Gå til innhold

Muslimsk helligdag på linje med 1. juledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg håper du ikke har glemt pinsevennene? Det er enormt mange av de nå. Den religion i verden som øker mest."

Du - nå snakker du om Islam som én relgion, og at den har mangfoldige (rotete) varianter. Da må du holde deg til det når det gjelder kristendommen også, og da blir Pinsemenigheten bare en variant av kristendommen.

".........................................."

Islam er en ideologi, og i Norge er det to islamske organisanisasjoner. Med direkte forbindelse til Mubaraq og Muslimbrødrene - en ekstremistorganisasjon.

• Svar 178
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

43

• hidi

37

• Prozak

36

• Goliath

21

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du leser om islamsk råd og om moskeene nåi dag, så har fremdeles ikke medlemmene i moskeene stemmerett. I styret sitter kasteoverhodene og de rikeste familieoverhodene. De er ikke folkevalgt. De har arvet posisjonene. Demokrati er vantro og "djevelens verk".

Ah, men kjære deg da! Les det jeg skriver, og få med hva jeg forsøker å si. Jeg vet godt hvordan det er - minst like godt som deg, av egen erfaring og ikke bare fra artikler i VG. Poenget er at det er muslimer som IKKE er som de gamle imamene og maktgubbene, og som ønsker endring.

I England - spesiellt London - har de hatt pakistansk arbeidsinnvandring i noen flere generasjoner enn vi har her til lands. Mye tyder på at integreringen og det som henger med er kommet merkbart lengre - i positiv forstand - der enn her. Og DET må du være rimelig uvillig for å se på som noe annet enn en indikasjon på at det kan gå rette veien her også.

"........................................."

Skrevet

Disse folkene ønsker kontroll og makt. De forsøker derfor å begrense sex, alkohol, barnefødsler utenfor ekteskap, homofili, onani, partnerbytte og andre gleder.

Kontroll over menneskenes gleder, de primære behov og det som gir livet mening er makt.

Jeg vet alt dette, men klarer ikke å få skrevet det på samme måte som deg.

Hvordan ble du så flink til å uttrykke deg?

Skrevet

"Beklager så mye mitt innspill om vigrid, det var overhodet ikke meningen å degradere deg!"

Du greide å degradere deg selv.

Forstår!

Skrevet

Islam er en ideologi, og i Norge er det to islamske organisanisasjoner. Med direkte forbindelse til Mubaraq og Muslimbrødrene - en ekstremistorganisasjon.

Islam er en religion, keinstein. Hvorvidt man gjør det til en ideologi, er opp til enhver. Det gjelder nesten all religion.

"......................................."

Skrevet

Ah, men kjære deg da! Les det jeg skriver, og få med hva jeg forsøker å si. Jeg vet godt hvordan det er - minst like godt som deg, av egen erfaring og ikke bare fra artikler i VG. Poenget er at det er muslimer som IKKE er som de gamle imamene og maktgubbene, og som ønsker endring.

I England - spesiellt London - har de hatt pakistansk arbeidsinnvandring i noen flere generasjoner enn vi har her til lands. Mye tyder på at integreringen og det som henger med er kommet merkbart lengre - i positiv forstand - der enn her. Og DET må du være rimelig uvillig for å se på som noe annet enn en indikasjon på at det kan gå rette veien her også.

" Mye tyder på at integreringen og det som henger med er kommet merkbart lengre"

Muslimene ville for to år siden opprette en egen domstol i Storbr bare for muslimer, og var ganske hissige i forsøkene på det. Jeg syns ikke en egen domstol med egne lover for msuimer virker som noen integrering. I tillegg var samme fyr i oslo og holdt foredag på Hotell Opera for offentlig ansatte om hvordan norsk lov kunne integreres i islamsk lov.

Skrevet

Jeg vet alt dette, men klarer ikke å få skrevet det på samme måte som deg.

Hvordan ble du så flink til å uttrykke deg?

Flink og flink. Trening.

Skrevet

Islam er en religion, keinstein. Hvorvidt man gjør det til en ideologi, er opp til enhver. Det gjelder nesten all religion.

Ideologi, politikk, samfunnsdoktrine.

I Saudi-Arabias rettsvesen blir folk halshugget etter sharialover. Kvinner blir holdt som slaver/fanger etter koranen.

Skrevet

" Mye tyder på at integreringen og det som henger med er kommet merkbart lengre"

Muslimene ville for to år siden opprette en egen domstol i Storbr bare for muslimer, og var ganske hissige i forsøkene på det. Jeg syns ikke en egen domstol med egne lover for msuimer virker som noen integrering. I tillegg var samme fyr i oslo og holdt foredag på Hotell Opera for offentlig ansatte om hvordan norsk lov kunne integreres i islamsk lov.

Igjen kommer ordet "muslimene".

"Muslimene" styrtet to fly inn i WTC også.

Skrevet

"Så bare si det du vil si"

Si det jeg vil si? Ok:

Jeg håper du brenner et visst sted - der hvor det er veldig varmt. Du vet hvor jeg snakker om.

Hvorfor? Fordi du faen meg presterer å hinte om at noen som ikke er kristne, men som muligens er hedning i en eller annen grad, har noe som helst å gjøre med nynazistorganisasjonen vigrid. Og fordi du ikke vet at absolutt alle (uten unntak) Åsatru-felleskap og organisasjoner tar sterk avstand fra, og ler av, tore tvedt og vigrid.

Fordi du likevel presterer å si noe slikt, så kan jeg bare be deg dra til helvete med den usympatiske faenskapen din som du innbiller deg er en "god" kristendom.

Og nei - før du (som forventet) forsøker deg med å kalle meg sint eller hissig: Jeg er hverken hissig eller sint. Dette er helt alvorlig og saklig ment, uten sinne eller annet tull.

Har beklagd og fikk ingen unnskyldning for det jeg skrev.

Til pass for meg? Sikkert.

Heldig for meg, så tror jeg ikke på helvetes flammer, for noen av oss.

At du mener noe som helst om meg anser jeg som positivt. Vanskelig å ergre seg over noen som ikke betyr en dritt for deg.

Og jeg ser heller ikke mitt liv i himmelen som særlig positivt. Jeg er skilt.

Har du mer å komme med, så si det.

Tåler kritikk veldig godt, lærer faktisk av det.

Skrevet

I Saudi-Arabias rettsvesen blir folk halshugget etter sharialover. Kvinner blir holdt som slaver/fanger etter koranen.

Saudi-Arabia er et land som overgår de fleste muslimske styrer. De styres av en gal og korrupt familie, og sharia brukes som krampegrep for å holde folket lydige.

Men som et eksempel på islamske land er det ikke særlig godt.

Skrevet

Trening på hva?

Hemmelig treningsleir. Akkurat som terrorister.

Skrevet

Har beklagd og fikk ingen unnskyldning for det jeg skrev.

Til pass for meg? Sikkert.

Heldig for meg, så tror jeg ikke på helvetes flammer, for noen av oss.

At du mener noe som helst om meg anser jeg som positivt. Vanskelig å ergre seg over noen som ikke betyr en dritt for deg.

Og jeg ser heller ikke mitt liv i himmelen som særlig positivt. Jeg er skilt.

Har du mer å komme med, så si det.

Tåler kritikk veldig godt, lærer faktisk av det.

Nei, jeg sluttet å mene noe om deg etter at du hadde lagt frem de bibelske argumentene, og så kom med vigridutspillet. Det er liksom ikke noe å ta tak i lenger, og dermed ikke noe poeng i å diskutere.

Skrevet

Nei, jeg sluttet å mene noe om deg etter at du hadde lagt frem de bibelske argumentene, og så kom med vigridutspillet. Det er liksom ikke noe å ta tak i lenger, og dermed ikke noe poeng i å diskutere.

For deg er det aldri grunn for videre diskusjon fordi Hans Majestet har sagt så!

Jeg har igjen klart å krenke majesteten...

Hvor dumme tror du vanlige folk er?

Jeg vet at du synes "almuen" burde vært spart for seg selv. For kun dine tanker er "gyldige".

Min erfaring tilsier noe annet og det innebærer ikke nødvendigvis hat...

Skrevet

Og dsu er født i går!

Selvfølgelig er islam en ideologi. Du fødes inn i den.

Skrevet

Saudi-Arabia er et land som overgår de fleste muslimske styrer. De styres av en gal og korrupt familie, og sharia brukes som krampegrep for å holde folket lydige.

Men som et eksempel på islamske land er det ikke særlig godt.

Hvilket land er særlig godt for å representere islam?

Skrevet

Prozak har i mine øyne ikke peiling. Vet han leser dette innlegget, men for meg blir han dum.

Jeg er mye enig med deg, men ikke i alt. Men har aldri opplevd at du kritiserer meg for uvitenhet. Jeg er heller ikke uvitende, bare problemer med å snakke for meg!

Skrevet

Prozak har i mine øyne ikke peiling. Vet han leser dette innlegget, men for meg blir han dum.

Jeg er mye enig med deg, men ikke i alt. Men har aldri opplevd at du kritiserer meg for uvitenhet. Jeg er heller ikke uvitende, bare problemer med å snakke for meg!

du kan vel ikke beskylde noen for "ikke og ha peiling" bare fordi de kritiserer dine meninger?

selvfølgelig trenger du ikke og være enig, men derfra og til meningsytringer som dette blir usaklige.. virker mest som at du har sluppet opp for argumenter...

Skrevet

Jeg er veldig sikker på at jeg ikke har brukt nedsettende superlativer om deg her i denne tråden. Om hihi, kanskje, men det er bare å regne med med de uttalelsene hun kommer med.

Her er det faktisk _du_ som er idioten!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...