Gå til innhold

Hva betaler jeg en 13-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

..som skal gjøre en enkel jobb for meg? Det handler om å bære ut noen magasiner.

Litt sjauing, men jeg tror hun gjør det på omtrent en time, pluss-minus.

Er 200 kroner passe?

Skrevet

Det er iallefall ikke for lite med 200 kr (høy timebetaling det ;-))

Skrevet

Nei, det er for mye. Ingen vits at barn lærer at så mye er vanlig lønn. 100.- pr time er max.

Skrevet

200 er litt for mye for ca en times arbeid, synes jeg. Hender av og til at jeg betaler "for mye", men da gjør jeg et poeng av at timeprisen har vært urimelig høy pga f.eks. mye støv, vanskelig arbeidsstilling osv.

Gjest Vidigal
Skrevet

Nei, det er for mye. Ingen vits at barn lærer at så mye er vanlig lønn. 100.- pr time er max.

Jeg synes også at det holder med 100 kroner timen.

;o)

Skrevet

Det er iallefall ikke for lite med 200 kr (høy timebetaling det ;-))

Ja, sånn timebetalingsmessig er det skyhøyt. Men hun må jo komme seg dit det deles ut også, og det er et stykke med sykkel...og den timen er bare en beregning fra meg. Kanskje bruker hun mer? Eller mindre...

Vanskelig å beregne. Men sånn generelt vil jeg heller betale litt for mye enn litt for lite, i hvert fall.

Hadde det vært mitt eget barn, ville det vært annerledes.

Skrevet

Ja, sånn timebetalingsmessig er det skyhøyt. Men hun må jo komme seg dit det deles ut også, og det er et stykke med sykkel...og den timen er bare en beregning fra meg. Kanskje bruker hun mer? Eller mindre...

Vanskelig å beregne, og nettopp derfor er det vanskelig å sette en sum. Men sånn generelt vil jeg heller betale litt for mye enn litt for lite, i hvert fall.

Skrevet

200 er litt for mye for ca en times arbeid, synes jeg. Hender av og til at jeg betaler "for mye", men da gjør jeg et poeng av at timeprisen har vært urimelig høy pga f.eks. mye støv, vanskelig arbeidsstilling osv.

Vanskelig å beregne. Men sånn generelt vil jeg heller betale litt for mye enn litt for lite, i hvert fall.

Og hun gjør meg virkelig en stor tjeneste ved å gjøre det for meg. Flink, hyggelig jente som jeg gjerne påskjønner litt.

Skrevet

Har du råd, så hvorfor ikke. Bedre å betale for mye enn for lite :-)

Skrevet

Det er for mye, selv om hun må sykle og sjaue. Synes jeg da. Jeg betaler 100kr pr time for husvask, og for barnevakt til 3 barn om kvelden - og dette er til voksne damer.

Skrevet

Er du helt på styr! tjuefem kroner passer bedre

25 kroner!?

Skrevet

Det er for mye, selv om hun må sykle og sjaue. Synes jeg da. Jeg betaler 100kr pr time for husvask, og for barnevakt til 3 barn om kvelden - og dette er til voksne damer.

Ja, hundre kroner er kanskje mer fornuftig.

Hadde det vært en jobb som gikk over flere timer, ville jeg naturligvis ikke gitt det sånt beløp pr time - da blir det litt annerledes.

Gjest Shira12
Skrevet

pr. time

Du prøver og være morsom nå vel?

Jeg fikk 25 kr timen for år og dag siden.

Gjest Shira12
Skrevet

Hva om du tenker 100 kr timen, og så ser du hvor lang tid hun bruker, og betaler deretter?

Skrevet

pr. time

Det synes jeg er altfor lite for en slitsom jobb som _kan_ vare i over en time. Siden dette kun er en times jobb, ville jeg personlig gitt 100 kr. hvis det var snakk om f.eks. 3 timer, så kunne man gitt 200,-

25 kr er ingenting idag og minner mer om det jeg fikk for en times jobb for 25 år siden...

Gjest Calóni
Skrevet

jeg ser folk reagerer på at det blir 200 kroner i timen, men at du forsvarer det med at det er et stykke for vedkommende å sykle. Beregn heller antatt tid fra 13åringen drar hjemmefra til h*n er hjemme igjen. Det er jo også forskjell på dette og om det hadde vært en fast jobb. Betal litt ekstra, og så kan du jo si "siden det blir et stykke å sykle og det er en kjempetjeneste du gjør for meg", så skjønner h*n iallfall at det ikke blir slike oppdrag til den betalingen hver gang ;)

Skrevet

Er du helt på styr! tjuefem kroner passer bedre

25kr??? Hvilket århundre lever du i?????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...