Gå til innhold

Impregnering til jakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vasket jakkene våre - og de trenger sårt impregnering. Hvor kjøper jeg det? Intersport? Andre steder?

Tenker på sånn en hiver i vaskemaskinen sammen med jakkene.

Gjest annlovinda
Skrevet

De har det i sportsforretninger.

Jeg kjøpte på sportshuset her forleden. Har ikke fått somlet meg til å vaske jakkene ennå, men snart....

Skrevet

Det har de på Coop Obs.

Det er kanskje billigere der enn på Intersport eller G-sport? Like god kvalitet?

Skrevet

Det er kanskje billigere der enn på Intersport eller G-sport? Like god kvalitet?

Ja så absolutt.

Det er meget god kvalitet på den man får kjøpt på Obs. Regner med den er billigere også.

Skrevet

Ja så absolutt.

Det er meget god kvalitet på den man får kjøpt på Obs. Regner med den er billigere også.

OK. Skal dit i morgen uansett. Da kjøper jeg det der!

Takker og bukker :-)

Skrevet

OK. Skal dit i morgen uansett. Da kjøper jeg det der!

Takker og bukker :-)

Bare hyggelig :o).

Skrevet

Hvor kjøper du den da? Holder spray-impregnering like lenge som vaske-impregnering?

Noen av impregneringene er silikon og s k "feite", dvs at de bl a smitter over og ødelegger malingfeste på flater. Det er en helvetes plage når du skal male, da malingen flasser av.

3M sin er ikke feit, og smitter ikke. Men den er dyr.

Skrevet

Hva slags jakker er det dere impregnerer? Impregnerer bare støvler og sko jeg *dum*

Er det noe jeg har gått glipp av :o)

Skrevet

Hva slags jakker er det dere impregnerer? Impregnerer bare støvler og sko jeg *dum*

Sånne turjakker - à la Norrøna og Helly Hansen og Stormberg osv.

Vi var på tur i øspøs regn i helga, og mannen min så ut som en druknet hannkatt i Norrøna-jakka si...

Skrevet

Prøv å gå ut i regnvær en gang, ta på din fineste nye myke (u-impregnerte) lammeskinnjakke og se på den etter at den har tørket. Den blir aldri seg selv mer.

Bortsett fra det, kan du bruke Scotchguard på nesten alle klær, ryggsekker, møbler osv. De blir MYE lettere å rengjøre, flekker sitter ikke fast, selv bringebærsyltetøy på velur.

Skrevet

Vi var på tur i øspøs regn i helga, og mannen min så ut som en druknet hannkatt i Norrøna-jakka si...

Aha. Vi har ikke sånne jakker vi. Tror ikke noen bruker slike inne i byen.

Skrevet

Prøv å gå ut i regnvær en gang, ta på din fineste nye myke (u-impregnerte) lammeskinnjakke og se på den etter at den har tørket. Den blir aldri seg selv mer.

Bortsett fra det, kan du bruke Scotchguard på nesten alle klær, ryggsekker, møbler osv. De blir MYE lettere å rengjøre, flekker sitter ikke fast, selv bringebærsyltetøy på velur.

Hihi, jeg er ikke ute i regnvær. Jeg blir så vår på lårene at jeg kan vri buksa når jeg kommer hjem.

Regnbukse er uaktuelt, ingen som er lange nok i beina. Knebukser er ikke helt min stil :o) Bortsett fra knebukser som skal være knebukser da.

Skrevet

Aha. Vi har ikke sånne jakker vi. Tror ikke noen bruker slike inne i byen.

Klar man bruker sånn inne i byen.....

Skrevet

Klar man bruker sånn inne i byen.....

Kjenner ingen jeg og ser aldri noen med allværsjakker her jeg bor.

Skrevet

Hihi, jeg er ikke ute i regnvær. Jeg blir så vår på lårene at jeg kan vri buksa når jeg kommer hjem.

Regnbukse er uaktuelt, ingen som er lange nok i beina. Knebukser er ikke helt min stil :o) Bortsett fra knebukser som skal være knebukser da.

Elektrisk bil med tak.

Skrevet

Elektrisk bil med tak.

Jeg får ikke den med meg inn i butikkene da og dessuten er det for gamle kjerringer og jeg anser ikke meg sjøl som det enda :o)

Skrevet

Bergans sine impregneres ved stryking. Det burde jeg gjøre snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...