Gå til innhold

kylling og pasta - trenger oppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forslag til hva jeg kan lage til middag som inneholder kyllingfilet og pasta? Har lyst på hel filet og gjerne stekt i ovn. Men trenger forslag til marinade, saus osv.

Skrevet

Hiv kyllingen i ei form med en klatt smør. Ha i litt oppskjært løk & litt sopp.

Krydre!

Vel bekomme :-)

Skrevet

Jeg har ingen god oppskrift på hele fileer.

Men dersom du skjærer den opp og steker dem med løk + div. andre grønnsaker. Heller på en blanding av vann og matfløte + en terning med kyllingbuljong og jevner dette med maisena så har du en god rett.

Og veldig enkelt.

Jeg tar også litt sweet chili-saus på bordet til de som ønsker litt mer smak.

Skrevet

Jeg pleier å pepre kyllingfileten og surre den inn i spekeskinke. Steker den raskt på hver side. Legger den så i en ildfast form og steker den videre i ovnen på 200 grader i 15-20 min. Ved siden av er det godt med en salat bestående av kokt pasta, bulgur eller couscous, vårløk, tomat og agurk. Lager en dressing av et lite beger mild og naturell yoghurt, salt, pepper, provencekrydder og sitronsaft. Blander denne dressingen i salaten, slik at salaten blir "våt". Ellers er det godt å lage soppstuing som man blander med kokt pasta.

Gjest jennifer74
Skrevet

Jeg bruker som oftest kantarell og sjampignon sausen til Toro,når jeg har kyllinfilet og pasta! Den er sinnsyk god:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...