Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kommer bedriftslegen hit til jobben med sprøyta, og den som vil får en gratis injeksjon.

Det har jeg takka ja til. Når det er så enkelt, da gjør jeg det jammen. Jeg hadde sikkert ikke gjort det om jeg måtte bestille time hos fastlegen og dra dit.

Hvordan er det med deg - har du planer om å vaksinere deg?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• morsan

6

• Dorthe

3

• Gyda

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

På min jobb skjer det samme som hos deg - det dukker opp noen som vaksinerer folk på løpende bånd (men selvsagt frivillig).

Og da har jeg alltid vaksinert meg. Jeg gjorde det ikke i en tidligere jobb, hvor vi ikke hadde dette tilbudet, eller mens jeg var student etc.

Skrevet

På min jobb skjer det samme som hos deg - det dukker opp noen som vaksinerer folk på løpende bånd (men selvsagt frivillig).

Og da har jeg alltid vaksinert meg. Jeg gjorde det ikke i en tidligere jobb, hvor vi ikke hadde dette tilbudet, eller mens jeg var student etc.

Jeg tåler ikke formalin.

Og en del vaksiner er tilsatt det, ettersom de dreper den opprinnelige smitten (viruset) med formalin før de kan lage vaksinen ferdig.

:(

Gjest sjelden syk
Skrevet

Nei jeg vaksinerer meg ikke. Har aldri hatt denne influensaen, og regner med at jeg ikke vil få den i år heller.

Det er vel ikke så mange her i landet som får influensaen allikevel, bare veldig mange som sier at de har influensa om de er vanlig forkjøla.

Skrevet

Nei jeg vaksinerer meg ikke. Har aldri hatt denne influensaen, og regner med at jeg ikke vil få den i år heller.

Det er vel ikke så mange her i landet som får influensaen allikevel, bare veldig mange som sier at de har influensa om de er vanlig forkjøla.

"Det er vel ikke så mange her i landet som får influensaen allikevel,"

Nei, og man skal ikke se bort i fra at dette delvis skyldes dem som vaksinerer seg. For vaksine beskytter ikke bare den enkelte, men også andre rundt vedkommende som ellers ville kunne risikert å blitt smittet av vedkommende.

Skrevet

Nei - skal ikke vaksinere meg. Hadde trolig gjort det dersom jeg kunne gjort det på jobb....

Skrevet

Jeg tåler ikke formalin.

Og en del vaksiner er tilsatt det, ettersom de dreper den opprinnelige smitten (viruset) med formalin før de kan lage vaksinen ferdig.

:(

Synd!

Men sjansen for å få influensa er normalt ikke så stor uansett. Du får holde deg i nærheten av mange sem _er_ vaksinert! ;-)

Jeg har bare vaksinert meg de siste 4-5 årene. I alle de årene jeg har levd før det, kan jeg bare huske at jeg hadde influensa en gang (forbehold tatt for hva som evt måtte ha skjedd i barndommen), og da lå jeg så til de grader strøken! Ille!

Skrevet

Nei - skal ikke vaksinere meg. Hadde trolig gjort det dersom jeg kunne gjort det på jobb....

Det gjør det jo adskillig lettere, ja. Før gadd jeg aldri å bestille time hos lege og bruke en halv fridag på å dra dit og bli vaksinert.

Gjest annlovinda
Skrevet

Har aldri vaksinert meg tidligere, og kommer sikkert ikke til å gjøre det i år heller.

Men hadde vi hatt en slik ordning hvor vi hadde fått vaksine på jobb, da hadde jeg nok gjort det ja.

Skrevet

Jeg må nok det. Legen vil ikke se/høre det samme igjen som for 10 år siden. Hun nesten mista stetoskopet.

Skrevet

"Nei jeg vaksinerer meg ikke. Har aldri hatt denne influensaen, og regner med at jeg ikke vil få den i år heller."

Gulp. Når du så først får den etter mange år, så har du ikke noen "beslektede" antistoffer. Det ser ut for meg (som legmann) at de som sier at de ikke har hatt det på mange år, blir så hardt rammet at de er mer døde enn levende. Det ser også ut som at de som stadig er syke ikke blir så syke.

Eller?

Gjest sjelden syk
Skrevet

"Nei jeg vaksinerer meg ikke. Har aldri hatt denne influensaen, og regner med at jeg ikke vil få den i år heller."

Gulp. Når du så først får den etter mange år, så har du ikke noen "beslektede" antistoffer. Det ser ut for meg (som legmann) at de som sier at de ikke har hatt det på mange år, blir så hardt rammet at de er mer døde enn levende. Det ser også ut som at de som stadig er syke ikke blir så syke.

Eller?

Det er vel helst de gamle med dårlig immunforsvar som står på dødsstatistikken til influensaen etter det jeg har fått med meg.

Så jeg forholder meg fortsatt rolig selv om jeg ikke vaksinerer meg.

Skrevet

Det er vel helst de gamle med dårlig immunforsvar som står på dødsstatistikken til influensaen etter det jeg har fått med meg.

Så jeg forholder meg fortsatt rolig selv om jeg ikke vaksinerer meg.

Du dør nok ikke.

Gjest sjelden syk
Skrevet

Du dør nok ikke.

Ikke pga influensa iallefall :)

Skrevet

Jeg er programforpliktet til å advare muslimer:

vaksiner inneholder svinegelatin for at den ikke skal skille seg. Veldig bra, siden det ikke er så allergent.

Men koranen sier heldigvis at det bare er forbudt å SPISE svin.

Eller?

Skrevet

Det vil vere *veldig* uheldig med influensa denne sesongen pga diverse ting... men eg veit ikkje om eg har råd til å vaksinere med, kven veit kva det kostar, sånn generelt?

Skrevet

HUSK du kan få influensa av selve vaksinen. Tok det ifjor og lå 4 dager etter vaksinen..

Derfor ALDRI IGJEN!!

Skrevet

HUSK du kan få influensa av selve vaksinen. Tok det ifjor og lå 4 dager etter vaksinen..

Derfor ALDRI IGJEN!!

Jeg tror heller folk bør lese på

folkehelsa.no

enn å tro på dette tøvet.

Enda enklere: sier legen det er greit, så er det som regel greit.

Skrevet

Jeg tror heller folk bør lese på

folkehelsa.no

enn å tro på dette tøvet.

Enda enklere: sier legen det er greit, så er det som regel greit.

Legen min ser nei, enda de på sykehuset sier ja så her er det nok delte meninger.

Skrevet

Legen min ser nei, enda de på sykehuset sier ja så her er det nok delte meninger.

Da er det ikke greit. Men det er delte meninger om vaksiner, spesielt denne.

Du skulle se da tullingene på islam.no fikk vite at det var svinegelatin i den, det gjorde ikke saken bedre :-)

Du kan være glad.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...