Gå til innhold

Hvorfor skal han få penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror på at man skal få anledning til å forsvare seg, som man har det her hjemme. De summene som nevnes er ikke akkurat skyhøye målt opp mot norske standarder, vil jeg tro (har heldigvis ikke erfaringsgrunnlag).

Så har du jo også dette argumentet:

- Man må også vurdere fremtidige saker. Hvis det etterlates et inntrykk blant pakistanske advokater at norske klienter som er tiltalt i pakistan ikke betaler for seg, så vil det få betydning også for andre pakistanere som havner i trøbbel der nede.

Skrevet

Nå må du gi deg, flisa. Du kjenner _ingen_ norske statsborgere som ikke har fått rettshjelp av staten.

Noe annet er at disse pakistanske advokatene åpenbart utnytter at han er norsk. Kom ikke å si at 6000 kr. time er en pris de i noe som helst tilfelle ville fått som advokat for pakistanske klienter.

"......................................."

Skrevet

Jeg tror på at man skal få anledning til å forsvare seg, som man har det her hjemme. De summene som nevnes er ikke akkurat skyhøye målt opp mot norske standarder, vil jeg tro (har heldigvis ikke erfaringsgrunnlag).

Så har du jo også dette argumentet:

- Man må også vurdere fremtidige saker. Hvis det etterlates et inntrykk blant pakistanske advokater at norske klienter som er tiltalt i pakistan ikke betaler for seg, så vil det få betydning også for andre pakistanere som havner i trøbbel der nede.

"De summene som nevnes er ikke akkurat skyhøye målt opp mot norske standarder, vil jeg tro (har heldigvis ikke erfaringsgrunnlag)."

Det var vel snakk om at disse pakistanske advokatene av en eller annen grunn hadde blitt gitt mulighet til å ta 6000 kr. i timen. I Norge er 800,- et mer vanlig beløp.

"......................................"

Skrevet

"De summene som nevnes er ikke akkurat skyhøye målt opp mot norske standarder, vil jeg tro (har heldigvis ikke erfaringsgrunnlag)."

Det var vel snakk om at disse pakistanske advokatene av en eller annen grunn hadde blitt gitt mulighet til å ta 6000 kr. i timen. I Norge er 800,- et mer vanlig beløp.

Bitteliten forskjell der, ja.. :o

Skrevet

Prisene er fra en tusing om du nøyer deg med en fullmektig til 1750,- for senioradvaokat. Er midt oppe i noe advokatstyr nå.

Skrevet

Nå må du gi deg, flisa. Du kjenner _ingen_ norske statsborgere som ikke har fått rettshjelp av staten.

Noe annet er at disse pakistanske advokatene åpenbart utnytter at han er norsk. Kom ikke å si at 6000 kr. time er en pris de i noe som helst tilfelle ville fått som advokat for pakistanske klienter.

"......................................."

Han er ikke norsk statsborger

Skrevet

Han er ikke norsk statsborger

Fra artikkelen du linket til:

"Nå ber den norske statsborgeren om mer penger fra Fylkesmannen for å få dekket advokatutgiftene.

- Denne mannen risikerer å bli drept i Pakistan hvis han blir funnet skyldig, han er norsk statsborger og har ingen egne midler til å betale. Han har betalt skatt i årevis. Nå er det på tide at samfunnet betaler ham tilbake. "

"........................................"

Skrevet

Fra artikkelen du linket til:

"Nå ber den norske statsborgeren om mer penger fra Fylkesmannen for å få dekket advokatutgiftene.

- Denne mannen risikerer å bli drept i Pakistan hvis han blir funnet skyldig, han er norsk statsborger og har ingen egne midler til å betale. Han har betalt skatt i årevis. Nå er det på tide at samfunnet betaler ham tilbake. "

"........................................"

Jeg har blandet han med en annen. Jeg tenkte på han som drepte moren til de to jentene i Nord-Norge.

Skrevet

Jeg har blandet han med en annen. Jeg tenkte på han som drepte moren til de to jentene i Nord-Norge.

Fort gjort.

".................................."

Skrevet

Fort gjort.

".................................."

Det er i alle fall lurt å innrømme det -*pust, pes* :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...