.

Jeg kunne levd i harmoni med en muslimsk nabo, men ikke med en muslimsk svigersønn.

Men med en muslimsk svigerdatter hadde gått greit.

Jeg har aldri noensinne sagt at jeg er uten fordommer, men ser på dem som en dårlig side av meg. Er dessverre ikke så perfekt som Jesus, men som jeg har sagt før, er det vanskelig å følge i Hans fotspor. Noe du selvfølgelig blåste av og sa at det måtte jo være lett!

Skrevet

Hvem faen bryr seg om hva andre tror en feirer?

"Håper bare ikke at du er vigridfan på toppen av det hele..."

Og nå ser du til hel... å skjerpe deg. Du kommer faen ikke og hinter om at folk som ikke er kristne er vigrid-folk. Det er for dumt selv for deg - og veldig, veldig frekkt.

Så lite som du åpenbart vet, så er det vel ikke overraskende at du ikke vet noe så grunnleggende som at vigrid-gjøkene overhodet ikke har noe med hedensk kultur og/eller Åsatru å gjøre.

Skrevet

Jeg vet at det finnes ekstreme kristne, men jeg hadde ikke hørt om Jesus camp.

Og i motsetning til deg innrømmer jeg glattt at mine skrivekunstner ikke er stort å skryte av. Heller ikke min hukommelse, når det gjelder å huske sitater etc.

Jeg respekterer muslimer og deres tro, men jeg respekterer ikke regelen som gjør at de kan lyve til alle ikke-troende.

Jeg kunne levd i harmoni med en muslimsk nabo, men ikke med en muslimsk svigersønn.

Men med en muslimsk svigerdatter hadde gått greit.

Jeg har aldri noensinne sagt at jeg er uten fordommer, men ser på dem som en dårlig side av meg. Er dessverre ikke så perfekt som Jesus, men som jeg har sagt før, er det vanskelig å følge i Hans fotspor. Noe du selvfølgelig blåste av og sa at det måtte jo være lett!

Det du burde innrømme i tillegg, er at du åpenbart har store problemer med å samle samme kunnskap og å gjøre opp en mening basert på dette. Du feilsiterer, du kommer med selvmotsigende påstander, du viser gang på gang at du ikke _aner_ hva du snakker om, hverken når det gjelder historie, kultur eller religion. Og likevel er du påståelig? *Rister på hodet*

Skrevet

Det der med vigridfan kunne du spart deg. Det vitner om lite kunnskap å mistenke alle som ikke er kristne for å være nazister.

For øvrig så vet mine venner og kjente og familie hva jeg feirer og legger i begrepet jul. De blir faktisk også ofte invitert på Solsnufeiring.

Det er helt utrolig hva denne personen får seg til å si. Like greit å droppe å forsøke å diskutere, tror jeg :-)

Skrevet

"Rent generelt bør disse behandles på lik linje med andre kulturelle organisasjoner inklusive idrettslag og sport - og verken ha bedre eller dårligere rammevilkår enn hva disse har."

Da må det ens tørre opprydning til. Forbundene for funksjonshemma får bare ca 150 kr pr mendlem, mens f eks homse og lesbeforbundet får nesten 2000 gjennom ulike tiltak og støtteordninger. Fins ikke rettferdig. Noen av forbundene kreves det stramme demokratiske normer for oganisering, mens f eks moskeene slipper demokrati i det hele tatt. Forresten så er det ikke mulig med demokrati i moskeene, for det er i mot islam, og koranen er ikke mulig å endre.

Du har mast og mast om dette med moskéene i årevis.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article964725.ece

Kanskje, bare kanskje, er det noen muslimer som vokser opp i et demokratisk land, og som ønsker å demokratisere religionen? Neeeii....det går vel ikke an, vel? De er jo muslimer, for faen!

"............................................"

Skrevet

Jeg mener helt ærlig fra bunnen av min sjel at det er godt for dere! Jeg har full respekt for hva du ønsker å gjøre med julen.

Og jeg synes det er like viktig at venner og familie er innvolvert. Jeg hadde også kommet til din fest. Det viktigste for meg er at man tar et valg, og hva folk velger skal respekteres. Så lenge det ikke skader andre.

Beklager så mye mitt innspill om vigrid, det var overhodet ikke meningen å degradere deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...