zupernova Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei, jeg har i høst begynt å trene regelmessig igjen etter å ha hatt et opphold en stund pga. allergi bl.a. Har ergometersykkel hjemme og bruker denne mye, + styrketrening med manualer og litt yoga. Det jeg lurer på er: om jeg kun sykler(har dansematte som brukes en del, blir kjempesliten, men vet ikke hvorvidt det kan kalles kondisjonstrening - blir små pauser mellom hver sang) frem til etter jul, vil jeg da se noen særlig økning i muskelvolum i bena eller vil jeg heller merke det på fettforbrenningen? Sykler på et slags intervallprogram hvor jeg regelmessig må reise meg opp for å klare å tråkke(er altså en del motstand). Sykler en økt f.eks. 1,5mil på 36min. Sykler fra 2 til 4 ganger i uken. Noen som har noen formening om hva slags resultater man får - mest muskler, mest fettap, eller begge deler? Ville gjerne hatt mindre fett og fine muskler da..hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Sykling er hovedsaklig kondisjonstrening og fettforbrenning. Blir ikke mye muskler. For å bygge muskler trenger du tunge vekter og få repetisjoner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Trening på ergometersykkel er bra av flere grunner. Du kan variere med rolig langkjøring og mer intervallpreget, og med fornuftig trening er det lite med overbelastning og skader. Til ditt spørsmål om forbrenning. Jo lengre du sitter på sykkelen, desto mer kalorier forbruker du, Det er egentlig det viktigste, Først forbrennes noe karbohydrater så kommer fettet etterhvert. Men kroppen kan "læres" til å forbrenne fett fra første stund ved rolig fysisk aktivitet over lengre tid. Det kan være på sykkel, ski, rolig jogging osv. Så til styrke i beina. Tunge tråkk i intervaller fungerer bra her. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Sykling er hovedsaklig kondisjonstrening og fettforbrenning. Blir ikke mye muskler. For å bygge muskler trenger du tunge vekter og få repetisjoner. Ikke riktig. Hvis du sykler intervaller, med tung belasning, så trener du benmuskulaturen veldig. Har du ikke sett spinningrumper? Det er selvføglelig ikke det som gir mest volumi rumpe og lår - til det må det knebøy til. Men tung sykling gir absolutt muskler. "......................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Ikke riktig. Hvis du sykler intervaller, med tung belasning, så trener du benmuskulaturen veldig. Har du ikke sett spinningrumper? Det er selvføglelig ikke det som gir mest volumi rumpe og lår - til det må det knebøy til. Men tung sykling gir absolutt muskler. "......................................." Som jeg skrev så er sykling HOVEDSAKLIG fettforbrenning. De fleste som sykler bruker nok sykkelen mest til litt lettere og lengre økter. Tviler derfor sterkt på at zupernova klarer å se det på musklene nå før jul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Som jeg skrev så er sykling HOVEDSAKLIG fettforbrenning. De fleste som sykler bruker nok sykkelen mest til litt lettere og lengre økter. Tviler derfor sterkt på at zupernova klarer å se det på musklene nå før jul. Nei, enig i det. Jeg vil nok anbefale spinning hvis man er ute etter å øke i muskelmasse også - det blir ofte litt mer styrkeintensivt i tillegg til kardio. "........................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Nei, enig i det. Jeg vil nok anbefale spinning hvis man er ute etter å øke i muskelmasse også - det blir ofte litt mer styrkeintensivt i tillegg til kardio. "........................................." Tror selv med spinning at det er kort tid å få noe særlig muskler. Men nå spinner jeg sjeldent mer enn 1-2 ganger i uka, så jeg har jo ikke testet det selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LOTUS78 Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Kanskje du finner noen tips her for treningen din. http://www.trimtram.no/index.php?option=com_content&task=view&id=77&Itemid=1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 30. oktober 2006 Del Skrevet 30. oktober 2006 Tror selv med spinning at det er kort tid å få noe særlig muskler. Men nå spinner jeg sjeldent mer enn 1-2 ganger i uka, så jeg har jo ikke testet det selv. Ja, det er jo under to måneder til jul - ikke mye tid å se de helt store resultatene på, nei :-) "......................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.