Gå til innhold

Et EDB spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke nick idag
Skrevet

Det er mye snakk om arbeidsgivere som vil lese ansattes email. Her på jobben har jeg en emailadresse som jeg kun bruker i jobbsammenheng. Alle mailene er jobbrelaterte. I gamle dager ville de ha vært skrevet i brevs form og sendt rundt og vært ganske så offentlige, tror jeg. Er det dette debatten dreier seg om, om arbeisgiveren skal kunne lese denne slags post?

Jeg har også en privat hotmail.

Her ligger vel hele privatlivet mitt brettet ut..

Arbeidsgiveren min kjenner til den adressen. Det er vel ikke denne adressen en arbeidsgiver kan søke om access til?

Skrevet

Så lenge sjefen har tilgang til jobbmailen, så holder det. Å lese din hotmail ville være å trenge inn i ditt privatliv. Men så har neppe sjefen noen interesse av at du bruker tid på jobb til å skrive privatmail heller. Så hvis h*n ser du oppsøker hotmailsidene ofte, så må h*n ha lov til å trekke visse konklusjoner.

Konklusjon:

Jobbmail brukes til jobbrelatert kommunikasjon.

Arbeidstid brukes til jobbrelaterte oppgaver....

Gjest fagforeningen
Skrevet

Så lenge sjefen har tilgang til jobbmailen, så holder det. Å lese din hotmail ville være å trenge inn i ditt privatliv. Men så har neppe sjefen noen interesse av at du bruker tid på jobb til å skrive privatmail heller. Så hvis h*n ser du oppsøker hotmailsidene ofte, så må h*n ha lov til å trekke visse konklusjoner.

Konklusjon:

Jobbmail brukes til jobbrelatert kommunikasjon.

Arbeidstid brukes til jobbrelaterte oppgaver....

Feil. En arbeidsgiver har ikke rett til å lese de ansattes Email. Selv om de er jobbrelaterte og emailadressen benyttes i arbeidstiden som en del av jobben.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...