Gå til innhold

Hva betaler jeg en 13-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du masse penger å sløse bort...

Hvis du kan betale så mye så burde du bruke de på de som kan barn!

Skrevet

25kr??? Hvilket århundre lever du i?????

Skjønner jeg lever i et annet århundre....

Men at prisene har steget så mye. Hjelp!

Skrevet

Er du helt på styr! tjuefem kroner passer bedre

Da jeg fikk min første jobb på 80-tallet, fikk jeg langt mer enn 25 kroner timen. Så det blir nok litt for smått, ja.

Skrevet

jeg ser folk reagerer på at det blir 200 kroner i timen, men at du forsvarer det med at det er et stykke for vedkommende å sykle. Beregn heller antatt tid fra 13åringen drar hjemmefra til h*n er hjemme igjen. Det er jo også forskjell på dette og om det hadde vært en fast jobb. Betal litt ekstra, og så kan du jo si "siden det blir et stykke å sykle og det er en kjempetjeneste du gjør for meg", så skjønner h*n iallfall at det ikke blir slike oppdrag til den betalingen hver gang ;)

Godt poeng, takk!

Skrevet

Har du masse penger å sløse bort...

Hvis du kan betale så mye så burde du bruke de på de som kan barn!

Hva mener du med det?

Skrevet

Hva om du tenker 100 kr timen, og så ser du hvor lang tid hun bruker, og betaler deretter?

Det er en god idé. Tror jeg skal høre med moren hennes også, hva hun synes. Det er ei fornuftig dame.

Skrevet

Jeg synes 200kr er akkurat passe.

Du er i klart mindretall her. Vi har nok tenkt litt annerledes. ;o)

Skrevet

Du er i klart mindretall her. Vi har nok tenkt litt annerledes. ;o)

Jeg ser at jeg er i klart mindretall, og det overrasker meg ikke når det gjelder akkurat et sånt spørsmål, men jeg synes likevel 200kr er en grei pris. Evnt 150kr, men 100kr er for lite mener jeg.

Skrevet

Jeg ser at jeg er i klart mindretall, og det overrasker meg ikke når det gjelder akkurat et sånt spørsmål, men jeg synes likevel 200kr er en grei pris. Evnt 150kr, men 100kr er for lite mener jeg.

Jeg er også redd for at 100 kroner er litt kleint i dette tilfellet.

Hadde det vært snakk om timelønn, altså i en langvarig og regelmessig jobb, ville det selfølgelig blitt noe helt annet.

Skrevet

Ja, sånn timebetalingsmessig er det skyhøyt. Men hun må jo komme seg dit det deles ut også, og det er et stykke med sykkel...og den timen er bare en beregning fra meg. Kanskje bruker hun mer? Eller mindre...

Vanskelig å beregne. Men sånn generelt vil jeg heller betale litt for mye enn litt for lite, i hvert fall.

Og hun gjør meg virkelig en stor tjeneste ved å gjøre det for meg. Flink, hyggelig jente som jeg gjerne påskjønner litt.

Da hadde jeg betalt 200,- og samtidig sagt noe om nettopp det du skriver...

Det er noe meg å gi realistiske forventninger til hva man kan regne med av lønn i ulike situasjoner, men samtidig føle at man har gjort ordentlig opp for seg.

Kan du sende henne hit for å rydde huset mitt???

Skrevet

Jeg er også redd for at 100 kroner er litt kleint i dette tilfellet.

Hadde det vært snakk om timelønn, altså i en langvarig og regelmessig jobb, ville det selfølgelig blitt noe helt annet.

"Hadde det vært snakk om timelønn, altså i en langvarig og regelmessig jobb, ville det selfølgelig blitt noe helt annet."

Men jeg synes det er feil å snakke om timelønn når hun kun skal jobbe i en time.

Skrevet

"Hadde det vært snakk om timelønn, altså i en langvarig og regelmessig jobb, ville det selfølgelig blitt noe helt annet."

Men jeg synes det er feil å snakke om timelønn når hun kun skal jobbe i en time.

Nemlig. Jeg tar jo selv langt høyere lønn for enkeltoppdrag enn for timearbeid. :o)

Skrevet

Da hadde jeg betalt 200,- og samtidig sagt noe om nettopp det du skriver...

Det er noe meg å gi realistiske forventninger til hva man kan regne med av lønn i ulike situasjoner, men samtidig føle at man har gjort ordentlig opp for seg.

Kan du sende henne hit for å rydde huset mitt???

Ja, det er akkurat det som er saken.

Og i forhold til å videreformidle tjenestene: Jeg kan skrive deg på liste. :o)

Skrevet

Nemlig. Jeg tar jo selv langt høyere lønn for enkeltoppdrag enn for timearbeid. :o)

akkurat :)

Skrevet

Om det er litt stress for jenta å få gjort dette, så synes jeg det høres fint ut. Egentlig uansett. Bedre å betale litt for mye enn litt for lite! ;P 200,- holder ikke lenge nå om dagen..

Skrevet

200.- ville vært passe for min 14-åring i hvertfall.

Ungdommen har tilgang på mer penger enn for noen år siden, det må man forholde seg til. Jeg husker en idealistisk venninne av meg som datteren min hadde hjulpet et par timer, hun var kanskje 11 år da. Hun ble tilbudt et brukt Donald-blad som betaling. Min høflige datter takket pent nei, men hjalp henne aldri igjen. :)

Skrevet

200.- ville vært passe for min 14-åring i hvertfall.

Ungdommen har tilgang på mer penger enn for noen år siden, det må man forholde seg til. Jeg husker en idealistisk venninne av meg som datteren min hadde hjulpet et par timer, hun var kanskje 11 år da. Hun ble tilbudt et brukt Donald-blad som betaling. Min høflige datter takket pent nei, men hjalp henne aldri igjen. :)

Et brukt Donald-blad? Hehehe.

Fint å høre fra noen som har barn i den aldersgruppen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...