Gå til innhold

Influensavaksinen (igjen..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke huske å noen gang ha hatt skikkelig influensa. Mann og barn har heller ikke hatt det.

Det høres ikke akkurat så forlokkende ut å ligge i karftig influensa når man har små barn å ta seg av, for ikke å snakke om å ha små barn med influensa... Jeg er litt fristet til å la hele familien vaksineres..

Finnes det argumenter _mot_ å la oss vaksineres når vi er friske og raske? Ungene er 9, 6 og 2 år gamle.

Skrevet

Argument mot:

Noen blir syke av selve vaksinen, influensasymptomer.

Skrevet

Argument mot:

Noen blir syke av selve vaksinen, influensasymptomer.

Det er jeg klar over, men influensasymptomer er tross alt mye bedre enn influensa ;-)

Skrevet

Jeg har hørt om flere som aldri har vært sykere av influensa enn de gangene/den gangen de vaksinerte seg.

Skrevet

Jeg har hørt om flere som aldri har vært sykere av influensa enn de gangene/den gangen de vaksinerte seg.

Ok, nå har du nesten fått meg på andre tanker! :-)

Skrevet

Ok, nå har du nesten fått meg på andre tanker! :-)

He, he.

ikke fast nick
Skrevet

Det er jeg klar over, men influensasymptomer er tross alt mye bedre enn influensa ;-)

Det er ikke ålreit med influensasymptomer hvis det blir slik moren min opplever det; å være influensasyk i fire-fem måneder i strekk! Det har hun blitt i alle rene hun har tatt vaksinen, så nå nekter hun å ta den.

Jeg tok ikke vaksinen i fjor, og ble liggende rett ut i tre uker. Sånt er ikke greit når man er selvstendig næringsdrivende og har en jobb i et miljø hvor man blir sykere av å jobbe når man har feber, forkjølelse og influensa. Så i år tar jeg vaksinen igjen og håper jeg slipper unna!

Skrevet

Det er ikke ålreit med influensasymptomer hvis det blir slik moren min opplever det; å være influensasyk i fire-fem måneder i strekk! Det har hun blitt i alle rene hun har tatt vaksinen, så nå nekter hun å ta den.

Jeg tok ikke vaksinen i fjor, og ble liggende rett ut i tre uker. Sånt er ikke greit når man er selvstendig næringsdrivende og har en jobb i et miljø hvor man blir sykere av å jobbe når man har feber, forkjølelse og influensa. Så i år tar jeg vaksinen igjen og håper jeg slipper unna!

Huff, nå kom du både med argumenter for og imot... Jeg tror nesten vi tar sjansen på at vi slipper unna i år også. Tanken på å ha influensasymptomer i fem uker frister meg lite...., men det må da høre til sjeldenhetene å ha symptomer så lenge? *håpe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...