Gå til innhold

Hvordan jekke ned denne fyren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om en mann som er vanvittig overfra-og-ned overfor andre. Det er ikke bare jeg som reagerer på ham, vi er flere som uavhengig av hverandre har reagert på hans væremåte.

Det er en selvfølge for ham at dersom han har vært et sted så _vet_ alle der hva han heter. Han er vanvittig belærende uansett hva han snakker om og han slår rundt seg med spøker som ikke er i nærheten av å være morsomme engang.

Jeg kan ikke være sylfrekk da dette er en kunde, men er det noen som har et tips til å jekke ned en selverklært verdensmester i alt?

Skrevet

Er det han som forsynte seg selv med kaffe? ;-)

Nei, det er ikke ham. :o) Her forsyner alle seg med kaffe selv, men jeg har ikke opplevd at andre har gått inn på spiserommet for å koke seg vann selv...

Skrevet

Nei, det er ikke ham. :o) Her forsyner alle seg med kaffe selv, men jeg har ikke opplevd at andre har gått inn på spiserommet for å koke seg vann selv...

He he, slik var det ja.

Men tilbake til de du spurte om: Jeg har ikke egentlig noe godt forslag, for de beste kommentarene bør "spesialtilpasses" det han sier. Og selv kommer jeg oftest på en god replikk etter at situasjonen er over...

Men jeg tror at spydighet eller det å "sette han på plass" ikke funker. En slik person vil lett tolke det som misunnelse el lignende.

De gangene da jeg selv har følt at jeg har stoppet kjeften på noen på en vellykket måte, så har det vært med litt humor og snert.

Skrevet

He he, slik var det ja.

Men tilbake til de du spurte om: Jeg har ikke egentlig noe godt forslag, for de beste kommentarene bør "spesialtilpasses" det han sier. Og selv kommer jeg oftest på en god replikk etter at situasjonen er over...

Men jeg tror at spydighet eller det å "sette han på plass" ikke funker. En slik person vil lett tolke det som misunnelse el lignende.

De gangene da jeg selv har følt at jeg har stoppet kjeften på noen på en vellykket måte, så har det vært med litt humor og snert.

Ja, det må jo være noe som kan stoppe kjeften på ham uten at han kan gå videre med at vi er ufine på noen måte. Ikke lett!

Skrevet

Jatt med på en helt overdreven måte, så skjønner han kanskje at han har driti seg loddrett ut og kanskje det etter hvert begynner å gå opp for ham hvor usmakelig han er.

Skrevet

Jeg hadde jatta med og passa på å få sagt noe sånt som:"Ooh, det er så deilig med sånne som deg som kan _alt_!" Samtidig blunker du litt ertende til ham. Skulle tro han ville skjønt hintet da?

Skrevet

Jeg hadde jatta med og passa på å få sagt noe sånt som:"Ooh, det er så deilig med sånne som deg som kan _alt_!" Samtidig blunker du litt ertende til ham. Skulle tro han ville skjønt hintet da?

Urgh. Jeg vet virkelig ikke om jeg hæler...

Skrevet

Enten være mildt overbærende, litt sånn som man er med skikkelig masete småbarn.

Eller vende det andre veien, og oppføre deg akkurat på samme måte tilbake.

Skrevet

Urgh. Jeg vet virkelig ikke om jeg hæler...

Tror jeg skjønner det.. Jeg kjenner en slik en selv også *urk*

Skrevet

Høres nesten ut som meg.

Litt som både deg og Prozak ;-)

Skrevet

Smile skikkelig liksominteressert en stund mens han prater og så bare la smilet gli over til en likegyldig strek. Eventuelt himle litt med øya og gjespe litt... ;)

Skrevet

Litt som både deg og Prozak ;-)

Nå får jeg ikke sove, ikke med slike påstander.

Det eneste jeg kan komme på som er verre er at jeg ikke husket min egen bursdag.

Skrevet

Nå får jeg ikke sove, ikke med slike påstander.

Det eneste jeg kan komme på som er verre er at jeg ikke husket min egen bursdag.

Det var du som kom med påstanden da!

Dessuten er dere begge egentlig litt sjarmerende, så sånt tåler vi ;-)

Skrevet

Hva med å konsekvent kalle han ved feil navn. Noe som ligner hans navn, eller kanskje enda bedre noe som ikke ligner. Hadde blitt irritert av sånt sjøl.

Stirr på skoene hans. Menn blir gjerne litt satt ut av sånt. Sorry, gutter, men sånn er det ofte - dog ikke alltid.

Ikke se han direkte inn i øynene, men litt over, eller ved siden. Forvirrer det også.

Be han om å servere kaffe...

Ingen av disse tingene vil være særlig påfallende. Og for en som er kjepphøy vil det ikke være ødeleggende, bare forvirrende. Huff. Liker ikke å gi slemme råd, men hva gjør man ikke for dolere i en sein kveldstime?

Skrevet

Jeg vet! Fokuser på noe bak ham, like forbi øret hans, slik at du ser rett forbi blikket hans - hold blikket der noen sekunder, før du spør litt fjernt: "......ehh... unnskyld, hva var det du sa...?" Eller: "....hmmmmmmm?" (eller den alltid anvendelige "Hæ?"

Poenget er at du ser forbi ham, selv om du ser på ham, som at han er så uviktig at du nesten ikke klarer å feste blikket på ham.

Skrevet

Hva med å konsekvent kalle han ved feil navn. Noe som ligner hans navn, eller kanskje enda bedre noe som ikke ligner. Hadde blitt irritert av sånt sjøl.

Stirr på skoene hans. Menn blir gjerne litt satt ut av sånt. Sorry, gutter, men sånn er det ofte - dog ikke alltid.

Ikke se han direkte inn i øynene, men litt over, eller ved siden. Forvirrer det også.

Be han om å servere kaffe...

Ingen av disse tingene vil være særlig påfallende. Og for en som er kjepphøy vil det ikke være ødeleggende, bare forvirrende. Huff. Liker ikke å gi slemme råd, men hva gjør man ikke for dolere i en sein kveldstime?

Stirre på skoene - råbra!

Eller på nesen hans! Tenk deg at han har en stor brun vorte som det vokser hår på!

Skrevet

Mannen til den ene kusina mi er sånn. En gang ble jeg så drittlei at jeg bare sa "nå er det kanskje nok, sant?" så blunka jeg og gikk et annet sted.

Tror man bare må ta igjen med samme mynt, for det er de ikke forberedt på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...