Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HUSK du kan få influensa av selve vaksinen. Tok det ifjor og lå 4 dager etter vaksinen..

Derfor ALDRI IGJEN!!

Nei, man kan definitivt ikke få influensa av vaksinen. Den inneholder nemlig ikke "friskt" virus, og er derfor ikke istand til å gjøre deg influensasjuk.

Det er selvsagt ingenting som forhindrer deg i å bli syk samtidig, og dermed kan man forledes til å tro det var vaksinen....

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

13

• morsan

6

• Dorthe

3

• Gyda

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da er det ikke greit. Men det er delte meninger om vaksiner, spesielt denne.

Du skulle se da tullingene på islam.no fikk vite at det var svinegelatin i den, det gjorde ikke saken bedre :-)

Du kan være glad.

Jeg kunne egentlig tenke meg å ta den, men siden legen nekter og i hvert fall skal ha meg til å betale full pris så har jeg aldri tatt. Men jeg blir nesten aldri dårlig heller så jeg regner med at det går greit i år også.

Men blir jeg dårlig får dem heller legge meg inn på sykehuset, det blir jo mye dyrere.

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

Nei. Influensa biter ikke på meg.

:o)

Skrevet

Jeg kunne egentlig tenke meg å ta den, men siden legen nekter og i hvert fall skal ha meg til å betale full pris så har jeg aldri tatt. Men jeg blir nesten aldri dårlig heller så jeg regner med at det går greit i år også.

Men blir jeg dårlig får dem heller legge meg inn på sykehuset, det blir jo mye dyrere.

For mange er influensa livsfarlig.

Et år 1978? døde 150 000 mennesker i USA.

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

"Nei jeg vaksinerer meg ikke. Har aldri hatt denne influensaen, og regner med at jeg ikke vil få den i år heller."

Gulp. Når du så først får den etter mange år, så har du ikke noen "beslektede" antistoffer. Det ser ut for meg (som legmann) at de som sier at de ikke har hatt det på mange år, blir så hardt rammet at de er mer døde enn levende. Det ser også ut som at de som stadig er syke ikke blir så syke.

Eller?

Går det ikke an å være immun mot slikt, slik de som overlevde svartedauen. Det lå i genene til disse som overlevde, at svartedauen ikke angrep dem.

Bare en tanke..

Skrevet

Grandtanta mi døde av influensa til tross for at hun var vaksinert (fikk en mildere form, men likevl tilstrekkelig).

Men hun var over 100 år, da, så det var ikke så rart.

Skrevet

Grandtanta mi døde av influensa til tross for at hun var vaksinert (fikk en mildere form, men likevl tilstrekkelig).

Skrevet

I USA står jeg på lista over risikogrupper men ikke på folkehelsa her. Så legen og jeg krangler men noen ganger tror han at han er allmektig så jeg vet ikke hva jeg skal tro.

Skrevet

Går det ikke an å være immun mot slikt, slik de som overlevde svartedauen. Det lå i genene til disse som overlevde, at svartedauen ikke angrep dem.

Bare en tanke..

Det virket som svartedauen kom i bølger. I en by i Tyskland kom den 4 ganger, hver gang døde færre og færre, til slutt overlevde alle. Så det er vel ikke tvil om at det du sier er riktig.

Skrevet

Det fins 200 ulike virus, så vaksinen dekker ikke alle.

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

Det virket som svartedauen kom i bølger. I en by i Tyskland kom den 4 ganger, hver gang døde færre og færre, til slutt overlevde alle. Så det er vel ikke tvil om at det du sier er riktig.

Så et program om dette, der forskere faktisk fant det i genene. Men kan det samme også gjelde influensa og liknende tror du? at noen er immune. Jeg tror det.

Skrevet

Så et program om dette, der forskere faktisk fant det i genene. Men kan det samme også gjelde influensa og liknende tror du? at noen er immune. Jeg tror det.

Fakta er at veldig mange unngår sykdommen i alle sine varianter i mange år, selv om de er -veldig- smitteutsatt. Men så plutselig møter de en stamme de ikke har motstand mot, og så kan de dø etter bare noen dager, mest av komplikasjoner. Tror jeg.

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

Fakta er at veldig mange unngår sykdommen i alle sine varianter i mange år, selv om de er -veldig- smitteutsatt. Men så plutselig møter de en stamme de ikke har motstand mot, og så kan de dø etter bare noen dager, mest av komplikasjoner. Tror jeg.

Hm.Den sjansen får man vel ta. Man kan jo ikke springe og vaksinere seg mot alt heller.

Men hvis man blir angrepet av en slik type som du forteller om; finnes det ikke effektiv behandling mot det? Er død det eneste alternativet?

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

Unnskyld. Leste ikke svaret ditt godt nok. _Kan_ dø, skrev du. Det betyr jo nettopp at det er en overlevelses-sjanse.

Skrevet

Hm.Den sjansen får man vel ta. Man kan jo ikke springe og vaksinere seg mot alt heller.

Men hvis man blir angrepet av en slik type som du forteller om; finnes det ikke effektiv behandling mot det? Er død det eneste alternativet?

Vet ikke, men 150 000 døde i USA, så det kan bli alvorlig. Viraene har vi nesten ingenting mot, men komplikasjonene kan vi takle bedre. Tror

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

Vet ikke, men 150 000 døde i USA, så det kan bli alvorlig. Viraene har vi nesten ingenting mot, men komplikasjonene kan vi takle bedre. Tror

Takk for svar!

Skrevet

Unnskyld. Leste ikke svaret ditt godt nok. _Kan_ dø, skrev du. Det betyr jo nettopp at det er en overlevelses-sjanse.

Det er nylig funnet en som er immun mot HIV også. Han har antistoffene, men viruset er vekk. En masse forskere klør seg i hodet, og nesten snubler i beina på hverandre for å finne ut av det. En Nobel-pris er ikke å forakte.

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

Det er nylig funnet en som er immun mot HIV også. Han har antistoffene, men viruset er vekk. En masse forskere klør seg i hodet, og nesten snubler i beina på hverandre for å finne ut av det. En Nobel-pris er ikke å forakte.

Så spennende! At det i utviklingen skjer at mennesker blir immune mot div. sykdommer.

Naturen selv har svaret på kampen mot sykdommene.

Gjest Lillemarsipangris
Skrevet

Denne mannen burde forresten spre sine gener, mye!

Skrevet

Denne mannen burde forresten spre sine gener, mye!

Det er bare en liten brikke, de aner ennå ikke hvordan det skjer. Det må være frustrerende å ha funnet noe, og ikke vet hva de har funnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...